Te joilla on ahdistusta...

  • Viestiketjun aloittaja syntisäkki
  • Ensimmäinen viesti
syntisäkki
Kärsin kausittaisesta ahdistuksesta, mikä tulee ilman syytä ja voi kestää päivästä useampaan päivään. Aikoinaan, kun se oli aivan jatkuvaa söin siihen jotenkuten auttavia lääkkeitä, mutta nyt kun se on harventunut en enää tahdo jatkuvaa lääkitystä. Rauhoittavia minulla on edelleen, mutta niitä syön vain jos ahdistus kasvaa paniikkiin asti tai estää minua nukkumasta.

Miten helpotatte lievempää ahdistusta?
Itse yritän muistuttaa itselleni, että kaikki on oikeastaan ihan hyvin, ei ole mitään suuria syitä miksi ahdistua ja hätääntyä. Pienetkin asiat vain tuntuvat vaivaavan hirveästi. Koitan olla tekemättä varsinaisesti mitään, pyörittää taustalla jotain hömppäohjelmaa, katsella kauniita esineitä kotonani tai nettikaupoissa. Nyt odottelen että televisiosta alkaisivat illan elokuvat niin voisin yrittää katsella niitä ja napsia fetajuustoa, jos se rauhoittaisi. Asun yksin, seura toisaalta auttaisi hirveästi mutta sen hankkiminen jo ahdistuneena on kauhea ajatus.
 
Baby2003 harmaana
Mä siivoilen kun ahdistaa, oikeastaan kun kaikki on ihan tiptop järjestyksessä ja pöydällä tuoreita kukkia niin ei ahdista yhtään! :D

Ja tosiaan hoen myös itselleni että kakki on oikeastaan ihan hyvin...
 
jokuv
Jos joku asia oikein painaa mieltä, mä lähden pitkälle kävelylenkille. Kävelen niin pitkään kuin jaksan ja yritän kelata asiaa selväksi päässäni. Usein asia saa helpotusta ja jollei muuta, olen ainakin väsyneempi enkä jaksa enää miettiä niin tarkkaan asiaa.
Tai sitten kirjoitan kaiken paperille, mikä tuntuu pahalta ja jotenkin puran sitä tunnetta paperille. Musiikki auttaa välillä. Mulla toimii Linkin Park. :) Se on sellaista ketutusmusiikkia mulle.
 
Tsemppiä
Jumppa, neulominen (ihana meditaatiomuoto), keskustelu ystävän tai miehen kanssa, netin ja tv:n välttely, ahdistavien ihmisten välttely (energiasyöpöt), positiivisten asioiden etsiminen joka päivästä..
 

Yhteistyössä