Raskaushepatoosi- kutinan jatkuvuus?

  • Viestiketjun aloittaja Kutisee
  • Ensimmäinen viesti
Kutisee
Olisiko linjoilla enää ketään, jolla kokemusta raskaushepatoosista? Onko kutina ollut miten jatkuvaa?

Mulla nyt rv 36 ja parina päivänä ollut todella voimakasta kutinaa jalkapöydissä ja lievempänä muualla kehossa. Lievää kutinaa ollut aika pitkään jo, mutta olen sen laittanut kuivan ihon syyksi, Tuo jalkojen voimakas kutina ei ole mitenkään jatkuvaa, kestää noin tunnin ja tullut nyt ehkä nelisen kertaa päivässä. Että uskaltaako tässä nyt odotella tiistaita ja neuvolan aukeamista vai onko kovinkin kiireellinen asia jos olisi kyse hepatoosista?
 
"Laila"
mulla alkoi arkipäivänä, menin neuvolaan ja siellä muistaakseni katottiin joku testi pissa tai veri ja sieltä sitten suoraan äitiyspolin päivystykseen ja osastolle melkein viikoksi, kun lääkitys alopitettiin.
kutina oli kyllä yläkropassa ja reisissä ja poikkesi kuivan ihon kutinasta selvästi.
 
Kutisee
Kiitos vastauksesta!

Mullakaan ei tuo jalkojen kutina ole ollenkaan samanlaista kuin kuivan ihon kutina, vaan paljon voimakkaampaa ja jollain tavalla kihelmöivää. Tuo lievempi kutina taas voisi olla ihan vaan kuivan ihon kutinaa, joskaan ei rasvaamisella helpota.
 
"Laila"
kyllä mä sinuna ehkä soittaisin aamulla sinne synnytyspolille. voi olla vaarallinen tila kuitenkin. Tulet sitten takaisin kotiin, jos ja kun onkin vaan jotain muuta. :)
 
Kutisee
Siis synnytyspolille tai osastolle minne oot menossa synnyttää voi soittaa 24/7.
Soitin jo, mutta ei tuntunut ottavan kovin tosissaan. Kyseli vain onko muita oireita ja käski soittaa tiistaina neuvolaan. Mä oon kuitenkin ymmärtänyt, ettei välttämättä oireile millään muulla kuin tuolla kutinalla..? Että jos jatkuu niin pitäisikö soitella huomenna uudestaan ja pyytää niitä verikokeita vähän napakammin?
 
iiiii
Jos vauva liikkuu riittävästi voit odotella tiistaihin, mutta jos vauva muuttuu paljon rauhallisemmaksi , lähtisin kaymään näytillä. <kun arvot ovat korkealla se kutina on niin valtavaa, ettet pysty nukkumaan yöllä ja kutina on siis jatkuvaa.

Eli ei sulla vielä mitään hätää ole noilla oireilla.
 
Nooh
Soitin jo, mutta ei tuntunut ottavan kovin tosissaan. Kyseli vain onko muita oireita ja käski soittaa tiistaina neuvolaan. Mä oon kuitenkin ymmärtänyt, ettei välttämättä oireile millään muulla kuin tuolla kutinalla..? Että jos jatkuu niin pitäisikö soitella huomenna uudestaan ja pyytää niitä verikokeita vähän napakammin?
Pitäis, sinähän siitä kutinasta kärsit. Jos myös ihottumaa voi olla monimuotoista raskausihottumaa joka pahimmillaan voi aiheuttaa sikiön menehtymisen kohtuun.
 
"kesis"
kun odotin 1.lasta niin jalkani "paloivat" ja kutisivat niin että olo oli kuin kidutuspenkissä...otin välillä jäitä liinaan ja haudoin niillä jalkoja...nahat lähtivät varpaiden alta kuin olisi ollut kuivaa ihoa...kamala kokemus!!verikokeita yms otettiin mutta mitään ei löytynyt. oikein kauhulla pelkäsin että uusiutuisi 2.raskaudessa.
 

Yhteistyössä