Mies ei osaa ostaa mulle lahjoja

  • Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Aina jotain tylsiä yöpaitoja, cd-levyjä, hajuvesiä . Suhteen alussa osti ihania pitsialusasuja, mutta eipä niitä ole näkynyt lasten saannin jälkeen. :(
Viimesin niitti oli kun osti cd- levyn, josta itse pitää ja jota minä inhoan. Olen sanonut että vois ostaa lahjakortin jonnekin, mutta ei... Se järjen köyhyys.
Kukkia ostaa joskus. Ne ei sentään ole rumia.
 
"Mie"
Ei elämä ole ap:läkään mitään siirappia , mutta kyllä haluaisin että edes joskus olisin hänelle se erityinen. Tiiätsä se tunne on kadonnut. Elämästä on tullu liian tavanomaista tasapaksua puuroa.
 
Ei kai se erityisyys lahjoilla välity, ainakaan pelkästään? Hän on ostanut sulle itse tärkeinä pitäminään juttuja, koska olet myös hänelle tärkeä. Hieman putkiajattelua lahjoa mielitiettyään saman kategorian (tärkeä) lahjuksilla, mutta näin se menee.
 
Vaihtoehtoö
Alkuperäinen kirjoittaja errääs;29823134:
Ihana, että miehesi muistaa kuitenkin jotenkin.
Olisiko tällä kertaa, että yhdessä sopisitte lahjan. Vai pitääkö sen nimenomaan olla miehen keksimä.
No seuraavalla kerralla mä sitten ihanasti muistan miestäni t-paidalla, jossa komeilee bodattu uros. Ei ne miehet oo mitään vajakkeja lapsia, joilta ei voi mitään vaatia.
 
ammattivalittaja
Vieläkin naurattaa kun poika ja mies tekivät junareissun lähikaupunkiin,oli tarkoitus että poika pääsee junan kyytiin kun ei ollut ennen ollut. No poika oli sitten ehdottanut että ostetaan äidille tuliaisiksi luomivärirasia niin mies oli pitänyt sitä turhana ja sitten päättivät ostaa sukat. No sain sitten hienot sukat ja niistä on kyllä enemmän ollut iloa kuin luomiväreistä olisi koska meikkaan ehkä n 2-3 kertaa vuodessa.
 
Mie ap
Alkuperäinen kirjoittaja MItäs mies saa?;29823094:
Mitä lahjoja ostat ap miehellesi?
Partavesiä, rannekello, vaatteita ( ei mitään sukkia, alusvaatteita - yövaatteita ei käytä), LP ja cd-levyjä ( ja taatusti hänen lempimusiikkiaan :) ), keittokirjoja (heh :) ), viinilasit (Tabermannin runoilla) + viinipullo, kukkia. Ei työkaluja eikä kodin tavaroita.
 
Partavesiä, rannekello, vaatteita ( ei mitään sukkia, alusvaatteita - yövaatteita ei käytä), LP ja cd-levyjä ( ja taatusti hänen lempimusiikkiaan :) ), keittokirjoja (heh :) ), viinilasit (Tabermannin runoilla) + viinipullo, kukkia. Ei työkaluja eikä kodin tavaroita.
No mitä mieltä hän niistä on? Ite ottaisin ennemmin kunnollisen työkalun kuin viinilasin runonpätkällä enkä edes ole fyysisesti mies.
 
Mie aapee
No mitä mieltä hän niistä on? Ite ottaisin ennemmin kunnollisen työkalun kuin viinilasin runonpätkällä enkä edes ole fyysisesti mies.
On tykännyt. Ei pidä työkaluja ja kodin muita tarvikkeita lahjoina vaan käyttöesineitä. Ehkä mun miehessä on ripaus romanttisuuteen. Ei tosiaan ole tupakkia ja vodkaa vetävä slaavikyykkymies adidasfeikkiverkkareissa, jolla on kädet autoöljyssä ja svarsvegassa ja joka syö snäkärillä nakit + ranskalaiset sinapiölla ja ketsupilla.
 
tjaah
Me päätimme nykyisen suhteeni alussa että emme lahjo toisiamme ollenkaan syntymäpäivinä eikä jouluina, vaan lahjomme sen sijaan itseämme mainittuina päivinä. Saan aina mieleisen lahjan :D

Mutta joskus lahjomme kyllä jonain ei-päivänä yllättäen, vieläkin 12 vuoden yhteiselon jälkeen. Juuri sain kirjan ja ruusun päivänä kaksi kirjaa yllättäen mieheltä. Yritin etsiä kaupasta hälle ruusua, mutta en löytänyt... sai sitten gerberoita kimpun. Yllätyslahja on usein mieleinen kirja, joskus joku vaate jonka on nähnyt kaupassa ja ajatellut että se toinen ehkä tuosta tykkäisi, usein kukka tai herkku.
 
On tykännyt. Ei pidä työkaluja ja kodin muita tarvikkeita lahjoina vaan käyttöesineitä. Ehkä mun miehessä on ripaus romanttisuuteen. Ei tosiaan ole tupakkia ja vodkaa vetävä slaavikyykkymies adidasfeikkiverkkareissa, jolla on kädet autoöljyssä ja svarsvegassa ja joka syö snäkärillä nakit + ranskalaiset sinapiölla ja ketsupilla.
Stereotypioita kerrakseen. =) Mutta perjantaitani piristää ajatusta Datasta slaavikyykyssä verkkareissa ja rööki poskella. Makkaraperunat kaikilla mausteilla maistuis mullekin.

Mutta tekstistä käy ilmi, että olet tyytyväinen mieheesi, joten kaipa sitä yhden vian hyvässä miehessä sietää?
 
Mie aapee
Mutta tekstistä käy ilmi, että olet tyytyväinen mieheesi, joten kaipa sitä yhden vian hyvässä miehessä sietää?[/QUOTE]

Kyllä, kyllä! Muutaman muunkin vian on oppinut sietämään yli 20 vuotisessa suhteessa.
 
"vieras."
Mun mies osaisi ostaa mulle lahjoja, mutta ei viitsi ostaa. Mulle kelpaa korut (rumaa ei ole olemassakaan), kukat, ravintolakäynnit, astiat ym. Ei vain viitsi panostaa mitenkään. Tuntuu välillä pahalta. Itsekään en enää lahjoja osta miehelle, mutta muistan kakulla ja herkuilla tai ravintolakäynnillä.
 
virvatuli
Miksi niitä lahjoja ylipäätään pitäisi ostaa? Kyllä minä ainakin saan itseni ihan erityiseksi tuntea ilman lahjojakin. Meillä ei tosiaan ole miehen kanssa tapana ostaa toisillemme mitään lahjoja, koska kumpikaan ei niitä kaipaa.
 
"vieras."
Miksi niitä lahjoja ylipäätään pitäisi ostaa? Kyllä minä ainakin saan itseni ihan erityiseksi tuntea ilman lahjojakin. Meillä ei tosiaan ole miehen kanssa tapana ostaa toisillemme mitään lahjoja, koska kumpikaan ei niitä kaipaa.
Kyllä se minusta on sen merkki, että toinen viitsii nähdä vaivaa toisen eteen ja ilahduttaa. Vähän kurjalta tuntuu kun meillä mies ei jostain syystä osta mulle lahjoja. Tästä on keskusteltu monet kerrat. Mies vain ei halua ostaa. Jotenkin latistaa sitten syntymäpäiviä ja jouluakin, kun tietää ettei mies ole viitsinyt tehdä mitään ilahduttaakseen.
 
Mie aapee
Vaihdettava sun on miestä, on mennyt liki tiu vuosia, eikä ole oppinut sun ajatuksia lukemaan.[/QUOTE]

Ehkä se haasteellisuus ja yhdessäolon salaisuus piileekin juuri siinä. Ei olla liian helposti luettavia toisillemme: vieläkin on toisessa opittavaa.
 
virvatuli
[QUOTE="vieras.";29823939]Kyllä se minusta on sen merkki, että toinen viitsii nähdä vaivaa toisen eteen ja ilahduttaa. Vähän kurjalta tuntuu kun meillä mies ei jostain syystä osta mulle lahjoja. Tästä on keskusteltu monet kerrat. Mies vain ei halua ostaa. Jotenkin latistaa sitten syntymäpäiviä ja jouluakin, kun tietää ettei mies ole viitsinyt tehdä mitään ilahduttaakseen.[/QUOTE]

No eihän siihen, että näkee jotain vaivaa toisen eteen ja ilahduttaa, mitään lahjojen hankkimista kai tarvita. Toki se on ihan eri juttu, jos toinen osapuoli ei osaa ilahtua muusta kuin materiasta. Kyllä minä periaatteessa ymmärrän, että toiset tykkäävät ostaa/saada lahjoja, mutta ainakin meillä osataan toisiamme huomioida ja ilahduttaa usein ja monin eri tavoin, eikä siihen ole mitään lahjoja tarvittu.
 

Yhteistyössä