Minua sattuu nähdä tällaisia äitejä lapsineen..

  • Viestiketjun aloittaja Trauma
  • Ensimmäinen viesti
Trauma
Tänäänkin taas: Äiti, poistumassa kaupasta kahden lapsensa, tyttö ja poika, ehkä noin 5-7 vuotiaita, kanssa. Poika ilmeisesti pelleili siinä jotain, äiti alkoi huutamaan pojalle kovaan ääneen, tarraten vielä poikaa käsivarresta kiinni huutaessaan kasvot melkein pojan kasvoissa kiinni. Poika istui ja yritti kääntää katseensa pois äidistä.

Tulee niin paha mieli, kun muistan itse lapsuudesta sen pelon ja riittämättömyyden tunteen, kun äitini hermostui milloin mistäkin riehakkuudesta/kovaäänisyydestä/lapselle ihan normaalista käytöksestä. Huusi silmät leimuten pää punaisena.
Toki en voi tietää mistä tarkalleen tuossakin tilanteessa oli kyse, mutta minuun sattui.
 
nooh
Aikansa kun tollasta helevetin kouhotusta katselee, niin jossain vaiheessa voi äidilläkin pinna katketa.

Lapsenkin hyvä tietää, että ihan kaikki ei ole sallittua ja aikuinenkin saa suuttua.
 
hilllla
Nobodys perfect. Veikkaisin kuitenkin että harvemmassa on ne äidit, jotka ei kertaakaan 18 vuoden huoltosuhteen aikana menetä malttiaan ja pikkaisen räjähdä omien mukuloiden toilailuille :D
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
"Mie"
Yritän olla huutamalla lapselle kun ollaan ihmisten ilmoilla :)
Mutta kyllä lasta pitää kasvattaa ihan joka tilanteessa vaikka oltaisiinkaan kaupassa, apteekissa missä vaan. Pianhan lapsi muuten opii että kaupassa saa tehdä mitä vaan kun ei kurinpalautusta tapahdukkaan.
 
Trauma
Niin kuin sanoin, en tiedä mistä tuossa tilanteessa/tuossa perheessä/elämäntilanteessa jne. oli kyse, mutta itselläni nousi niskakarvat pystyyn omista lapsuusmuistoista. Niin raivokkaalta ja päällekäyvältä tuo äiti näytti. Ymmärrän että huonot ja väsyneet hetkensä on jokaisella, mutta en silti omasta kokemuksesta toivoisi yhdenkään lapsen kokevan samaa
 
Trauma
Ja jatkan vielä, että olen nähnyt myös äitejä, jotka toimivat toisesta ääripäästä väärin. Lasten käytökseen ei puututa mitenkään, äidit yrittävät kiinnittää huomionsa muualle lasten käytökseltä ja ihmisten katseilta. Äidit yrittävät välillä väsyneesti sanoa että älä nyt viitsi, tai tuijottavat vain voimattomina.
 

Yhteistyössä