en tunne enään kuin velvollisuudentuntoa ja siksi tietysti sääliä vanhinta

  • Viestiketjun aloittaja niiskuttaja
  • Ensimmäinen viesti
niiskuttaja
lasta kohtaan, toki eräs onnettomuus toi pintaan hetkellisesti myös rakkauden mutta ei ole sitä tunnetta hetkeen näkynyt.

Lapsi on äärimmäisen rasittava koko hereillä olo aikansa ja niin on ollut syntymästä lähtien, ja oma mittani on täynnä,olen ollut onneton enemmän tai vähemmän, toki te kaikki terveen lapsen omaavat vanhemmat käytte kimppuuni, koska eihän sitä voi ymmärtää jos ei koe sitä millasta on kun vanhemmuus on todella raskasta vuodesta toiseen,muilla on juoksennellut pitkin kyliä vahtimatta vuosikaudet samanikäiset lapset ja minä vahdin edelleen omaani koska joko pääsisi hengestään/satuttaisi itsensä tai sitten raivokohtauksen saadessa kävisi jonkun toisen lapsen kimppuun.

Olen vähän katkerakin koska vanhemmat joilla ei ole vastuuntuntoa pistävät jopa 3vuotiaita yksin juoksemaan ulos ja koska en tietenkään halua kenenkään lapsen satuttavan itseään,en voi vaan istua penkillä kun joku pikkunen viipottaa autotielle.

Haluainkin siis sanoa kaikille että jos joku äiti ulkoilee oman erityislapsensa kanssa,se ei tarkoita sitä että hän ei olisi väsynyt ulkona oloon ja lasten vahtimiseen,se ei tarkoita sitä että sellaista ihmistä pitää hyväkskäyttää.Toki ymmärrän että on vanhempia jotka eivät välitä yhtään siitä mitä omalle lapselle sattuu ja niitä jotka kuvittelee että 3-5v ei tartte enään seuraa/valvontaa ja niitä jotka ei tajua että kouluikäisetkin kaipaavat välillä aikuista

ja tottakai sitä aikuista haetaan lähimmästä luotettavasta aikuisesta,mikä on ymmärrettävää. Mutta saakeli sitä en ymmärrä että toisia käytetään hyväksi kun ite ei viitsitä hoitaa omaa jälkikasvua,ei se ei ole minun vikani,minulta ei ole kysytty mitään, enkä voi käskeä toisten lapsia kotiinkaan jos ovat ulkona kun menemme sinne.

Eli siis minulla on vastuu minun lapsista ja teillä kaikilla teidän omistanne,kantakaa se vastuu älkääkä kuormittako muita!
 

Yhteistyössä