Taas hiivatulehdus - jatkuva riesa nykyään, mitä tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa
Ennen en kärsinyt juurikaan hiivatulehduksista, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana se on iskenyt melkein joka kuukausi. Seksi saattaa laukaista, mutta ei joka kerta. Olen 43 vuotias ja limakalvot alkavat ilmeisesti kuivumaan. Auttaisiko Vagifem-puikot? Vaihdoin kuparikierukan hormonikierukkaan, mutta en tiedä, voiko sillä olla vaikutusta asiaan. Seksielämä on ainakin ollut vilkkaampaa kuin vuosiin.

Oireilu on parantunut aina apteekin itsehoitolääkkeillä. Syksyllä kävin kaikissa mahdollisissa tulehdus- ja tautitesteissä. Miten kannattaisi jatkossa toimia, että välttyisin toistuvilta tulehduksilta. Onko lääkäreistä mitän apua?
 
vältä
Ennen en kärsinyt juurikaan hiivatulehduksista, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana se on iskenyt melkein joka kuukausi. Seksi saattaa laukaista, mutta ei joka kerta. Olen 43 vuotias ja limakalvot alkavat ilmeisesti kuivumaan. Auttaisiko Vagifem-puikot? Vaihdoin kuparikierukan hormonikierukkaan, mutta en tiedä, voiko sillä olla vaikutusta asiaan. Seksielämä on ainakin ollut vilkkaampaa kuin vuosiin.

Oireilu on parantunut aina apteekin itsehoitolääkkeillä. Syksyllä kävin kaikissa mahdollisissa tulehdus- ja tautitesteissä. Miten kannattaisi jatkossa toimia, että välttyisin toistuvilta tulehduksilta. Onko lääkäreistä mitän apua?
Vältä sokerin syöntiä. Sokeri ruokkii hiivaa.
 
"terveys"
Ennen en kärsinyt juurikaan hiivatulehduksista, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana se on iskenyt melkein joka kuukausi. Seksi saattaa laukaista, mutta ei joka kerta. Olen 43 vuotias ja limakalvot alkavat ilmeisesti kuivumaan. Auttaisiko Vagifem-puikot? Vaihdoin kuparikierukan hormonikierukkaan, mutta en tiedä, voiko sillä olla vaikutusta asiaan. Seksielämä on ainakin ollut vilkkaampaa kuin vuosiin.

Oireilu on parantunut aina apteekin itsehoitolääkkeillä. Syksyllä kävin kaikissa mahdollisissa tulehdus- ja tautitesteissä. Miten kannattaisi jatkossa toimia, että välttyisin toistuvilta tulehduksilta. Onko lääkäreistä mitän apua?
Jatkuvaan käyttöön PribioottiPlus, sokeroimaton karpalomehu, D3 100µg päivässä. Sokerin lisäksi pois viljat,myös hedelmät pois vähäksi aikaa, sekä peruna ja maissi.
 
dera
- Vähemmälle sokeri ym.
- Maitohappoa ala- ja yläkautta
- Puuvillaiset alushousut
- Säännölliset suihkut ilman saippuaa tms., ei liian usein kylpemistä/uimista
- Kondomi, mahd. luonnonkuminen
- Ovestin yms. valmisteet limakalvoja vahvistamaan (!)
- Kun hoidat hiivan, tarkista lääkärissä että se on hoitunut, jos ei saat toista valmistetta
- Diabetes yms. kokeet (altistaa tulehduksille)
- Ylipaino kuriin, jos sellaista on

Siinä nyt jokunen neuvo. Tsemppiä!
 
"aapee"
[QUOTE="terveys";29819739]Jatkuvaan käyttöön PribioottiPlus, sokeroimaton karpalomehu, D3 100µg päivässä. Sokerin lisäksi pois viljat,myös hedelmät pois vähäksi aikaa, sekä peruna ja maissi.[/QUOTE]

Mitä ihmettä sitten enää voi syödä? En mä tuollaiseen kykene mitenkään. Tänään on juuri syntymäpäivät, joten pakkohan sitä on vähän herkutella.
 
vinkki
haen gyneltä Sporanox resepti niin loppuu hiivakierre.Monesti apteekin hiivalääkkeet jatkaa ja pahentaa sitä kierrettä jos käyttää usein.myös vehnäjauhot ja sokeri pois ruokavaliosta.Jos uppoaa hapankaali,syö kuurina silloin tällöin.
 
kauppa
[QUOTE="aapee";29819851]Mitä ihmettä sitten enää voi syödä? En mä tuollaiseen kykene mitenkään. Tänään on juuri syntymäpäivät, joten pakkohan sitä on vähän herkutella.[/QUOTE]

Oletko käynyt kaupassa? Siellä on muitakin kuin leipä- ja sokeriosasto.
Ai,niin, sähän et pysty tuollaseen :(
 
"jep"
[QUOTE="aapee";29819851]Mitä ihmettä sitten enää voi syödä? En mä tuollaiseen kykene mitenkään. Tänään on juuri syntymäpäivät, joten pakkohan sitä on vähän herkutella.[/QUOTE]

Voi vttu mitä avuttomuutta, mässää vaan sokeripaskaa ja valita sitten hiivaongelmista. Joku tablettihan tähänkin vaivaan täytyy olla ettei tarvitse nk. itse tehdä mitään muuta kun valittaa...
 
"aapee"
- Vähemmälle sokeri ym.
- Maitohappoa ala- ja yläkautta
- Puuvillaiset alushousut
- Säännölliset suihkut ilman saippuaa tms., ei liian usein kylpemistä/uimista
- Kondomi, mahd. luonnonkuminen
- Ovestin yms. valmisteet limakalvoja vahvistamaan (!)
- Kun hoidat hiivan, tarkista lääkärissä että se on hoitunut, jos ei saat toista valmistetta
- Diabetes yms. kokeet (altistaa tulehduksille)
- Ylipaino kuriin, jos sellaista on

Siinä nyt jokunen neuvo. Tsemppiä!
- maitohappoa olen ottanut sekä ala- että yläkautta
- puuvillaiset alushousut on käytössä
- suihku kerran päivässä, ulkosynnyttimiin olen käyttänyt myös saippuaa, mutta jatkan pelkällä vesilinjalla
- kondomia en ole käyttänyt
- Ovestinista en ole kuullut, vastaako Vagifemia (siiihen on resepti)?
-suostuukohan työpaikkalääkäri tarkistamaan hiivan, terveyskeskukseen meillä tuskin pääsee
- ylipainoa ei ole, sokeriarvotkin hyvät (verikokeet otettu juuri työterveydessä), joten tuskin on diabetesta

On tässä siis vielä parantamisen varaa muutaman kohdan osalta.
 
"aapee"
[QUOTE="jep";29819929]Voi vttu mitä avuttomuutta, mässää vaan sokeripaskaa ja valita sitten hiivaongelmista. Joku tablettihan tähänkin vaivaan täytyy olla ettei tarvitse nk. itse tehdä mitään muuta kun valittaa...[/QUOTE]

Olen kuullut, että hiiva paranee muutenkin kuin sokerit/vaaleat jauhot/yms. pois jättämällä, joten turha sinun on hermostua. En halua turhan takia elämää hankaloittaa ihan mahdottomaksi.
 
paranee
[QUOTE="aapee";29819956]Olen kuullut, että hiiva paranee muutenkin kuin sokerit/vaaleat jauhot/yms. pois jättämällä, joten turha sinun on hermostua. En halua turhan takia elämää hankaloittaa ihan mahdottomaksi.[/QUOTE]

Voihan se parantua, mutta tulee olemaan jatkuva riesa, jos jatkat sokerin syömistä.
Niin, että hankaloitat elämäsi kuitenkin. Kumpi sitten parempi.
 
vieraas
Kokeileppas Candida Fortea, luontaistuote. Saa apteekista ja ainakin Tokmannista ja luontaistuotekaupoista tai netistä. Sulla on hiivasyndrooma. Itellä oli juurikin tuollaista ja hiivaa koko ajan. Heti kun kuuri loppui niin melkein heti taas uusi. Nyt kun olen käyttänyt tuota niin kaikki on ok.
Eka pidempi kuuri ja sitten satunnaisesti syöt noita niin varmasti helppaa.
 
"Riipputisurupuska"
Marjat aiheuttavat myös hiivaa...sokeria niissäkin vaikkei erikseen laiteta!
Aiemmat ohjeet jo tuli tuossa alussa eli jos todella haluat hiivan kuriin, niin kaikki sokeripitoinen pois, sekä vehnät ym. Ja maitohappoja perään tasaisesti!
Itse olin yhden kesän monta kk tiukalla dieetillä, kun hiiva tuli jo ihollej ja se voip aiheuttaa imusolmukkeiden turvotusta alapäähän, mikä myöskin rauhoittui hiivattomuudella!!
 
gqesdpäp¨å
No jos et käytä kondomia ja on useampia miehiä, niin se voi olla sukupuolitauti. Mutta todennäköisempi vaihtoehto on se, että emättimesi pH-arvot ovat sekaisin useista eri vierailijoista.
 
*vieras*
Sokerit ja hiivaa sisältävät tuotteet pois. Oikeesti.

Lopeta niiden apteekin tuotteiden kanssa lutraaminen, ne vie sieltä alhaalta kaikki hyvätkin bakteerit mennessään, kun ovat niin jytyjä.

Valkosipulinkynsi emättimeen joka yö, kunnes hiiva helpottaa. Ulkosynnyttimiin luonnonjogurttia ja ruutalla sisäänkin, jos hiiva on pahana.

Ei saippuaa alapäähän.

Nuku ilman alushousuja.
 

Yhteistyössä