Kuolema korjaa satoa...Ja taas keväällä.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Täs alkaa kohta pelätä kevättä, niin usein on keväällä kuollu joku tärkeä ihminen. Vanhojen ihmisten kuolema vielä menee mutta taas kuoli vauva. Mun on melkein mahdoton kestää noitten pienten kuolemia. Voin vaan kuvitella mitä se sitte on niitten vauvojen vanhemmille :'(
 
Meillä sattui kahtena vuotena peräkkäin kanssa tärkeän ihmisen kuolema. Toukokuu on kuukausista pelottavin siinä mielessä. Tänä vuonna tuli poikkeus, tammikuussa kuoli yllättäin läheinen ihminen. Nyt sitten niin paukkupakkaset kuin hiirenkorvatkin tuovat mieleen surukellot.
Kuolemaa ei osaa ennustaa etukäteen, siksi pitääkin elää jokainen päivä kuin se olisi viimeinen ja kohdella rakkaitaan sen mukaisesti.

Lasten kuolemat on vaikeimpia kestää ja ymmärtää. Voimia.
 
"Hämäläinen"
Minulle on huhtikuu kuoleman kuukausi.
Silloin on kuollut ystäväni, isäni, ja kolme sukulaista.
Tänä vuonna kuitenkin viitamies aloitti tammikuussa, ja lauantaina on kolmannet hautajaiset tälle keväälle.
Pienen ihmisen alun kuolema on, niin vaikea hyväksyä/ymmärtää.
Voimia.
 
---
Meidän suvussa syystalvi on kuoleman ja sairausuutisien aikaa. Syysiltoina muistot tulevat elävinä mieleen. En tiedä, olisiko niitä vielä vaikeampaa kestää kevään kirkkaudessa.

Osanottoni kaikille teille.
 
456
Hui!

Empä ole koskaan ajatellut asiaa noin. Tai sitten ei vain ole kuollut tarpeeksi montaa tosi läheistä ihmistä.
Itse en muista muuta kuin oman isäni ja koirani kuolinkuukauden, vaikka noita tuttuja nyt onkin välillä kupsahtanut. Ja nämä molemmat lähtivät tammikuussa, onneksi eri vuosina sentäs.

Pikkulapsen kuolemaa on kyllä tosi ahdistavaa edes ajatella :|
 
"Lähäri"
Meillä myös vanhusten palvelutalossa keväällä osataan odottaa kuolemia. Yleensä lähtevät rytäkällä, useita peräkkäin kevät kuukausina. Tiedä sitten mistä johtuu.
 
"Vieras1"
Mulla taas jokainen raskauteni on "vaatinut" jonkun läheisen :/
Nyt kun kaikki ikäihmiset, joiden kuolema väistämätön, ovat menneet melkein pelottaisi olla taas raskaana...
 

Yhteistyössä