Kotiäidit, syöttekö kaksi lämmintä ruokaa joka päivä?

  • Viestiketjun aloittaja kallupp
  • Ensimmäinen viesti
kallupp
Itse en syö. Lapselle lämmitän lounaaksi piltin tai eilisen päivällisen jämiä. Vasta illemmalla kokkaan päivällisen ja sit syödään yhdessä.

Töissä ollessa kyllä syön kaksi lämmintä ruokaa, mutta jotenkin näin kotiäitivuosina on tullut tapa korvata se eka ateria jollain kevyellä välipalalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja lämmintä vai kylmää;29817013:
Mitä väliä on lämpötilalla?
Miettiny kuule ihan tota samaa! Ei kai se elimistö kuiteskaan pysty erottamaan syökö lounaansa kylmänä vai lämmitettynä, kunhan vain syö hyvin ja monipuolisesti. Että ei se lämmin lounas ole automaattisesti se parempi vaihtoehto. Jos vaikkapa läskisoosia ja salaattiannosta verrataan.
 
Useimmiten en syö lounasta, muut ateriat kylläkin. Mulle on aika iso juttu jo et saan nykyään aamiaisen syötyä. Kohta varmaan täytyy alkaa syömään se lounaskin ihan jo mallinkin vuoksi mutta nyt jo on ateriarytmi parantunut niin paljon että en ota stressiä. Esikoisella sen sijaan on tosi tarkka ateriarytmi (5 ateriaa).
 
kallupp
Alkuperäinen kirjoittaja lämmintä vai kylmää;29817013:
Mitä väliä on lämpötilalla?
No siis ei mitään, mutta yleensä sillä "lämpimällä ruoalla" mielletään ns. kunnollinen ateria. Kun taas itse syön sen sijaan jonkun välipalan lounaalla:leivänkannikan ja hedelmän tms. Joku kylmä lohisalaatti on kyllä minusta ihan kunnon ruoka jo, joskin tietty aika kevyt versio.
 

Yhteistyössä