Miltä kuulostaa keventäjän ruokavalioksi?

  • Viestiketjun aloittaja "wimppu"
  • Ensimmäinen viesti
"wimppu"
Elikkäs, tarkoituksena pudottaa painoa ne kirotut viisi viimeistä kiloa ja tälläistä olen nyt noudattavinani:

Aamupalana purkillinen Valion pehmeää maitorahkaa sokerittomalla mehukeitolla

Lounaaksi reilu annos ruokaisaa salaattia, jossa proteiinin lähteenä vaihtelevasti kanaa/lihaa/tonnikalaa, salaattia ja muita kasviksia sekä täysjyväriisiä tai pastaa

Välipalana hedelmä, kuten banaani tai omena

Päivälliseksi runsaasti wokkityyppistä paistosta, jossa lihaa/kanaa/tms. ja reilusti hyvin maustettuja kasviksia


Tällä ruokavaliolla ei tosiaan ole tullut nälkä ja olo on erittäin energinen mutta kertokaas silti mielipiteenne!
 
hnm
Hmm. Kuinka paljon painat. Mihin painoon yrität.

ite en ole laihiksella, mutta silti tuossa luettelossasi on enemmän sapuskaa kuin syön ilman laihista.

voiko tuolla määrällä laihtua
 
[QUOTE="wimppu";29808332]Oi, en tullut ajatelleeksikaan kasviskeittoja, ihana idea! Ne maistuukin koko perheelle ;)[/QUOTE]

Juu, itse laihdun keitoilla aika hyvin :). Muutenkin syön päivittäin enkä lihoo. Paitsi raskausaiakana kiloja saan :D
 
Hmm. Kuinka paljon painat. Mihin painoon yrität.

ite en ole laihiksella, mutta silti tuossa luettelossasi on enemmän sapuskaa kuin syön ilman laihista.

voiko tuolla määrällä laihtua
Tuohan oli käytännössä pelkkää kasvista, proteiinia ja hedelmä. Ei mitenkään paljolta kuulosta minun korvaani, mutta ainahan näihin ketjuihin pitää jonkun tulla ilmoittamaan että syövät vain puolikkaan porkkanan päivässä eivätkä mitenkään pystyisi syömään enempää.
 
Tuohan oli käytännössä pelkkää kasvista, proteiinia ja hedelmä. Ei mitenkään paljolta kuulosta minun korvaani, mutta ainahan näihin ketjuihin pitää jonkun tulla ilmoittamaan että syövät vain puolikkaan porkkanan päivässä eivätkä mitenkään pystyisi syömään enempää.
Kun olin ruokaterapeutilla niin yllätyin kuinka paljon ruokaa ihminen oikeasti tarvitse päivässä. Jotkut oikeasti nykyään syövät 10 kertainen määrä mitä oikeasti tarvitsevat, siksi tämä ehkä kuulosta vähältä vaikka ihan hyvää se on
 
Ravintolakokki
Hyi helvetti jotain kookosöljyä. Ei kaadu laihduttajan ruokavalio ja painonpudotus siihen, että paistaa ruuan pienessä määrässä rypsiöljyä. Kyllä on muualla vikaa jos ei laihdu ja tekosyyksi keksitään öljy.
 
vierass
Ja noi kaupan mehukeitot pois ja tilalle luonnontuote eli vaikka mustikoita tai mansikoita, tekee pirtelön niin on kiva juoda eli loraus oliiviöljyä, mansikoita tai mustikoita ja rahkaa ja maitoa niin että tulee hyvän sakeaa ja sauvalla sekasinsa. Öljyä muutenkin salaattiin yms. kunnolla.
 
Hyi helvetti jotain kookosöljyä. Ei kaadu laihduttajan ruokavalio ja painonpudotus siihen, että paistaa ruuan pienessä määrässä rypsiöljyä. Kyllä on muualla vikaa jos ei laihdu ja tekosyyksi keksitään öljy.
Oletko edes ikinä kokeillut ja suosittelen lukea miten muuten se on tervellistä ja samoin hyvää :). Paljon maukampi ruokakin tulee, jos osaat käyttää sen oikein
 
Laihduttajalle se on muutenkin hyvää :). Mulla just se on loppumassa, pitäisi ostaa, kun leivän päälle enemmän kans käytän sen ja myös iholle on huippu- tuote



- Kookosöljy parantaa ruuansulatusta ja rasvaliukoisten vitamiinien ja aminohappojen imeytymistä
- Kookosöljy tukee immunijärjestelmän toimintaa ja taistelee viruksia, bakteereita ja sieniä vastaan
- Kookosöljy edistää kalsiumin ja magnesiumin imeytymistä
- Kookosöljy toimii voimakkaana antioksidanttina (pregnenoloni)
- Kookosöljy auttaa kehoamme käyttämään tehokkaammin hyväkseen välttämättömiä rasvahappoja (omega-3, omega-6, omega-9) sekä fosfolipidejä (mm. koliinia ja lesitiiniä). Kookosöljyä onkin suositeltavaa nauttia samaan aikaan runsaasti omega-3 -rasvahappoja sisältävien ruoka-aineiden kanssa: kala, kalaöljyt ja kasviperäisistä lähteistä esim. hampun-, pellavan-, chiasiemenet, fytoplanktoni. Kookosöljy nautittuna yhdessä omega-3 -rasvahapojen kanssa voi jopa kaksinkertaistaa vaikutuksen.
- Kookosöljy parantaa verensokerin imeytymistä ja saattaa vähentää hypoglykemian oireita.
Antivirusksiset-, antibakteeriset- ja sieniä tuhoavat saturoidut rasvahapot taistelevat luonnollisesti viruksia, bakteereita ja sieniä vastaan.
- Kookosöljyn keskipitkäketjuiset rasvahapot tukevat immuunijärjestelmän toimintaa, kilpirauhasta, hermostoa, ihoa ja tarjoavat nopeaa energiaa.
- Kookosöljy tukee hormonitoimintaa ja sen säätelyä. Kookos on esiaste ikääntymistä ehkäisevillä hormonin kaltaisille yhdisteille, pregnenolonelle.
- Kookosöljy kiihdyttää kilpirauhasen toimintaa, mikä on hyväksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville.
- Kookosöljy sisältää painoonsa nähden vähemmän kaloreita kuin mikään muu rasva, eikä kookosöljyä varastoidu kehoomme samalla tavalla kuin muut rasvat. Kookosöljy kiihdyttää rasvaaineenvaihduntaamme, jonka vuoksi se soveltuu mainiosti painonpudotukseen.
- Kookosöljy ei sisällä kolesterolia ja se itseasiassa tukee sydämen- ja verisuonten terveyttä. Toisaalta kookosöljy tukee terveellisen kolesterolin (HDL) muodostumista maksassa. (1).
- Kookosöljy hapettuu vasta 92 asteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä vain kerron sulle faktoja, mutta elä sä siinä harhaluulossa että kookosöljy on terveellisempää kuin rypsiöljy. Etkä sä muuten ihmisten makumieltymyksille mitään voi.
Aika hauska mielipide taas :D. Mutta no joo elää sinäkin omissa harhaluuloissa että en mä yhtään tajua mistään, en vitsi edes elittään yhtään mitään ettei lauma taas tulee päälle ja eikö ap itse päättää mitä se tekee
 

Yhteistyössä