pitääkö teidän pojat hiuksia kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti
vanha käpy
En ole koskaan nähnyt pienellä pojalla ponnariaa tai jos on kaupassa tai muualla vastaan tullut, olen tytöksi katsonut.

ainakin sukulaisten, työkavereiden, lapsen tarhassa olevien poikien tukat on lyhyet, ei niihin saisi ponnaria vaikka yrittäisi.
pinnin tai muun hiuskoristeen saisi, mutta niitäkään en ole pojilla nähnyt.

itse miellän ponnarin pienen tytön jutuksi.
sekä aikuisilla miehillä näkee niitä, itse en ole viehättynyt pitkätukkaisesta miehestä
 
Blue
Varmastikin pitäisi jos olisi pitkä tukka. Mä olen viehättynyt miehillä joko pitkään tukkaan tai sitten ei tukkaan ollenkaan. Miehellä ei ole tukkaa ollenkaan ja poika on omaksunut miehen mallin joten enpä taida pitkätukkaista poikaa missään vaiheessa saada. Harmi.
 
Pojallani on lyhyet hiukset, mutta toivoisin että tyttöjen ja poiken jutut tasoittuivat nopeammin pois!! Omani tykkää kouruista. Kaulakoruista ja pitää korviksia ja haluaa synttärilahjaksi sormuksen.. Ei kivaa kun itse pitää niitä tosi hienoina mut kaveri nälvii hoidossa kun äiti on sanonut että korvikset on tyttöjen juttu.
 
"äitee"
Se on kyllä jännä juttu miksi vain tytöille pitkät hiukset on normaalia. Pitäisihän jokaisella olla mahdollisuus olla minkänäköinen haluaa. Tytöillä voi olla lyhyet tai pitkät hiukset eikä siinä mitään mut pojilla on kummallisen paljon enemmän rajoituksia...miksi?
 
"äitee"
Pojallani on lyhyet hiukset, mutta toivoisin että tyttöjen ja poiken jutut tasoittuivat nopeammin pois!! Omani tykkää kouruista. Kaulakoruista ja pitää korviksia ja haluaa synttärilahjaksi sormuksen.. Ei kivaa kun itse pitää niitä tosi hienoina mut kaveri nälvii hoidossa kun äiti on sanonut että korvikset on tyttöjen juttu.
Meillä vanhempi poika tykkää koruista ja on jo ihaillu korviksia mitkä haluaa isompana. Kyllä tuen kun jostain tykkää :) ei ole sen "väärempää" kun tytöilläkään vaikka autoista tykkääminen. Laittaa itsensä hienoksi ja katselee kaupoissa vaatteita mitkä näyttäs kivalle ;) tykkää myös hirviöistä ja rakentelee paljon, tykkää riehua ja olla pahis, välillä kantelee hello kitty kimalle sydäntään kun aarretta. Monia mielenkiinnon kohteita. ihana jätkä!
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
"äitee"
Ja on pitänyt hoidossa vaatteita örkeistä sydämiin ja kimalteisiin ja spidermanista hellokittyyn eikä ainakaan vielä ole kukaan mitään sanonut, miksi pitäisikään. Harmi että ahdasmieliset vanhemmat kasvattaa ahdasmielisiä lapsia. Itse opetan että kaikki saa pitää mistä vaan eikä ketään saa kiusata mielenkiinnon tai pukeutumisen takia, eikä minkään muunkaan.
 
Zombi
Kunpa poikien vanhemmat tajuaisivat, minkä pilkan kohteeksi pieni poika voi eskarissa ja alaluokilla joutua siitä yksinkertaisesta syystä, että vanhempi/vanhemmat eivät vie lastaan parturiin. Pieni poika ei useinkaan halua, omasta halustaan, näyttää tytöltä.
 
"JJJ"
Meillä poika viime kesänä halusi itse kulkea kukkapinni päässä ja olis varmaan ponnarinkin halunnut jos olisi hiuksissa pituus riittänyt. Lempiväri on pinkki ja hamekin löytyy kaapista yökkäriksi ja kotiasuksi. Leikkii autoilla taistelu leikkejä ja välillä hoitelee nukkeja ja tekee äitille kampauksia. Mukava kuulla että toisiakin tälläisiä poikia löytyy ja vanhempia jotkaa sallii pojan roolista poikkeamisen:)
 
Kunpa poikien vanhemmat tajuaisivat, minkä pilkan kohteeksi pieni poika voi eskarissa ja alaluokilla joutua siitä yksinkertaisesta syystä, että vanhempi/vanhemmat eivät vie lastaan parturiin. Pieni poika ei useinkaan halua, omasta halustaan, näyttää tytöltä.
Kunpa ihmiset, joiden mielestä pitkä tukka kuuluu vain tytöille/naisille, tajuaisivat, miten typerinä me muut pidämme moiseen kaavamaiseen ajattelutapaan takertuneita.
Vähän niinkuin punainen pallo tytölle ja sininen pojalle. *säälii*
 
Peyote
[QUOTE="höh";29796844]Miksi nutturaa? Miksei vapaana jos on pitkät hiukset?[/QUOTE]

On ne usein vapaanakin. Eiköhän hän tee tukallaan niin kuin tahtoo. Hänen mielestään ponnari niskassa on pappamainen.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29796882:
simsonillaki hävis voimat kun hiukset leikattiin.:O
Joo mut se oli siitä et se oli nasiiri. Nasiirin tukkaa ei saa leikata ja niillä oli syömis ja juomis säännöt. Ihme ettei hävinneet aiemmin, kun se joi alkoholia ja söi hunajaa raadon sisältä.
 
Zombi
Kirjoitin "voi joutua". Esimerkkini perustuu elävään elämään. Hyvin useinhan pitkä tukka pienellä pojalla on täysin vanhempien valinta. Lapsen oma tahto tässä asiassa kehittyy vasta myöhemmin.
 
Kirjoitin "voi joutua". Esimerkkini perustuu elävään elämään. Hyvin useinhan pitkä tukka pienellä pojalla on täysin vanhempien valinta. Lapsen oma tahto tässä asiassa kehittyy vasta myöhemmin.
Ja jos lapselta kysyt, leikataanko hiukset, on vastaus ainakin meillä ollut lähes poikkeuksetta "Ei!". Kuka nyt haluaisi istua paikallaan kun joku kutittelee saksilla ja inhottavia hiuksenpätkiä putoilee korviin?
 
"äitee"
Nooh, meidän pieni mies on niin jätkän näkönen ettei pitkät hiukset tai nutturat muuta tytön näköiseksi millään :) hiukset on osa hänen persoonallisuutta eikä näyttänyt yhtään "itseltään" kun vedin hiukset taakse ja kuvittelin lyhyen tukan. Siispä antaa hiusten hulmuta.
 

Yhteistyössä