Tuttava taluttaa lasta koko ajan

  • Viestiketjun aloittaja Kumma tapa
  • Ensimmäinen viesti
Kumma tapa
Tuttava (tai oikeastaan tuttavan tuttava) taluttaa lastaan koko ajan. Eli lapsi on 1,5 vuotias ja aina kun lapsi yrittää lähteä itse kävelemään ryntää tämä tuttavani lapsen käsiin kiinni ja alkaa taluttaa lasta. Tyttö ei siis vielä 1,5 vuotiaana osaa kävellä, kun äiti ei anna lapsen itse yrittää. Melkoisen kumma tapa ja muutoinkin kyseinen tuttava on outo ja neuroottinen. Onneksi ei tarvitse olla paljoa tekemisissä.
 
Kummallinen
Minäkin talutan minun vähän yli 1-vuotiasta, koska hän ei osaa vielä kävellä ilman tukea. Mutä ihmeellistä siinä on? Lapset oppivat kävelemään eri ikäisinä, ei se mitenkään liity äidin neuroottisuuteen.

Kädestä pitämisen lisäksi annan lapsen kontata maassa, työntää rattaita yms. Jos maa on märkä ja lapsella ei ole asianmukaisia vaayyeita, silloin en välttämättä anna kontata pitkin pihaa vaan talutan. Taidat jostain muusta syystä suhtautua negatiivisesti siihen äitiin ja siksi sinua häiritsee se, että hän taluttaa kävelyä harjoittelevaa lastaan.
 
bbioeras
Ja mä talutan mun miestä kun me vaikka lähdetään kävelylle.

Erikoinen ilmaisu muuten, en ole varmaan koskaan ennen kuullut, että lasta talutettaisiin, kun pidetään kädestä kiinni. Ajattelisin että jotain hevosta talutetaan.
 
ndjb
Itse asiassa lapsi ei varsinaisesti opi kävelemään, lapsi kypsyy kävelemään. Selkään sidotut afrikkalaislapset, jotka eivät saa juuri opetella kävelemään, kävelevät silti ajallaan, kukin omaa tahtia. Treeniä ei siis tarvita paljon. Jos lapsi ei 1,5 vuotiaana kävele, pitää alkaa huolestua. Ja kyllä todellakin ottaisin sellaista lasta kädestä kiinni. Omalla lapsella kehityshäiriö, joka aiheutti myöhäisen kävelemään oppimisen. Tasapaino ei ihan normaali. Ja kun kaatui pahasti, ei halunnut kävellä... tuli kammo.
 
"a p"
Ihan normaali tyttö on. Äiti siis aina lapsen noustessä ylös rientää ottamaan käsistä kiinni ja lähtee _kävelyttämään_ lasta. Kyllä minä olen omiakin lapsia kävelyttänyt, mutta he olivat siinä vaiheessa juuri tukea vasten seisomaan oppineita 8-9 kk ikäisiä. Kun ovat omillaan seisoneet, ovat saaneet treenata sitä kävelyä (kannustettuna toki) ihan omin päin.
 

Yhteistyössä