Mikä h*lvetin PUSKURIRAHASTO?!

sviera
Noin 2000 € on hyvä puskurirahasto. Valitettavasti mies meni tuhlaamaan ne.

Nyt jos sattuisi yllättävä meno, lemmikin sairastuminen, auton rikkoutuminen, niin oltaisiin peukalo keskellä kämmentä. Stressaavaa. Puskuri meinaa että voi puskuroida pahimmat yllättävät vastoinkäymiset.
Noo, eihän tuo mitään, sattuuhan noita. Mies kuitenkin osaa aina käyttää rahat järkevästi, toisin kuin akat, jotka ostelee vaan meikkejä, laukkuja, muumimukeja ja kenkiä yms. jonnin joutavaaa roinaa.
 
Ei lainoille
Noo, eihän tuo mitään, sattuuhan noita. Mies kuitenkin osaa aina käyttää rahat järkevästi, toisin kuin akat, jotka ostelee vaan meikkejä, laukkuja, muumimukeja ja kenkiä yms. jonnin joutavaaa roinaa.
Jep sijoitti rahat firmaan joka on tehnyt viimeiset 4 kk tappiota, että se siitä järkevästä käytöstä... Itse olisin pitänyt rahat ja kasvattanut puskuria.

Mut joo... Miehet käyttää rahaa järkevämmin :D
 
"..."
Sitä mäkin, eikö voi puhua säästöistä. Tai ehkä ne on säästöjä sitä varten, jos vaikka autosta tippuu puskuri, ja pitää ostaa uusi.
Säästöt ovat eri asia kuin puskurirahasto (tai miksi sitä nyt haluaakin nimittää). Säästöt ovat varoja, joita kerätään jotain tiettyä tarkoitusta varten (esim asunto, matka, eläke, työttömyys). Puskurirahasto on tarkoitettu ylimääräisiin, yllättäviin menoihin.
 
vierailija
En tiedä miten paljon hätävaraksi pitäisi olla. Minulla on nyt 600 euroa ylimääräistä ja lisäksi visa-kortti, jossa käyttämätön 5000 euron Limiitti sekä käyttämätön Nordean 5000 euron joustoluotto. Tarkoitus on kasvattaa puskurirahastoa, ettei tarvitse turvautua velkarahaan
Lisäksi olen maksanut henkivakuutusta, jolla voi tarvittaessa maksaa perikunta velkansa pois.
 
Sitä mäkin, eikö voi puhua säästöistä. Tai ehkä ne on säästöjä sitä varten, jos vaikka autosta tippuu puskuri, ja pitää ostaa uusi.
Yleensä eri asiaa tarkoitetaan. Säästöt voivat olla jotain pidemmän aikavälin käyttöön suunniteltuja, vaikeammin realisoitavia varoja. Puskurirahasto taas tarkoittaa heti käyttöön otettavissa olevia jemmarahoja.
 
En tiedä miten paljon hätävaraksi pitäisi olla. Minulla on nyt 600 euroa ylimääräistä ja lisäksi visa-kortti, jossa käyttämätön 5000 euron Limiitti sekä käyttämätön Nordean 5000 euron joustoluotto. Tarkoitus on kasvattaa puskurirahastoa, ettei tarvitse turvautua velkarahaan
Lisäksi olen maksanut henkivakuutusta, jolla voi tarvittaessa maksaa perikunta velkansa pois.
No mieluusti aika moninkertaisesti tuo 600.
Puskurirahaston tuöisi olla sen verran suuri, että sillä pari kk pärjää, vaikka ei olisi mitään tuloja.
 

Yhteistyössä