tarjoilut häihin ?

  • Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Jos ei lämmintä ruokaa niin jotain salaattia ja suolaisia piirakoita reilusti. Reilusti tietty myös makeaa eli täytekakkua, kuivakakkuja, pikkuleipiä, ehkä jotain hyydykekakkua.
 
vierass
pitää olla jotain jolla lähtee nälkä. eli edes se fetasalaatti ja pastasalaatti. miksei ne herkkusienetkin sovi siihen kylkeen? helpommaksi ja halvemmaksi tulisi tehdä ruoka. mut jokainen tavallaan :)
 
kaksi voileipäkakkua on ensinnäkin liian vähän. mulla oli just valmistujaiset ja vieraita kävi noin 40-50 ja meillä meni 2 isoa peltinkokosta kalakakkua ja 3 samankokokosta isoa kinkku kankkua. lisäksi oli sitten täytekakut ja pullat, kääretortut yms. voi tietty tehdä lisäksi vaikka kinkkupiirakkaa ja laittaa karjalanpiirakoita ja munavoita, silloin ei luonnollisestikaan mene kakkuja niin paljon, lisäksi jotain salaattia
 
"eräs"
Meillä oli pienet, viidentoista hengen häät, ja oli ihanaa, kun pystyttiin ottamaan neljän ruokalajin menu pöytiintarjoilulla, kun oli tosiaan niin vähän vieraita. Mutta tämä nyt ei siis ollut vastaus kysymykseen. Pasta- tai salaattibaari kuulostaisi musta kivalta. Tosin näitä mielipiteitä kannattaa kysyä myös miehiltä. Mun miehen mielestä ruoka, joka ei ole lämmintä, ei kelpaa, jos on kova nälkä :) En usko, että on ainoa laatuaan.
 
"vieras."
Heinäkuussa on hyvässä lykyssä helteet, joten vältä kalaa, kanaa ja nopeasti pilaantuvia elintarvikkeita. Kuin myös kermakakkuja ja maitopohjaisia tarjoiluja, joista tulee hetkessä ällön makuisia lämmetessään.

Tai sitten palkkaat jonkun hoitamaan tarjoilut, että sapuska vaihdetaan nopeasti tuoreempaan ja kylmempään.

Heinäkuussa parasta ovat mansikat, ylipäätään kypsyvät marjat, tuoreet vihannekset/juurekset, joten pysyttele sesonkituotteissa. MArjaisia kakkuja voi tehdä ilman kermaa samoin kuin uudet potut vievät kielen mennessään (niistä saa kylmiä salaattejn monenlaisilla sotkuissa esim. pestoperunat).

Ehdotan myös lihaa, sillä se kestää lämpimässä. Riimihärkää?

MYös grillaaminen olisi kiva lisä, jos vain joku suostuisi puuhaamaan sen parissa. Jättikatkiksia, herkkusieniä, vihanneksia, täyslihamakkaroita jne.
 
vierass
Mä ehdottaisin myös kuitenkin jotain ruokaisampaa grilliherkkua. Lihaa/kanaa ja perunoita (kylmänäkin menee jos maustettu) ja salaattia koska heinäkuussa ne just parasta on. Voileipäkakut on mun mielestä kamalia, en pysty moisia sotkuja syömään ja ne on myös aika herkkiä pilaantumaan kesällä. Häissä ruokailu kuitenkin kestää vaikka ei lämmintä ruokaa oiskaan. Sit jälkkäriks kakkua (mun suosikki on juustokakku), marjoja ym raikasta.
 
tirsk
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29820556:
kaksi voileipäkakkua on ensinnäkin liian vähän. mulla oli just valmistujaiset ja vieraita kävi noin 40-50 ja meillä meni 2 isoa peltinkokosta kalakakkua ja 3 samankokokosta isoa kinkku kankkua. lisäksi oli sitten täytekakut ja pullat, kääretortut yms. voi tietty tehdä lisäksi vaikka kinkkupiirakkaa ja laittaa karjalanpiirakoita ja munavoita, silloin ei luonnollisestikaan mene kakkuja niin paljon, lisäksi jotain salaattia
Musta kyllä tuntuu, ettei ap tarkoittanut kahta kappaletta, vaan kahta eri lajia :whistle: Esim. siis täytekakku, liha- ja kalavoileipäkakku, suolainen piirakka...Kutakin niin monta kappaletta kun on tarvis...
 
ap.
Joo tarkoitin kahta eri lajia. Häiden ei tarvitse kestää myöhään koska vieraat ovat vain lähimmät eikä alkoholiakaan pahemmin tarjoilla koska olen raskaana. Klo 16 vihkiminen. Kahvittelu alkaa joskus klo 17.30. Luvassa ei muuta kuin kahvit, häävalssi ja pari puhetta. Useimmat varmasti lähtevät jo klo 22 pintaan viimeistää. Perheenjäsenet jäävät pidemmäksi aikaa.
 

Yhteistyössä