Olen suorittanut lukion ja kirjoittanut ylioppilaaksi mutta silti aion opiskella netissä joitakin lukion kursseja

  • Viestiketjun aloittaja Opiskelua
  • Ensimmäinen viesti
Opiskelua
Ei tullut kauheasti lukioon panostettua ja se näkyy joissakin numeroissa. Haluan suorittaa joitakin kursseja ja yrittää saada paremman arvosanan. Ei noista numeroista mitään hyötyä ole mun tulevaisuuden kannalta, mutta oman itseni takia haluan tehdä tämän. Samalla saan jotakin mielenkiintoista tekemistä vapaa-ajalle ja parannan taitojani kyseisissä aineissa. Lisäksi aion mennä jossakin vaiheessa yo-kirjoituksiin korottamaan yhtä tai kahta arvosanaa.
 
--
No jos haluat kehittää jotain alueita suosittelisin tekemään kursseja avoimessa yliopistossa.

Lukio on leikkikoulu verrattuna yliopistoon, että paremmin oppisit yliopiston kursseja tekemällä.
 
Maisteriksi aikova
Lukion todistuksesta ei ole minulle ainakaan ollut mitään hyötyä, ammattikorkeassa tein kovasti töitä ja keskiarvo oli 4,3. Sitä työnantajat kysyy. Panosta paremmin ammatillisessa koulutuksessa, lukion kurssit ovat liian yleissivistäviä että niihin kannattaisi tuhlata kauheasti aikaa. Hyvillä ammattikorkean arvosanoilla voi sit hakea yliopistoonkin.
 
"a p"
Lukion todistuksesta ei ole minulle ainakaan ollut mitään hyötyä, ammattikorkeassa tein kovasti töitä ja keskiarvo oli 4,3. Sitä työnantajat kysyy. Panosta paremmin ammatillisessa koulutuksessa, lukion kurssit ovat liian yleissivistäviä että niihin kannattaisi tuhlata kauheasti aikaa. Hyvillä ammattikorkean arvosanoilla voi sit hakea yliopistoonkin.
Huoh. Mä teenkin tämän itseni vuoksi ja teen sen vaikka miten jankuttaisitte muuta. Mulla on toiselta asteelta hankittu koulutus kohtuullisen hyvin arvosanoin ja haluamani ammatti opiskellaan ammattikorkeassa ei yliopistossa.

Miksi aina oletetaan kaikkien haluavan yliopistoon? Avoimessa suoritan varmaan pari kasvatustieteen kurssia, mutta se riittää mulle. Sairaanhoitajaksi kun ei opiskella yliopistossa.
 
"Jenis"
Opiskelu on kiva harrastus juu, mutta en näe järkeä kohotella jotain lukion numeroita kun niillä ei mitään virkaa ole. Fiksumpaa ois opiskella jotain sellaista, joka edesauttaa pääsemistä siihen jatkokoulutukseen, mihin tahtoo.
 
vieras*
Lukion todistuksesta ei ole minulle ainakaan ollut mitään hyötyä, ammattikorkeassa tein kovasti töitä ja keskiarvo oli 4,3. Sitä työnantajat kysyy. Panosta paremmin ammatillisessa koulutuksessa, lukion kurssit ovat liian yleissivistäviä että niihin kannattaisi tuhlata kauheasti aikaa. Hyvillä ammattikorkean arvosanoilla voi sit hakea yliopistoonkin.
Ja kielitaitosi jää yläastetasolle.
 
"Jenis"
[QUOTE="huh";29807925]Yllättävää että palstalla taas yritetään masentaa minkä kerkeää.

Tsemppiä kursseihin ja mahdollisiin yo-kokeisiin :)[/QUOTE]

Eikös täällä lähinnä yritetä kannustaa vähän pidemmälle, kun ap. on palaamassa taaksepäin?
 
veirass
[QUOTE="Jenis";29808044]Eikös täällä lähinnä yritetä kannustaa vähän pidemmälle, kun ap. on palaamassa taaksepäin?[/QUOTE]
Juu, näin minäkin ymmärsin kommentit. Ehkä ap:llä on kuitenkin hyvä syy parantaa arvosanoja. Jospa juuri ne aineet vaikuttavat sisäänpääsymahdollisuuksiin tms. Jos joku tällainen syy on, niin silloin lukion kurssien opiskelu on ok.

Itselläni on yliopistossa opiskelukaveri, joka kävi korottamassa (tai ainakin yritti) yo-kirjoitusten arvosanoja. Se tuntui oudolta, koska hän kuitenkin oli jo opiskelemassa haluamaansa alaa.
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";29808044]Eikös täällä lähinnä yritetä kannustaa vähän pidemmälle, kun ap. on palaamassa taaksepäin?[/QUOTE]

Ei voi olla totta. Siis miten noiden lukion kurssien suorittaminen estää jatko-opiskelut. Mä voin suorittaa yhtä aikaa lukion kursseja ja opiskella sairaanhoitajaksi. Ei ole mun mielestä mitään palaamista taaksepäin vaan hyvää treenausta aineisiin johon sitä haluan ja itseni takia haluan nostaa niitä numeroita. Miksi tämä asia ärsyttää teitä noin paljon?
 
"a p"
[QUOTE="Jenis";29807897]Opiskelu on kiva harrastus juu, mutta en näe järkeä kohotella jotain lukion numeroita kun niillä ei mitään virkaa ole. Fiksumpaa ois opiskella jotain sellaista, joka edesauttaa pääsemistä siihen jatkokoulutukseen, mihin tahtoo.[/QUOTE]

Ei ole avoimessa sellaisia kursseja joita voisin suorittaa täysin etänä ja niistä olisi hyötyä sairaanhoitajan koulutukseen. Eikä ole nyt taloudellisesti mahdollisesti edes suorittaa niitä avoimen kursseja vaan ne jää myöhemmäksi ja suoritan sellaisia kursseja jotka ei aivan täysin liity alaan jota aion amk:ssa opiskella.
 
"Jenis"
[QUOTE="a p";29808209]Ei voi olla totta. Siis miten noiden lukion kurssien suorittaminen estää jatko-opiskelut. Mä voin suorittaa yhtä aikaa lukion kursseja ja opiskella sairaanhoitajaksi. Ei ole mun mielestä mitään palaamista taaksepäin vaan hyvää treenausta aineisiin johon sitä haluan ja itseni takia haluan nostaa niitä numeroita. Miksi tämä asia ärsyttää teitä noin paljon?[/QUOTE]

Ei mua mikään ärsytä, mutta sulla tuntuu olevan pinna tiukalla :D Oletin että teit aloituksen, koska halusit kommentteja...

Olet varmaan aika nuori - itselleni lukion arvosanoilla ei ole ollut mitään painoarvoa sen jälkeen kun käytin todistusta päästäkseni jatko-opintoihin.
 
sh
[QUOTE="a p";29808218]Ei ole avoimessa sellaisia kursseja joita voisin suorittaa täysin etänä ja niistä olisi hyötyä sairaanhoitajan koulutukseen. Eikä ole nyt taloudellisesti mahdollisesti edes suorittaa niitä avoimen kursseja vaan ne jää myöhemmäksi ja suoritan sellaisia kursseja jotka ei aivan täysin liity alaan jota aion amk:ssa opiskella.[/QUOTE]

Kerrotko vielä, mistä ihmeen lukion kurssista olisi jotenkin erityisesti hyötyä sairaanhoitajan koulutuksessa? Kun itse olen käynyt lukion ja sairaanhoitajaksi luin sen jälkeen amk:ssa, eikä tullut mieleenkään lähtä samaan aikaan korottelemaan jotain lukion arvosanoja... :D
 
"a p"
Kerrotko vielä, mistä ihmeen lukion kurssista olisi jotenkin erityisesti hyötyä sairaanhoitajan koulutuksessa? Kun itse olen käynyt lukion ja sairaanhoitajaksi luin sen jälkeen amk:ssa, eikä tullut mieleenkään lähtä samaan aikaan korottelemaan jotain lukion arvosanoja... :D
Missä mä kirjoitin, että ne lukion kurssit hyödyttävät sairaanhoitajan koulutukseen? Oman itseni takia haluan opiskella niitä kursseja ja yrittää korottaa arvosanoja. Mitä väärää siinä on? Miksi tämä ärsyttää teitä?
 
veirass
[QUOTE="a p";29808218]Ei ole avoimessa sellaisia kursseja joita voisin suorittaa täysin etänä ja niistä olisi hyötyä sairaanhoitajan koulutukseen. Eikä ole nyt taloudellisesti mahdollisesti edes suorittaa niitä avoimen kursseja vaan ne jää myöhemmäksi ja suoritan sellaisia kursseja jotka ei aivan täysin liity alaan jota aion amk:ssa opiskella.[/QUOTE]
Tästä voisi olla hyötyä sairaanhoitajaksi aikovalle. On etänä suoritettava kurssi. Muitakin voi olla, mutta tähän törmäsin ekana, kun aloin katsoa.

Terveyden edistäminen ja terveystieto, perusopinnot lv 2014-2015 (25 op)

YHTEISET OPINTOJAKSOT 13 op: Terveyden edistämisen perusteet 5 op, Kansanterveystieteen perusteet I 3 op, Terveyspedagogiikan perusteet 5 op. VALINNAISTEN OPINTOJEN (12 op) Terveystiedon sisältöjen nykyhaasteet I 4 op Terveystiedon sisältöjen nykyhaasteet II 4 op Terveyttä edistävä kouluyhteisö 4 op
 
sh
[QUOTE="a p";29808310]Missä mä kirjoitin, että ne lukion kurssit hyödyttävät sairaanhoitajan koulutukseen? Oman itseni takia haluan opiskella niitä kursseja ja yrittää korottaa arvosanoja. Mitä väärää siinä on? Miksi tämä ärsyttää teitä?[/QUOTE]

Ei siinä ole mitään väärää, mun mielestä vaan hukkaan heitettyä aikaa kun samalla voisi opiskella jotain, joka oikeasti hyödyttää tulevaisuutta ajatellen. Ihan kuin lukiossa alkaisi korotella yläasteen arvosanoja, eli ihan yhtä tyhjän kanssa.
 
"a p"
Tästä voisi olla hyötyä sairaanhoitajaksi aikovalle. On etänä suoritettava kurssi. Muitakin voi olla, mutta tähän törmäsin ekana, kun aloin katsoa.

Terveyden edistäminen ja terveystieto, perusopinnot lv 2014-2015 (25 op)

YHTEISET OPINTOJAKSOT 13 op: Terveyden edistämisen perusteet 5 op, Kansanterveystieteen perusteet I 3 op, Terveyspedagogiikan perusteet 5 op. VALINNAISTEN OPINTOJEN (12 op) Terveystiedon sisältöjen nykyhaasteet I 4 op Terveystiedon sisältöjen nykyhaasteet II 4 op Terveyttä edistävä kouluyhteisö 4 op
En olekaan huomannut tuota. Alkaisi sopivasti syksyllä niin siihen mennessä ehtisin kerätä rahaa niin paljon, että saan maksettua perusopinnot.
 
"vieras."
[QUOTE="a p";29808441]En olekaan huomannut tuota. Alkaisi sopivasti syksyllä niin siihen mennessä ehtisin kerätä rahaa niin paljon, että saan maksettua perusopinnot.[/QUOTE]

Miksi et käytä aikaasi pänttäämällä pääsykokeisiin? Jos aiot alalle jokatapauksessa, miksi maksaa erikseen perusopinnoista ja saada opinto-oikeus niihin jokatapauksessa myöhemmin ilmaiseksi?
 
"a p"
[QUOTE="vieras.";29808468]Miksi et käytä aikaasi pänttäämällä pääsykokeisiin? Jos aiot alalle jokatapauksessa, miksi maksaa erikseen perusopinnoista ja saada opinto-oikeus niihin jokatapauksessa myöhemmin ilmaiseksi?[/QUOTE]

Ettekö te osaa lukea? Mä en ole menossa yliopistoon vaan haluan sairaanhoitajaksi! Ei niihin soveltuvuuskokeisiin päntätä.
 
n30
Turha sun on ärsyyntyä muiden kommenteista täällä. Sä oot vielä niin nuori niin et oo saanut perspektiiviä siihen ettei ne lukiarvosanat ole niin tärkeitä enää aikuisena. Itselläkin meni lukio penkin alle aikoinaan, ja meinasin lähteä korottamaan arvosanoja. Onneksi yks vanhempi tuttu puhui mulle järkeä, ja sanoi että sitä lukiotodistusta ei enää kukaan katso sen jälkeen kun hankkii ammatin. Ja se oli oikeassa, kukaan ei oo katsonut mun lukio- tai yo-todistusta kymmeneen vuoteen. En oo katsonut edes itse. Tuolla ne pölyttyy varastossa jossain kansiossa. Oli hyvä etten tuhlannut aikaa niiden numeroiden korottamiseen.
 
"a p"
Turha sun on ärsyyntyä muiden kommenteista täällä. Sä oot vielä niin nuori niin et oo saanut perspektiiviä siihen ettei ne lukiarvosanat ole niin tärkeitä enää aikuisena. Itselläkin meni lukio penkin alle aikoinaan, ja meinasin lähteä korottamaan arvosanoja. Onneksi yks vanhempi tuttu puhui mulle järkeä, ja sanoi että sitä lukiotodistusta ei enää kukaan katso sen jälkeen kun hankkii ammatin. Ja se oli oikeassa, kukaan ei oo katsonut mun lukio- tai yo-todistusta kymmeneen vuoteen. En oo katsonut edes itse. Tuolla ne pölyttyy varastossa jossain kansiossa. Oli hyvä etten tuhlannut aikaa niiden numeroiden korottamiseen.
Mä olen yli 30v että se siitä nuoruudesta. Kyllä mä sen tiedän, että niitä arvosanoja ei kukaan katso mutta ne on tärkeitä MULLE. Ettekö osaa lukea.
 
"vieras."
[QUOTE="a p";29808474]Ettekö te osaa lukea? Mä en ole menossa yliopistoon vaan haluan sairaanhoitajaksi! Ei niihin soveltuvuuskokeisiin päntätä.[/QUOTE]

Siis sairaanhoitajaksiko ei tarvita minkäänlaista pääsykoetta tai lukemista? No ei mikään ihme että kaikki haluaa sairaanhoitajiksi, helpompaa sisäänpääsyä saakin jo hakea.
 

Yhteistyössä