Karmeat kuukautiskivut ja apteekin kipulääkkeen iterointi, apuja???

  • Viestiketjun aloittaja auts!
  • Ensimmäinen viesti
auts!
No niin. Eli ei säännöllinen kierto ja lääkäri määrännyt mulle Panacod-lääkettä 20kpl iter ter 30vrk. Hain lääkkeet viimeksi 28.3.2014 ja kysynkin nyt että onko se niin paha jos sen lääkkeen saisi paria päivää aikasemmin kun just nyt sitä tarttisin. Onko teille kellekkään annettu iteroinnista huolimatta pari päivää aikasemmin lääkkeitä. Menisi siis sunnuntaihin se oikea päivä kun saisi hakea ja silloin olen niin pienellä paikkakunnalla että apteekki on auki vain lauantaina eikä se nyt auta vaikka oliskin auki, kun sattuu NYT niin ankarasti.

Tietoa kenelläkään?
 
"auts"
[QUOTE="vierailija";29818963]Panacod kuuluu niihin lääkkeisiin joiden kohdalla nimenomaan ei jousteta.[/QUOTE]

Voi itku..ja lääkäriäkään tuskin mun on turha tavoitella puhelimeen :(
 
viera.s
Eikö 800 mg ibuprofiinia sitten helpota? Tai vaikka 800 mg ibuprofiinia + 1000 mg parasetamolia?

Minulla on joskus tuota Panacodia ollut, eikä se minusta mikään sellainen ihmelääke ole, etteikö saman asian ajaisi maksimiannokset käsikauppalääkkeitä.
 
"auts"
Eikö 800 mg ibuprofiinia sitten helpota? Tai vaikka 800 mg ibuprofiinia + 1000 mg parasetamolia?

Minulla on joskus tuota Panacodia ollut, eikä se minusta mikään sellainen ihmelääke ole, etteikö saman asian ajaisi maksimiannokset käsikauppalääkkeitä.
No minulla on ibuprofeenille allergia, samoin Litalginille joka on samansukuista lääkettä kuin Burana.Eli kaikki ibuprofeenit ja sellaiset ovat mulle nou nou.
 
"Vieraana"
Iterointi, mitä se on? Tuskin joustavat kun jotkut pellet tuotakin mietoa lääkettä väärinkäyttävät. Mutta minusta outo valinta kuukautiskipuihin, tulehduskipulääkkeet tehokkaampia. Ota pari Buranaa jo hyvissä ajoin ennen kipuja.
 
"auts"
[QUOTE="Vieraana";29819005]Iterointi, mitä se on? Tuskin joustavat kun jotkut pellet tuotakin mietoa lääkettä väärinkäyttävät. Mutta minusta outo valinta kuukautiskipuihin, tulehduskipulääkkeet tehokkaampia. Ota pari Buranaa jo hyvissä ajoin ennen kipuja.[/QUOTE]

En voi syödä allergian takia Buranaa tai sen sukuisia lääkkeitä. Ja onhan tuo Panacod omalla tavallansa tulehduskipulääke kun siinä on eniten sitä Parasetamolia kuin kodeiinia.
 
"auts"
[QUOTE="Vieraana";29819010]Ahaa, Burana ei sovi, Ketorin? Oletko saanut koskaan reseptiä Naprometiniin? Naprokseeni hyvä peruskipulääke kuukautiskipuihin.[/QUOTE]

Joo, olen saanut, miranaxia ja naprometinia ja vaikka mitä. Tosi kiusallinen vaiva nämä kivut, kierukkakin asennettu mutta ei ole helpotusta. Endometrioosikin tutkittu, sitäkään ei ole..On vaan niin kovasti kramppaava kohtu :D
 
"auts"
Kyllähän tuo on ihan normaali lääke kuukautiskipuihin on, saahan esim sairaalassakin alkaviin kramppeihin jos on synnyttämässä niin Panacodia. Samalla tavalla se kohtu krampaa kuukautisissakin, tosin lievempänä..tai itsestäni en oisi niin varma, todella tuskallista!
 
"auts"
Saanko kysyä mihin olet käyttänyt aiemmat lääkkeet?
Ihan ohjeen mukaan olen ottanut, eli 1-2 tablettia 1-3 kertaa päivässä. Useamman päivän ajan joudun syömään siis tuota ekat kaksi päivää on niin että otan tuon maksimiannoksen eli 6, se tekee kaksitoista, sitten kolmantena päivänä tuon 4 ja neljäntenä 1-2. Siitä tulee 17-18 kappaletta yhteensä. Ja nyt eilen kun kivut alkoivat , söin loput mitä oli jäljellä.
 
"yks"
Voisitko soittaa tk:seen ja pyytää lääkäriltä soittoaikaa asiasta? Ja pyydä samalla isompaa pakettia niin ei tarvi taas kuukauden päästä miettiä samaa ongelmaa.. Mulla ainakin kierto 28 pv niin tuo uusinta 30 pv:n välein ei tuommoiseen tarpeeseen riittäisi.. Siis jos todella yksien menkkojen aikana todella menee ne kaikki 20kpl lääkkeitä.. Mikä sinänsä kyllä kuulostaa itselle isolta määrältä, mutta mulle riittääkin 1 burana 1-2 päivää samoihin vaivoihin.

Vähän OT; mitä tulee tuohon parasetamoliin, niin sehän on vain kipulääke, ei ehkäise/hoida millään tavalla tulehdusta eli ei ole tulehduskipulääke.
 
"auts"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29819097:
Soita lääkärille ja kerro, ettei nykyinen määrä riitä sinulle.
Jos iterointi olisi esim 25 päivää 30:n sijasta, niin eihän tässä mitään oiskaan, lääkäri ei ole paikalla, kun soitin juuri..
 
leikkausta odottava
Tavallinen Panadol ei todellakaan auta koviin kuukautiskipuihin. Itselläni on endometrioosi ja sitä on myös suolessa ja munasarjat on kasvaneet kiinni suoleen endometrioosikiinnikkeiden takia. Otan kahtena ensimmäisenä vuotopäivänä Burana 800mg+Panacod x3 ja joinakin päivinä sekään ei tunnu riittävältä!!!
 
Rollolainen
jos asuisit lähellä voisin antaa mu panacodit, en ole niitä käytänyt, kun mulle tulee niistä sekava olo. mieluummin oitan useamman burna 800. iolen täsät lääkäreilekin sanonut ja enää eivät anna leikauksien jälkeen panacodia vaan buranaa
 

Yhteistyössä