Miksi ihmiset ottavat lisää velkaa ilman aikomusta maksaa takaisin?

Tarkoitan ihmisiä kenellä on jo ulosotossa merkinnät ja jotka tahallaan etsivät vaikka jonkun yrityksen mistä saisi jotain ettei tarvitse maksa ikinä takaisin? Aloitin kovasti ihmettelemään kuin luin palstalla aloituksia. Miten siis ihmisille voi kelvata ihan mitä tahansa jos vain saa jotain n.s ilmaista, huijattua toiselta? Minkä takia ei voi tehdä töitä sen eteen että saa mitä tahansa krääsä kotiin tai maksa vanhat velat pois ensiksi vaikka ettei elämä olisi niin hankala. Miksi siis pitäisi hamstrata ihan mitä vaan, tuleeko oikeasti parempi mieli kun velat kasvaa? Tämä on siis aloitus näille ketkä harrasta sen hamstramista tai lähipiireissä on vastavia tapauksia. Mielenkiintoista vain että mitä iloa tästä joku voi saada.
 
Varmaan moni lievittää henkistä pahaa oloa sillä että ostelee kokoajan jotain. Maanis-depressiivisethän saattaa maniassaan ostaa vaikka auton johon heillä ei ole varaa (ottaen huomioon ettei luottotiedot oo menneet). Onhan näitä shoppailuholisteja jotka hakevat hetken euforiaa ja sitten masentuvat kun tulee laskujen maksun aika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;30079892:
Varmaan moni lievittää henkistä pahaa oloa sillä että ostelee kokoajan jotain. Maanis-depressiivisethän saattaa maniassaan ostaa vaikka auton johon heillä ei ole varaa (ottaen huomioon ettei luottotiedot oo menneet). Onhan näitä shoppailuholisteja jotka hakevat hetken euforiaa ja sitten masentuvat kun tulee laskujen maksun aika.
Niin varmasti asiaa on niin, mutta onko kaikilla sama diagnoosi ketkä noin tekee?
 
vierrrr
Joskus tuommoista ketjua lukeneena monella ketjuun kirjoittaneiden mukaan he ovat uhreja, eivät he ole omasta syystä menettäneet luottotietoja ja heillä on oikeus tilata tavaroita. Itse hyvin vaikeita asioita kokeneena olen silti hoitanut laskujen maksut, joten eipä se luottotietojen menetys ole ikinä toisen vika, vaan oma. Joillakin ihmisillä ei ole vain kykyä hävetä.
 
Joskus tuommoista ketjua lukeneena monella ketjuun kirjoittaneiden mukaan he ovat uhreja, eivät he ole omasta syystä menettäneet luottotietoja ja heillä on oikeus tilata tavaroita. Itse hyvin vaikeita asioita kokeneena olen silti hoitanut laskujen maksut, joten eipä se luottotietojen menetys ole ikinä toisen vika, vaan oma. Joillakin ihmisillä ei ole vain kykyä hävetä.
Juu ei ole todellakaan kenenkään vika jos luottotiedot lähtevät. Paitsi uskon että on tapauksia ettei todellakaan ole oma vika. Tunnen itse sellaisia ja kerran itsekin olin ollut uhrina yhden velan takia, mitä en todellakaan hakenut itse, vain joku teki mokan mistä pitänyt kärsiä ja en saanut ko firmalle sen todistettua enää millään. Tästä asiasta mulla on oikeus tulossa syksyllä. Lähdin siis itse käräjän asti ko asiasta, kun jotain todistuksia on ja jos hävetän niin maksan tuplasti, mutta ei se on sen ajan murhe ja jos tarvitse oikeus ei auttaa niin ei sitten, sitten maksan mielelläni, ainakin tiedän että yritän oikasta yhden huijauksen tai sen heidän tyhmän mokan. :)
 
Keittiönoita
Joskus taannoin tuli telkkarista dokumentti velkahelvetissä elävistä ihmisistä. Siinä yksi kahden lapsen äiti kertoi, että kun ensimmäiset merkit ulosottoon päätymisestä alkoivat tulla, hän tilasi kaikkea mahdollista kotiin ja lapsille ihan vain siksi, että on vielä mahdollisuus tilata. Ilman aikomustakaan ikinä maksaa tilaamiaan tuotteita.

Jos ulosotossa on suuria summia tai syystä tai toisesta niitä pienempiäkään ei pysty nopeaan tahtiin maksamaan, niin velka korkoineen kasvaa siten, ettei velkavankeudesta oikeastaan ilman lottovoittoa ole mahdollistakaan päästä pois. Ts työnteko ei kannata, koska vaikka paiskisit pienipalkkaista työtäsi, kykenisit maksamaan ainoastaan velkojen korot ja itse velkapääoma ei lyhenisi. Tuossa dokkarissa tuli ainakin ilmi se, että nämä ihmiset tavallaan torjuivat koko velan mielestään ja yrittivät elää mahdollisimman normaalia elämää. Eli velan määrällä ei ollut heille merkitystä, koska tiesivät, että työtä tekemälläkään eivät tule koskaan veloistaan selviämään. Oli aika surullinen dokkari :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierrr
Juu ei ole todellakaan kenenkään vika jos luottotiedot lähtevät. Paitsi uskon että on tapauksia ettei todellakaan ole oma vika. Tunnen itse sellaisia ja kerran itsekin olin ollut uhrina yhden velan takia, mitä en todellakaan hakenut itse, vain joku teki mokan mistä pitänyt kärsiä ja en saanut ko firmalle sen todistettua enää millään. Tästä asiasta mulla on oikeus tulossa syksyllä. Lähdin siis itse käräjän asti ko asiasta, kun jotain todistuksia on ja jos hävetän niin maksan tuplasti, mutta ei se on sen ajan murhe ja jos tarvitse oikeus ei auttaa niin ei sitten, sitten maksan mielelläni, ainakin tiedän että yritän oikasta yhden huijauksen tai sen heidän tyhmän mokan. :)
Ainahan on myös näitä huijausjuttuja, että joku ottaa toisen nimissä, mutta harvinaisia ovat. Suurin osa on ihan itte möhlineet. Toivottavasti sun jutussa oikeus päättää sun hyväksi!
 
Ainahan on myös näitä huijausjuttuja, että joku ottaa toisen nimissä, mutta harvinaisia ovat. Suurin osa on ihan itte möhlineet. Toivottavasti sun jutussa oikeus päättää sun hyväksi!
Juu kans toivon että päätty mun puolelle kun aika ikävä alkaa maksaa 6000,- eur ei omasta syystä :(. Shokkina se on tullut silloin minulle. Ulosotossa tietävät tästä asiasta ja mulla on joka kerta pitäisi olla paperit mukana sieltä jos avan vaikka tilin itselle, mutta onneksi pankissa jo tuntevat mun tapaus ja ei ikinä ollut ongelmia. Mutta jos sen jutun voitan se merkintä lähtee mun tapauksessa saman tien, jos en niin en tiedä miten käy, ainakin maksan sen pois+oikeudenkäyntin. Puhuimme miehen kanssa mitä teen että maksanko vain pois sen summan vai lähdenkö käräjälle, kun aina on riski etten voittaa ja oikeus maksan sitten vielä kaupan päälle itse. Mies kuitenkin oli tätä mieltä että käy miten käy, mutta lähden oikeuteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30079976:
Joskus taannoin tuli telkkarista dokumentti velkahelvetissä elävistä ihmisistä. Siinä yksi kahden lapsen äiti kertoi, että kun ensimmäiset merkit ulosottoon päätymisestä alkoivat tulla, hän tilasi kaikkea mahdollista kotiin ja lapsille ihan vain siksi, että on vielä mahdollisuus tilata. Ilman aikomustakaan ikinä maksaa tilaamiaan tuotteita.

Jos ulosotossa on suuria summia tai syystä tai toisesta niitä pienempiäkään ei pysty nopeaan tahtiin maksamaan, niin velka korkoineen kasvaa siten, ettei velkavankeudesta oikeastaan ilman lottovoittoa ole mahdollistakaan päästä pois. Ts työnteko ei kannata, koska vaikka paiskisit pienipalkkaista työtäsi, kykenisit maksamaan ainoastaan velkojen korot ja itse velkapääoma ei lyhenisi. Tuossa dokkarissa tuli ainakin ilmi se, että nämä ihmiset tavallaan torjuivat koko velan mielestään ja yrittivät elää mahdollisimman normaalia elämää. Eli velan määrällä ei ollut heille merkitystä, koska tiesivät, että työtä tekemälläkään eivät tule koskaan veloistaan selviämään. Oli aika surullinen dokkari :(
Varma sitten se oli sellainen äkkillinen päähänpisto ei varma ole miettinyt ko äiti/ ihminen lopun asti...

Ohoh hei, auto tuli hakemaan, lähdeen kokoukselle tuun vastamaan illalla enemmän :)
 
jdjdl
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikella ystävyydellä;30080133:
Voitko todistaa tämän väitteesi? Jos et kuten oletan, niin ehkä sinun kannattaa tämän tasoiset aivopierut pitää ihan itselläsi. =)
Ihan ap itse tämän paljastanut ja pakonomainen ostelutaipumuksensahan on luettavissa viesteissä joka viikko.
 
Ihan ap itse tämän paljastanut ja pakonomainen ostelutaipumuksensahan on luettavissa viesteissä joka viikko.
Ai ärsyttäkö sinua kun ilmaisin mielipiden :)?

Minulla ei ollut elämän aikana kun nuorena otettu yritysvelka, mitä on maksettu jo iät ja ajat sitten. Mulla ei ikinä ollut aikomustakaan etten maksa tätä pois. Jos ei mies niin olisin maksanut sen joka kk 2 vuotta joskus sillon, mutta mies on sen kuittanut ja hän ei ole kuka vaan, hän on aviomies ja meidän rahat ovat yhteisiä ja lue myös oikein että jos otan velaksi niin maksan pois, en harrasta huijauksia tai petoksia ja otan velan vain jos tiedän että on kykyä sen lyhentä.
 
Ei taida aloittajakaan olla maksanut itse omia velkojaan pois vaan jokun muun rahoilla on velat kuitattu... ja lisää tavaroitaosteltu, osteltu ja osteltu...
ja vielä lisäys...

Mä voin ostaa niin paljon kun mieli tekee. Me teemme sen eteen töitä että saa ostella jos huvittaa, me emme kerjää keneltä mitään tavaroita vai onko siis ostaminen joku rikos tai petos nykyään? Eli siis huijata saa ilmaiseksi mutta ostaa ei omilla?
 
  • Tykkää
Reactions: mjää
Lupu luikas
Ai ärsyttäkö sinua kun ilmaisin mielipiden :)?

Minulla ei ollut elämän aikana kun nuorena otettu yritysvelka, mitä on maksettu jo iät ja ajat sitten. Mulla ei ikinä ollut aikomustakaan etten maksa tätä pois. Jos ei mies niin olisin maksanut sen joka kk 2 vuotta joskus sillon, mutta mies on sen kuittanut ja hän ei ole kuka vaan, hän on aviomies ja meidän rahat ovat yhteisiä ja lue myös oikein että jos otan velaksi niin maksan pois, en harrasta huijauksia tai petoksia ja otan velan vain jos tiedän että on kykyä sen lyhentä.
Tämä nyt ei ihan pidä paikkaansa! Otithan autonkin, kalliin urheilu sellaisen velaksi etkä pystynyt maksamaan. Rahoitusyhtiö haki pois. Etkö muista?
 
-.-
Ihmiset tekee niin koska se on tässä maassa mahdollista.

Jos olis niin että viedään vaikka koti alta jos ei tee elettäkään maksaa niin kyllä moni alkais vähän miettimään.
 
Näin se menee
Ihmiset tekee niin koska se on tässä maassa mahdollista.

Jos olis niin että viedään vaikka koti alta jos ei tee elettäkään maksaa niin kyllä moni alkais vähän miettimään.
Jeps, kyllä tässä on sen oppinut, kantapään kautta, että ihan turha tämä suomen systeemi.
Otetaan esimerkiksi tilanne jossa minä jäisin työttömäksi ja asuisin vuokralla. No, siinä vaiheessa kun vielä voin, kaikki luottolainat kiinni, laskulle maksimimäärät tavaraa, mitä saa ja sitten odotetaan käräjäoikeuden päätöstä ulosotosta. Ja kun kyseessä tottakai on kulutustavara, niin lyhennykset menisi mun tuloista. En edes yrittäisikään päästä töihin niin elämä seuraavaksi 5 vuodeksi olisi taattu. Miksi ?
1. jos työtöt + vuokralla, sossu maksaa asunnon
2. jos työtön + ulosotossa, minulle täytyy jäädä raha elämiseen
3. työtön + ulosotossa, suurimmille velkojille menee ns. lyhennykset
4. odotan 5 vuotta, ulosottovelat kuittaantuu
5. vielä vähän aikaa, luottotiedot putsaantuu
6. hommaa työ ja luottokortit
Niin, ja tavaran voi myydä netissä (netti+kone sossulta) ilman seuraamuksia jo ulosoton aikana.
 

Yhteistyössä