Mulla on ikäkriisi

  • Viestiketjun aloittaja että tällaista
  • Ensimmäinen viesti
että tällaista
Joo, täytän parin vuoden päästä 40 vuotta, ainakin mikäli kalenteriin on uskominen.

Ei ole todellista. En minä tunne itseäni keski-ikäiseksi. Enkä minä halua muuttua samanlaiseksi elämäänsä ja muita ihmisiä ja kaikkea mahdollista inhoavaksi kaikesta valittavaksi ja pahaa puhuvaksi juoruakaksi, kuin mitä ovat ja olivat ne tantat työpaikan kahvihuoneissa ja aikoinaan vanhempien tuttavina.

Veikkaanpa, että tulen olemaan niitä naisia, joita syytetään kadonneen nuoruuden metsästämisestä loppuikänsä. En minä ajatellut nyt alkaa pukeutua kuin mummoikäinen, alkaa kuuntelemaan jari sillanpäätä ja istua kotona kiikkutuolissa kutomassa sukkia (Ainakin siltä joskus vaikuttaa, että monen mielestä päälle nelikymppisen pitää käyttäytyä ja olla ylivarovainen ja konservatiivinen ja ikinä ei saa pitää hauskaa, kun silloin ei käyttäydy ikänsä mukaisesti eli ole vakava ja tylsä)
 
Ehkä me ollaan ne mummut jotka veetään kilpaa rollaattoreilla ja saadaan paheksuvia katseita kun me luulemme olevamme niin nuoria ja ketteriä.:D

Musta ei saa konservatiivista millään, eikä musta oo yhtään siistiä olla konservatiivinen. Mä oon lapsellinen kepposteleva ja vilkas persoona.
En mä usko että ikä muuttaa mun luonnetta. Ainakin toivon että ei muuta.

Ole vaan rohkeasti ylpeä itsestäsi juuri sellaisena kuin olet.:)
Olis kyllä himpatin tylsää jos kaikki olis samanlaisia.

Kesä tulee. Vesirajahametta ja toppia päälle vaan, vaikka ihan neon väreissä, ja eiku tien viereen pyllistelemään ohi ajaville autoilijoille.;):D
 
ikäloppu
Tällaisena keski-ikäisenä, toinen jalka haudassa-tyyppinä, en ole muuttunut tantaksi vastoin tahtoani. Mikään ulkoinen voima tai avaruusolio ei ole tökännyt lihaani tanttaruisketta ja seuraavana aamuna, herätessäni, olen täydellinen tantta. Luonnolle ei tietenkään voi mitään ja kuolemaa kohti kaikki mennään, jolloin ajan saatossa tulee vaivaa, kolotusta ja geeniperimäkin omat lisäefektinsä terveyteen. Vaihdevuodet ovat tietenkin yksi naisen elämän ikämittari, että aha, nyt sitä mennään mummoutta kohti, mutta mikä mukavaa kuukautiset loppuvat, oma tahto on hurjana ja nyt jos koskaan pitää otta ilo irti.

Kyllä tässä ikävaiheessa nimenomaan haluaa muuttaa montakin asiaa: vaihtaa ammattia, ottaa eron, toteuttaa maailmanympärimatkan, ostaa prätkän, muuttaa ylipäätään elintapojaan ja oppii arvostamaan itseään. Ainakin jotkut ystävistäni suorastaan kukoistavat keski-ikäisenä ja ovat naisina upeita. Jos muistelee millaisia päättömiä kanoja olimme nuorempina, niin ei kiitos, ei sellaista enää. Elämää on koettu ja nähty, mutta nyt voi sanoa syvällä rintaäänellä "minä tiedän, ole sinä hiljaa siinä" kaikille turhille lässyttäjille.

Myönnän, että olen nähnyt tanttoja. Yleensä ne tyypit olivat nuorenakin elämässä seilaavia tahdottomia möykkyjä, joille kelpasi ensimmäinen vastaan kävellyt kaksilahkeinen ja sitten haaveiltiin nahkaisista olohuonekalusteista, omakotitalosta ja hankittiin lapsia. Ei siinä mitään, mutta kun ne nyt ovat ikäkriisissään huomanneet kuinka moni asia vaan hurahti ohitse. Eivät halunneet aikanaan mitään, eivät viitsineet miettiä ovatko omat asiat kunnossa ja jos eivät uskalla käydä prosessia läpi, niistä tulee ehtoja tanttoja. Hieman vihaisia ja katkeria, koska eivät uskalla. Mutta kaippa nyt jokainen tajuaa, että elämä on sellaista kuin sen tekee?

Pelko ikääntymisestä on pelkoa myös elämää kohtaan. Jokainen ikävaihe on hyvä. Niin sanoi ysikymppinen isoäitini.
 
Kun täyttää 40 siinä on se hyvä puoli ettei jaksa välittää paskaakaan siitä mitä muut ajattelee joten go for it girl! Nauti itsestäsi juuri sellaisena kuin haluat äläkä ryhdy keski-ikäiseksi tantaksi jos ei olo siltä tunnu!
 
  • Tykkää
Reactions: krut
En näe noita rooleja enää niin kapeina kuin aiemmin. Äitini äidin äiti vetäs joskus 45v päälleen kotitakin ja laittoi hiukset nutturalle ja rupesi vanhaksi. Enää ei tartte sellasta.

Laajeneminen koskee koko kenttää. Neulomisesta kiinnostunut voi olla teinipoika ja suomi-iskelmää voi kuunnella vauvasta vaariin. Jos kattoo vaikka jotain Jared Letoa niin ei ekana ajattele nelikymppistä käpyä ja Madonnakin kosiskelee jo kuuttakymppiä, mutta ei oo mummoutunut vielä?

Ajattele, että sulla on vapaus olla mitä haluat ja ikääsi mennessä tarpeeksi viisautta olla välittämättä siitä mitä muut siitä ajattelevat.

Noita juoruavia selkäänpuukottajia on ihan nuorissakin ihmisissä työpaikoilla. Ajat ovat kovat ja oma etu on eka etu mielessä monella tai sitten ollaan leipäännytty omaan työhön, muttei uskalleta vaihtaakaan, kun ei oo jatkosta varmuutta, mutta asuntolaina on maksettava. Itsestä kiinni rupeaako sellaseksi ikäväksi ihmiseksi vai ei.
 
Ken guru
Minun mielestä elämä on muuttunut aivan mahtavaksi tuossa 40v:n iässä. Osaa elää hetkessä enemmän kuin koskaan, näkee elämän ihanuuden ilman stressiä tulevasta. Itselläni on vielä pieni lapsi ja toinenkin tulossa. On aivan mahtavaa kun osaa paremmin kuin koskaan ennen nauttia pienen lapsen maailmasta. On ihanaa kun osaa kerrankin elää ilman ulkonäköpaineita vaikka pyrkiikin pukeutumaan kivasti ja olemaan fyysisesti hyvässä kunnossa. On ihanaa kun suhde on tasainen ja hyvä ilman häröilyjä suuntaan tai toiseen. Kun kaksi aikuista ihmistä osaa ja ymmärtää arvostaa elämäänsä, perhettään ja toisiaan kaiken muun yli. Koskaan en ole voinut näin hyvin kuin tässä 40+ iässä.
 

Yhteistyössä