Haluan laihtua mutta en kyllä rehellisesti tiedä kuinka tulen onnistumaan

  • Viestiketjun aloittaja liian pullukka
  • Ensimmäinen viesti
liian pullukka
Kävin äsken punnitsemassa itseni ja tulos oli 63,7kg. Tietysti hieman väärään aikaan kävin vaa'alla kun pitäis aamulla tyhjällä vatsalla käydä. Joten saattaa olla että painan jonkun kilon vähemmän. Mutta pituutta on 158cm. Ylimääräistä on siis päässyt vähän kertymään ikävä kyllä. Varmaan vuorotyö, huono nukkuminen, epäsäännöllinen syöminen yms vaikuttanut paljon. Eikä samalla tavalla ehdi harrastaa liikuntaa. Lähinnä vain hyötyliikuntaa.

On varmaan ihan hullu tavoite mutta haluaisin painaa saman verran kun joskus 20-vuotiaana, sillon painoin 54kg. Nyt on ikää 29v.

Olen ihan pihalla että mistä mun pitäis aloittaa... En haluais ruveta mihinkään villityksiin tyyliin karppaus tai mitään jutta juttuja. Eikä mulla ole mahdollisuuksia käydä esim salilla(asutaan maalla, sali on liian kaukana, tai no ehkä kerran viikossa vois päästä).

En ole koskaan varsinaisesti laihduttanut järkevästi. Tyhmästi olen laihduttanut jopa 8kiloa mutta ne tuli kaikki takas ku lopetin laihdutuksen ja siinä taisi kyllä kadota enemmän lihasta kuin sitä läskiä.
 
Daah
Meillä on melkein samat mitat. Mulla kilon enemmän, ja sentti vähemmän. Mula ei ole vaihtoehtoa kuin jättää sokeri pois, mutta en tiedä miten se sokeriaddiktilta onnistuis. Huono on menstys tähän asti ollut.
 
sop
Eka sun kannattais miettiä mikä sua lihottaa ja sitten karsia se pois.

Onko annoskoot liian isoja, oletko totuttanut vatsalaukkusi isoon määrään ruokaa?
Oletko herkuttelija, jolloin kilot tulevat normiruuan päällisistä, sokeriherkuista, juomista jne.?
Oletko laiskistunut, et liiku tarpeeksi?
 
ap.
Eka sun kannattais miettiä mikä sua lihottaa ja sitten karsia se pois.

Onko annoskoot liian isoja, oletko totuttanut vatsalaukkusi isoon määrään ruokaa?
Oletko herkuttelija, jolloin kilot tulevat normiruuan päällisistä, sokeriherkuista, juomista jne.?
Oletko laiskistunut, et liiku tarpeeksi?
Oikeastaan mun ruokavalio on ollu aikalailla samanlainen aina. Sen mä tiedän että oon laiskaksi tullut. Ennen kun olin kotona hoitovapaalla saatoin kävellä 10km päivässä. Nyt en kävele ollenkaan mihinkään. Ainoa mitä liikun on töissä(päiväkodissa).
 
ap.
[QUOTE="orion";29808738]Mitä syöt normaalisti päivän aikana?[/QUOTE]

Aamupalaksi puuroa(jos syön aamupalan töissä). Jos syön kotona niin rahkaa marjojen kanssa + kuppi kahvia mustana, ei sokeria.

Lounaaksi sitä samaa mitä lapset päiväkodissa syövät. annoskokoni on ihan normaali jos keitettyä perunaa niin otan kaksi perunaa jos ovat pienehköjä tai keskikokoa. Yritän aina ottaa lautaselle enemmän salaattia sillon kun sitä on ja sitä nyt on aina kun ei ole keittoa. juomana vesi. Välipalan syön yleensä myös töissä. Mikä nyt yleensä on joku ällöttävä kiisseli jota nyt otan ehkä jonkun korkeintaan 1dl, yksi näkki leipä.
Päivällisen syön kotona JOS syön. Tuo päivällinen on mulle sellainen heikko kohta jos sen jätän syömättä(usein jää) sillon sorrun johonkin turhiin herkkuihin tyyliin kaffia+pulla tai suklaata/jäätelö. Iltapalaksi joku ruisleipä ja salaatin lehtiä, kurkkua ja tomaattia.

ehkä se on tuo iltapäivä herkuttelu joka tekee sen ettei paino tipu yhdistettynä liikkumattomuuteen.
 
"orion"
Okei, ei tuo nyt mitenkään pahalta kuulosta. Ehkä kuitenki on liikaa sokeria toisinaan?

Kannattais varmaan laskea, jos pystyt, paljonko todella tulee hiilareita, rasvoja, proteiineja.

Mua itteä vähä yllätti kun joskus laskin mitä tulee oikeasta ruuasta...liian vähän proteiinia ja rasvaa, kaloreita ylipäätään, ei ihme että sorrun sit aina herkkuihi.
 

Yhteistyössä