Lastenohjaaja pääsykoe?

  • Viestiketjun aloittaja "jännittäjä"
  • Ensimmäinen viesti
"jännittäjä"
Sain kutsun siihen. Nyt jännittää jo todella paljon. Yleensä en jännitä mutta nyt jännitän. Millainen se ryhmätilanne on?

Olen jopa miettinyt etten menekään koko pääsykokeeseen, saan varmaan vain hävetä taas itseäni. :(
 
"heip"
[QUOTE="jännittäjä";29807940]Sain kutsun siihen. Nyt jännittää jo todella paljon. Yleensä en jännitä mutta nyt jännitän. Millainen se ryhmätilanne on?

Olen jopa miettinyt etten menekään koko pääsykokeeseen, saan varmaan vain hävetä taas itseäni. :([/QUOTE]
Ei kannata ajatella tolla "hävetä taas itseäni" -asenteella. Ei todellakaan. Kaikki muutkin siellä ovat yhtä ulapalla, paitsi ne jotka ovat useamman kerran kokeissa käyneet.

Mä olin vastaavassa ryhmätilanteessa, ja siellä oli, että ryhmässä piti suunnitella toimintahetki lapsille. Eli piti ihan heittäytyä ja esittää, että psykologit ovat niitä lapsia. Oon kauheen ujo, ja jännitin hirveesti. Mutta selvisin siitä.

Voihan se olla esimerkiksi vain ryhmähaastattelu. Istutaan pöydän ääressä, ja psykologit tutkii, miten ottaa muut huomioon, onko liikaa äänessä, onko liian vähän äänessä, jnejne...
 
Ryhmätilanteessa meillä oli paikalla 4 opettajaa ja 8 hakijaa. Aihetta en sanasta sanaan muista, mutta ideana oli eri luovan ilmaisun keinoin pohtia uskontokasvatusta/kristillistä kasvatusta ja siis toteuttaa se siinä opettajille. Aikaa oli varmaan vartin verran :) Me siten laulettiin Jumalan kämmenellä ja keskusteltiin aiheesta :D niin...valmistun myt toukokuussa lastenohjaajaksi eli hyvin meni valintakokeet :)
 
ap.
[QUOTE="susu";29808152]mä olen lastenohjaaja ja onneksi tuollaista ryhmätilannetta ei ollut pääsykokeessa.Lähäripääsykokeissa sen sijaan oli.[/QUOTE]

Siinä pääsykokeen kutsussa luki että on tullut jotaki muutoksia ja että esim lastenohjaajan ja lähihoitajan(lapsiin ja nuoriin suuntautunut) on yhtenäinen pääsykoe nyt. Eli pääsykoe sisältää: ryhmätilanteen, haastattelun, minä-aineen kirjoittaminen ja jotain ihme pyskologisia testejä millä mitataan oppimiskykyä ja jotain ongelmanratkaisukykyä yms.

Oikeasti minä en tule selviämään. Mä en todellakaan hallitse tuollaisia asioita. Silti osaan vallan mainiosti olla lasten parissa ja hyvin on sujunut perhepäivähoitajana.
 
Se ryhmätilanne oli ihan hauska. Piti suunnitella joku tapahtuma lapsiperheille. Hyvin se sujui kun alkuun päästiin. Kamalampi se hlökohtanen haastattelu oli. Läpäsin kyllä pääsykokeet vaikka olin varma etten.
 

Yhteistyössä