Miten pakastepulliin saa voisilmän itse laitettua?

  • Viestiketjun aloittaja tuunaan pullia
  • Ensimmäinen viesti
tuunaan pullia
Kun nehän pitäis laittaa jäisenä uuniin, vai meneekö ne pahaksi jos sulattaa ensin että saa sille voisilmälle sen kolon tehtyä? Entä sopiiko Oivariini voisilmään voiksi?
 
"vvieras"
Sulatat pienellä teholla uunissa. Älä anna yhtään paistua tai kuivuu. Mutta valitettavasti nätisti tuo ei onnistu. Kypsiin pulliin et voi enää sormella painas koloa. Pitää ottaa pala pois jojon laitat tilalle.
 
"vvieras"
...onkohan muuten kyse pakastetuistapullista vai kaupan valmispakasteista, jotka raakoja :DDD taisin nyt käsittää väärin ja pidin sinua ihan idioottina.

Oivariini on ihan hyvää.
 
"aloittaja"
Ei oo tomusokeria, mutta jos laitan tavallista sokeria. Luulin että voissakin on suolaa paljon, ei oo tosiaan voita nyt kaapissa ja siksi mietin että voiko tuolla Oivariinilla tehdä ollenkaan voisilmäpullia vai meneekö ne totaalisen pilallle.
 
[QUOTE="aloittaja";29798117]Ei oo tomusokeria, mutta jos laitan tavallista sokeria. Luulin että voissakin on suolaa paljon, ei oo tosiaan voita nyt kaapissa ja siksi mietin että voiko tuolla Oivariinilla tehdä ollenkaan voisilmäpullia vai meneekö ne totaalisen pilallle.[/QUOTE]

Mä käytän aina suolatonta voita leivonassa, kyl mä ite sitä jollai makeuttaisin. Mut en sit tiiä mikä on valtaväestön metodi tohon homaan. Yleensä siihe käytetää tomusokeria, mut on joissa ohjeissa ihan normi sokeriki mainittu.
 
vieras..
Voi hyvänen aika kuin jotku on kaavoihin kangistuneita. Onnistuu kun sulatat ja laitat oivariinia. Sama määrä sitä on voissakin suolaa jos ei suolatonta käytä. Se suola antaa vaan lisämakua pullaan.
Mun lemppari on et laittaa siihe keskelle vanilja kastiketta (jauheesta) . Ja ihan sama mitä laitan niin sit voitelen kananmunalla ja laitan raesokeria viel lisäksi.
 
vieras..
Voi hyvänen aika kuin jotku on kaavoihin kangistuneita. Onnistuu kun sulatat ja laitat oivariinia. Sama määrä sitä on voissakin suolaa jos ei suolatonta käytä. Se suola antaa vaan lisämakua pullaan.
Mun lemppari on et laittaa siihe keskelle vanilja kastiketta (jauheesta) . Ja ihan sama mitä laitan niin sit voitelen kananmunalla ja laitan raesokeria viel lisäksi.
Ja siis sinne koloon riittää se pelkkä oivariini.. Sehän just on parasta kun maistuu vähän suolasemmalle kuin muu pulla. Mutta ihan miten vaan. Teet niinku itestä parhaimmalle tuntuu niin tulee sellasia mistä sit tykkäät ite.
 
"Veera"
Mä laitan vaan pikkulusikalla voinokareen jäisen pullan päälle painamalla ja siihen pintaan raesokeri, eikä oo ikinä pilalle mennyt vaikka en oo sulattanut pullia etukäteen mitenkään.
 
uusavutonta
Onnistuu kun sulatat ja painat kuopan. Kaikkiaan kysyn nyt vaan, miten uusavuttomia ihmiset nykyään on... Katso että on oikeesti raakoja eikä lähes kypsiä eli esipaistettuja. Niiden kanssa on haastavampaa tuunata..
 
"vattu"
Ainakin Vaasan voisilmäpullien ohjeessa luki oikein että voi sulattaa 1/2-1 tuntia. http://www.vaasan.com/portal/fi/leivonnaispakasteet/tuotteet/pullat/-/products/view/6241/VAASAN+KOTIUUNIN+Voisilm%C3%A4pulla+60+g+pakaste+pulla/
 

Yhteistyössä