Inhottaako sinua äitipuoli miehesi lapset edellisestä suhteesta?

  • Viestiketjun aloittaja ex-äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti
Vierastaa
Juuri tämän vuoksi en olisi halunnut miestä, jolla jo toisen kanssa lapsia tai, että itsellä lapsia edellisestä suhteesta. On niin vaikeaa rakastaa muiden lapsia yhtä ehdoitta kuin omia. Sitä voisi vaistomaisesti aina mennä omien lasten puolelle ja sitten vielä ne yhteiset, onko heillä tärkein paikka?

Ja joo, ei aina mene niinkuin suunnittelee, mutta kuitenkin!
 
Välimerkkivajetta otsikossa?

Aika harva nykyään taitaa korkkaamattomana onneaan odotella. Tärkeintä on varmistaa, ettei mitään paneskeluja ole enää koskaan muiden kanssa. Että itse on se viimeinen, kun ei ensimmäinen ehtinyt olemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"Entinen Ksantippa S."
Varmaan hölmöä vastata, kun en ole äitipuoli. Mutta. Kun rakastuin mieheeni, yksi hallitseva ajatus mielessäni oli, että hänen lapsensa olisivat todennäköisesti äärettömän ihania ja suloisia. Hänellä siis ei ollut lapsia.

No ovathan ne ihania ja suloisia. Varmasti olisivat, vaikka olisi äitinä joku muukin kuin minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöhk;29816611:
En usko tuota. Pelkkää sanahelinää. Ei ne exän siittämät/synnyttämät pirpanat ole koskaan samalla viivalla omien verijälkeläisten kanssa. Tiedätte sen sydämissänne itsekin.
Suuri osa ihmisistä varmasti tuntee laillasi mutta ei kaikki. Sinunlaisillesi ei tulisi antaa adoptiolapsia ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöhk;29816648:
Enkä sellaista haluaisikaan.
Samalla viivalla = esim. se tyypillinen; pelastaisitko palavasta talosta sen oman lapsesi vai sen puolisosi entisestä suhteesta syntyneen?
Onko omat lapses samalla viivalla? Jos palavasta talosta ehti/voi/saa vain yhden lapsen ulos niin minkä valitset jos sinulla on useampi lapsi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöhk;29816648:
Enkä sellaista haluaisikaan.
Samalla viivalla = esim. se tyypillinen; pelastaisitko palavasta talosta sen oman lapsesi vai sen puolisosi entisestä suhteesta syntyneen?
Pelastaakohan lentoemännät matkustajia pärstäkertoimen mukaan?

Meillä nuo entisten suhteiden lapset ovat isoja koululaisia, yhteinen on alle vuoden ikäinen tapaus. Se pelastetaan mikä pelastettavissa on. Jos kaikki oisvat samassa huoneessa kehottaisin kaikkia poistumaan ja vauvan ottaisin syliin. Ihan vaan sillä perusteella, että muut osaavat itsekin pelastautua.

Jos oletetaan, että vauva ei ole paikalla niin muiden lasten kohdalla (5 kpl n. 10-14v.) käyttäisin harkintaa. Eli jos joku vaikka kaatunut ja nyrjäyttänyt jotain, häntä autetaan, muut juoskoot itse ulos. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa laittaa LAPSIA samalle viivalle. LAPSIA, for god's sake! En tunne vanhempia tai puolivanhempia, jotka jättäisivät lapsia palaviin taloihin.
 
vieras*
No tietenkään omat lapset ja jonkun toisen lapset eivät ole ns samalla viivalla.
Eikä tarvitsekaan olla. En mina ole miehen lasten äiti, kyllä heillä ihan oma äiti on.
Minä olen äiti omille lapsilleni, en miehen lapsille, veljeni lapsille tai naapurin lapsille.

Eikä onneksi minun lasteni äitipuolikaan luule olevansa lasteni äiti. On kyllä turvallinen ja välittävä, läsnäoleva aikuinen.
 

Yhteistyössä