Minkälaisesta taiteesta tykkäät?

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29799771:
kröhh - no ainakin postimerkkitaiteesta :D :saint:
Juu, no noista postimerkeistä tää juontui mieleen.

Maisematauluissa tykkään erityisesti vedestä ja hiukan synkästä tunnelmasta. Ja niissä ei saa olla liikaa "tavaraa".
 
vieras vartta
Ilkka Lammin ihmismaalaukset ovat sielukkaita.
Tykkään monenlaisesta taiteesta.
Pidän siitä ettei maalaus paljasta kaikkea heti, vaan antaa katselijan pohtia teosta hetken esim Andy Warhol.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
Kiitos tästä kysymyksestä, olenkin näköjään ollut todella pahassa taidepuutteessa, olipa ihanaa googlailla.
Vastaukseksi sanoisin yksinkertaistaen, että kaikkein eniten sykähdyttää sellaiset maalaukset/piirrokset/printit joissa ääriviivan käyttöä ja art deco- henkeä. Maisemat mielellään esittävän ja abstraktin välimuotoa. Kollaasitekniikan käyttö on usein bonusta :)

Suomalaiset klassikot on myös ikuisesti lähellä sydäntä, Eero Järnefelt etenkin, myös Gallen-Kallela, mutta siinä enemmän ne tyylitellyt viehättää kun menee tuohon ääriviiva/art deco-kategoriaan.

Pidän myös kelttiläisen ja maoritaiteen muotomaailmasta.

monet työtavat miellyttää, erilaiset printit ja etsaukset, akvarellit (yhdistettynä viivan käyttöön etenkin), valokuvaprinteistä muokatut jutut, kollaasitekniikka, akryyli/öljyväri. Ja varmasti monet muutkin.

Esimerkkejä joistain tyyleistä sekä satunnaisia googlauksia jotka miellyttää silmää:



























 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
HippuTAR
Kissimi: Just tätä mä halusin! Kuvia. Ja siis pääosin noi sun laittamat oli sellasia mistä en itse tykkää, paitsi kaksi viimeistä on tosi hienoja. Mutta just halusin nähdä niitäkin mistä en oikein tykkää, siis mahdollisimman paljon erilaisia juttuja. Ja kun tavallaan toisen kautta voi oppia ymmärtämään miksi joku tykkää sellaisesta mistä itse ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi

Yhteistyössä