Miten eläisit elämäsi jos olisit minä?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29821235:
Onhan sulla terve lapsi ja katto pään päällä. Näet ja kuulet? Myös muut aistit toimivat? Pääset liikkumaan ilman apua?
No liikkumiseen suunnittelen rollaattoria tuon huimauksen takia mutta muut mulla kyllä vielä on.
 
virvatuli
Minulla on ammatti, mutta terveyssyistä ollut jo pitkään kuntoutustuella. Sen tiedän, että miksikään uranaiseksi minusta ei enää ole, eikä koulutuksellani ja ammatillanikaan juuri ole mitään väliä, mutta ehkä jossain vaiheessa voisin jotain pienimuotoista työtä tehdä. Kaiken juju on oman tilanteensa hyväksymisellä ja katkeruudesta ja toisten kadehtimisesta luopumisella. Ihmeesti sitä vain niitä elämän hyviä puolia ja toisenlaisia elämän tarkoituksia löytää jos vain itse niin haluaa. Toki heikkoja hetkiä tulee aina silloin tällöin, jolloin omaa kohtaloaan jää märehtimään, mutta leuka vaan uudestaan pystyyn ja nauttimaan täysin rinnoin kaikesta siitä mitä on. :)
 
fqaa
Luulen, että nauttisin kiireettömistä aamuista, kävelyretkistä luonnossa, lukemisesta, puutarhanhoidosta, läheisten ja ystävien seurasta. Kaupungissa on myös paljon erilaista vapaaehtoispohjaista järjestötoimintaa, jossa voisi omien voimien mukaan olla avuksi. Mutta varmasti siinä tilanteessa tarvitsisi myös ihan keskusteluapua, jotta pääsisi yli pettymyksestä ja pystyisi olemaan vertaamatta omaa elämäänsä terveiden elämään.
 
virvatuli
Luulen, että nauttisin kiireettömistä aamuista, kävelyretkistä luonnossa, lukemisesta, puutarhanhoidosta, läheisten ja ystävien seurasta. Kaupungissa on myös paljon erilaista vapaaehtoispohjaista järjestötoimintaa, jossa voisi omien voimien mukaan olla avuksi. Mutta varmasti siinä tilanteessa tarvitsisi myös ihan keskusteluapua, jotta pääsisi yli pettymyksestä ja pystyisi olemaan vertaamatta omaa elämäänsä terveiden elämään.
Juuri näin. :)
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Täten.;29821556:
Luultavasti olisin hypännyt jojoon jo aikoja sitten.
Meinasin kanssa tulla sanomaan samaa... :D Jos mun elämä olis yhtä vaikeeta ja negatiivistakin negatiivisempaa kitiviuruamista, niin mä olisin kanssa lopettanut sen hyvin lyhyeen.
 
Luulen että yrittäisin kehittää osaamistani, jos akateeminen opiskelu ei onnistuisi niin opettelisin kokkausta, puutarhanhoitoa, tms.

Tekisin vapaaehtoistyötä, keksisin yhteisiä harrastuksia lasten / kavereiden kanssa. Mahdollisesti miettisin enemmän hengellisiä asioita.
 
Niin mitä rajoitteita sulla nyt olikaan työn suhteen? Ihan varmasti löytyisi jotain työtä jota sinäkin voit tehdä.
Eli jos olisin noin laiska ja saamaton, en tekisi varmaan mitään. Jos taas oikeasti kaipaisin muutosta elämääni, ottaisin " härkää sarvista" ja ryhtyisin toimeen.
 
ammattivaittaja
Alkuperäinen kirjoittaja HämmästyttääKummastuttaa;29821648:
Niin mitä rajoitteita sulla nyt olikaan työn suhteen? Ihan varmasti löytyisi jotain työtä jota sinäkin voit tehdä.
Eli jos olisin noin laiska ja saamaton, en tekisi varmaan mitään. Jos taas oikeasti kaipaisin muutosta elämääni, ottaisin " härkää sarvista" ja ryhtyisin toimeen.
Istumatyötä voin tehdä mutta sitä vaan ei löydy.
 

Yhteistyössä