mulla taitaa oikeesti loppua voimat tähän!

  • Viestiketjun aloittaja "kuikka"
  • Ensimmäinen viesti
"kuikka"
siis mieheen.


mä oikeesti käyn töissä(vuoro). huolehdin joka päivä lapsille ruokaa, se ykkösvapaa viikossa menee kauppa asoihin ja muiden asioiden selvittelyyn, siivouksiin ja pyykinpesuihin yms kotitöihin.

nyt kun olis useampi vapaa (pitkäperjantai+ sunnuntai ja maanantai) niin aattelin et olis enempi aikaa tehdä pihatöitä ja esim. pestä ikkunat.

no ne ikkunan perkeet tulikin pestyä väärävä päivänä. olisin tarvinnut miestä avaamaan niitä ikkunoita kun ovat niin jäykät ja niissä ihme hakaset joihin tarvee pihtejä. siitä hirveä melu ja ei tullut auttamaan.


lähes kaikesta tekemisestä pitää tehdä hirveä show ja haloo ja mulla oikeesti aika menee ihan normaalien arkiaskereiden kanssa. sit kaikki ylimääräiset vapaat menee hirveiden tappeluiden kanssa kun mies ei vaan piruuksissaan auta.

ei se korjaa mitään eikä se kunnosta mitään eikä se varsinkaan auta missään töissä.


ehkäpä olisi helpompaa vaan muttaa erilleen?
 
"Neela"
No mulla herää kysymys, että kysytkö sä koskaan mieheltä etukäteen, että sopiskos jos pääsiäisenä pestäis ikkunat tms? Kyllä muakin sieppaisi jos olen ajatellut pääsiäisenä lepäillä ja ottaa loman kannalta, ja sitten mies päättäisikin yksin pistää pystyyn työleirin. Jos taas etukäteen on jo sovittu, että jotain hommia tehdään yhdessä ja sitten toinen luistaakin päätöksestä, niin sitten ymmärrän tuon harmistuksen. Mulle tuli tuosta sun aloituksesta fiilis, että sä olet aina pidemmillä vapailla puuhaamassa jotain, ja on jokin lista "pakollisista" hommista.Milloinkas sä lepäät tai teette jotain rentoa yhdessä?
 
"kuikka"
Alkuperäinen kirjoittaja herää kysymys;29807625:
Apua, miks oot ottanut tommosen vätyksen miehekses ja vielä lapsia hankkinut sen kanssa???


kyllä mä oon sitä katunut moneen kertaan. luulis et ihmiset muuttuu mut näköjään ei. äsken veti hernettä nenään kun laitoin sen haisevan paidan pyykkiin (etsii päälleen sitä paksumpaa mitä lämpimämpää ilmaa on) ja vaatteet todellakin haisee aivan kaameellee.
 
Vier
Ei ikkunoista kannata stressiä ottaa, pesee joskus jos jaksaa tai jättää pesemättä, pääsiästä en niihin uhraisi. Mutta ymmärrän hyin että veltto ja likainen äijä ärsyttää, hoitaako edes lapsiaan, käykö niiden kanssa missään?
 
mmvvf
Tuo on järkyttävää, itsellänikin jo toinen tuollainen mies (kohta entinen) menossa, joka ei auta missään. Pientä apua kun pyytää niin saa vittuilua palkakseen.

Onko se sitten, että muuten kun hyvin pärjää itse, niin ei heti huomaa, että mies on ihan saamaton?
 
V1eras
On ikävä, jos perheessöä koetaan huonoa mieltä kotitöistä puolin ja toisin, joten asia kannattaisi keskustella, ja ehkä ap myös voisi pienesti miettiä, sitä, että jos arki on raskasta muutenkin, onko ne ikkunat tosiaan ainoalla vapaalla pakko pestä, vai piotäisikö ensin levätä itsensä kuntoon
 

Yhteistyössä