Jyväskyläläiset hoi! Asuinalueista, kiire!

  • Viestiketjun aloittaja MiraMarianne
  • Ensimmäinen viesti
MiraMarianne
Eli, muutamme miehen työn perässä Jyväskylään ja nyt alussa vuokra-asuntoa haetaan. Meillä on kolme vaihtoehtoa, vuokranantaja ei ole kaupunki mutta toinen iso vuokranantaja.
Niin, siis kolme vaihtoehtoa ja pitäisi pian päättää.
Meille on tarjottu asuntoa joko:
* Ylämyllyjärveltä ( huhtalammentie..? )
* Ainolasta ( ainolankaaren läheltä..)
* Keljosta ( siitä markettien läheisyydestä )

Eli millaisia seutuja ja minne kannattaa muuttaa?
 
jklstä
Huhtalammentie lie alueena rauhallisin. Ainolasta on lyhyt matka keskustaan mutta alue hyvin tiheään rakennettua. Keljo ei ulkoisesti kovin viihtyisältä näytä. Kansaivälistä asuinkulttuuria on Keljossa tarjolla pilvin pimein. Kaupat sitten taas lähellä ja kulkuyhteydet autolla hyvät. Itse valitsisin Huhtalammen, vaikka autoa/bussia tarvitseekin keskustaan ja kauppoihin päästäkseen.
 
"asukas"
Ainola on noista siistein ja tasokkain alue, järvi ja keskusta vieressä. Ylämyllyjärvi on kaukana, mutta jos kulkee autolla ei haittaa. Kuitenkin tosi syrjässä se on. Keljo on hyvä kauppojen vuoksi ja alueena ok, nopeasti pääsee bussillakin keskustaan. Riippuu siis mitä haluat alueelta.
 
fgj
No Ainola ehdottomasti! :)

Terveyskeskukselle on tullu lisäaikaa, lähellä on yrttisuon perhepäiväpuisto, suuruspään puolella toinen iso leikkipuisto. Sillan yli pääsette satamaan jäätelölle, talvella siinä on hienot luistinradat. Rantaraitille pääsette pyöräilee ja lenkille. Kuokkalan, eli Ainolan, kaupat onnvallan riittävät, mei tarvii lähtee marketeille. Kirjasto on. Omenapuutarha tien toisella puolella suuruspäässä. Samoinnkesäisin lampaita.

Hyvällä tuurilla saatte asunnon täydellä järvinäköalalla.
 
Noista muuttaisin ehkä mieluiten Ainolaan (keskusta ihan lähellä ja melko hyvää aluetta), Ylämyllyjärvelle toiseksi mieluiten (vaikuttaa rauhalliselta) ja Keljoon vähiten mieluiten (sielläpäin asuu aika paljon näitä "elämänkoululaisia" ja muiden kulttuurien edustajia).
 
"joops"
Itse valitsisin ainolan, koska siitä lyhyt matka rantaraitille ulkoilemaan ja lyhyt matka keskustaan kävellen. Muitakin kivoja juttuja lähellä. Mutta tiheään asuttua aluetta on juu. Keljo on taas mitäänsanomaton markettiasuinalue. Olen asunut sekä myllyjärvellä että siinä ainolan kyljessä.
 
hwpk¨å
Tietysti riippuu siitä, mitä asumiselta ja alueelta haluatte, mutta itse valitsisin ehdottomasti Ainolan. Lyhin matka keskustaan, kaunis Rantaraitti lenkkeilymahdollisuuksineen vieressä, järvi, uudehkot talot jne. Jos sen valitsette, niin tervetuloa naapuriin!
 
"nuuh"
Ainola noista paras. Kaikki palvelut sun muut härpätykset lähellä. Huhtalammentie keskellä perämetsää tai no onhan siinä tien toisella puolella kaatopaikka :D voi tehdä löytöjä! Keljo (Teravalankatu/Lystilänkatu?) on kuin asuis Prisman lastauslaiturilla kera romanian kerjäläisten.
 

Yhteistyössä