Ei tästä siivoamisesta tule loppua :(

  • Viestiketjun aloittaja Joo, lomalla.
  • Ensimmäinen viesti
Joo, lomalla.
Mä oon viikon tehnyt suursiivousta sisällä ja ulkona ja valmista ei vaan tule. Tai siis musta tuntuu ihan siltä. Pitäis käydä vielä työhuoneen ja mun makkarin kirjahyllyt läpi, samoin pari vaatekaappia. Vessa ja saunaosasto pitäis puunata, pölyjä en ole pyyhkinyt vielä mistään. Muutama mattokin pitäis pestä ja tuolinpääliset. Eteiseen ei oo kukaan suonut ajatustakaan. Puuh.
Mie en jaksa.
 
Joo, lomalla
Noh, oon siivonnut ulkovarastot ja autotallin, yläkerran lastenhuoneet ja aulan. Järjestellyt huoneet alakerrasta niin, että ovat enää lattianpesua (ja noita hyllyjä) vaille valmiit. Saanut tiskattua tiskivuoren pois. Kadottanut pyykkivuorta pienemmäksi. Pessyt pari mattoa. Siinäpä se sitten taitaa olla.. Ei helpottanut :/
 
Noh, oon siivonnut ulkovarastot ja autotallin, yläkerran lastenhuoneet ja aulan. Järjestellyt huoneet alakerrasta niin, että ovat enää lattianpesua (ja noita hyllyjä) vaille valmiit. Saanut tiskattua tiskivuoren pois. Kadottanut pyykkivuorta pienemmäksi. Pessyt pari mattoa. Siinäpä se sitten taitaa olla.. Ei helpottanut :/
No äläs nyt :D

Tuohan kuulostaa jo tehokkaalta toiminnalta. Mä olen vasta pessyt pyykkiä ja tiskiä...ja mulla olis suunnilleen kaikki tuo sun mainitsemasi edessä. Eikä se ole lainkaan paha. Siivoaminen on kivaa. Kunhan sen saa tehdä rauhassa :)
 
Joo, lomalla.
Siivoaminen on silloin kivaa, kun näkee työnsä tuloksen. Mutta tällä hetkellä musta tuntuu siltä, että kaikki on vaan vaiheessa eikä valmista tule mistään.
Ehkä mä korkkaan illalla siiderin ja siivoan sen voimin loppuun. Nyt tympii.
 
Reea
Mulla olisi kans monenmoista siivousprojektia suunnitelmissa, mutta ihan suosiolla siirrän ne huonompien säiden aikaan. Nyt on niin ihanat kelit ja mieskin lomalla, että nyt mennään vaan perussiivouksilla, ja isommat hommat jätetään sadesäille. Muuten syksyllä harmittaa kun on mennyt tuhlaamaan hyvät lomailusäät siivoamiseen. Se siivoaminenhan ei lopu koskaan, joten ihan hyvin voi välillä relata ja antaa kaappien ja varastojen olla rauhassa.
 
"M33"
Mitä te oikein teette kotonanne, kun ne ovat noin saastaisia? Vai onko teillä vain liian isot ja vaikeasti hoidettavat kodit? En ymmärrä tuota ajatusta, ettei siivoaminen lopu koskaan. Kyllä se meillä loppuu aina viimeistään puolen tunnin jälkeen, ja aina on siistiä ja puhdasta.
 
"harmaa"
[QUOTE="M33";30083221]Mitä te oikein teette kotonanne, kun ne ovat noin saastaisia? Vai onko teillä vain liian isot ja vaikeasti hoidettavat kodit? En ymmärrä tuota ajatusta, ettei siivoaminen lopu koskaan. Kyllä se meillä loppuu aina viimeistään puolen tunnin jälkeen, ja aina on siistiä ja puhdasta.[/QUOTE]

Siisteyden ja puhtauden käsityskin on aika venyvä.
 
Vierass
[QUOTE="M33";30083221]Mitä te oikein teette kotonanne, kun ne ovat noin saastaisia? Vai onko teillä vain liian isot ja vaikeasti hoidettavat kodit? En ymmärrä tuota ajatusta, ettei siivoaminen lopu koskaan. Kyllä se meillä loppuu aina viimeistään puolen tunnin jälkeen, ja aina on siistiä ja puhdasta.[/QUOTE]
Varmaan kuitenkin siivoatte joka viikko ja todennäköisesti hiukan joka päivä eli siivoaminen ei lopu, vaan jatkuu. Ainakin näin omakotitalossa siivoamista kyllä löytää aina. Sitten jos asuisi jossain pikkuyksiössä, niin voisi helommin tulla sellainen tilanne vastaan, että juuri sillä hetkellä ei ole siivottavaa. Mutta voihan sitä oikoa vaikka maton hapsuja, jos ei muuta siivottavaa ole.
 
Blue
Siivoaminen on hyvää kuntoilua. Se lohduttaa mua kun tämän viikon olen käynyt kämppää läpi suursiivouksen merkeissä. Tää ilta vielä pitäisi jaksaa sitten on kämppä siisti. Kasa mattoja ja ulkohommat sitten viikonloppuna ja ensi viikon alussa...
 
Blue
[QUOTE="M33";30083221]Mitä te oikein teette kotonanne, kun ne ovat noin saastaisia? Vai onko teillä vain liian isot ja vaikeasti hoidettavat kodit? En ymmärrä tuota ajatusta, ettei siivoaminen lopu koskaan. Kyllä se meillä loppuu aina viimeistään puolen tunnin jälkeen, ja aina on siistiä ja puhdasta.[/QUOTE]

Omakotitalo jossa teet työtäkin, kolme lasta, lemmikkieläimiä ja iso puutarhapiha. Ei ihan puoli tuntia riitä jos kaiken käy pari kertaa vuodessa läpi. Normaaliin ylläpitosiivoukseen kyllä riittää se puoli tuntia.
 
"M33"
Varmaan kuitenkin siivoatte joka viikko ja todennäköisesti hiukan joka päivä eli siivoaminen ei lopu, vaan jatkuu. Ainakin näin omakotitalossa siivoamista kyllä löytää aina. Sitten jos asuisi jossain pikkuyksiössä, niin voisi helommin tulla sellainen tilanne vastaan, että juuri sillä hetkellä ei ole siivottavaa. Mutta voihan sitä oikoa vaikka maton hapsuja, jos ei muuta siivottavaa ole.
Omituinen tapa ajatella. Kyllä meillä on se tietty siisteystaso, johon kämppä palautetaan, ja sen jälkeen siivous on valmis. Joskus se vaatii lattioiden luutuamista, silloin tällöin pitää avata viemäreitä, välillä pestään ikkuna. Ei meillä ole tehty muuta isoa kertasiivousta kuin sisään muuttaessa, vaan noita harvemmin tehtäviä juttuja hoidetaan pikku hiljaa.

Kai siivoamisestakin saa itselleen jättiprojektin, jos niin haluaa.
 
"M33"
[QUOTE="harmaa";30083225]Siisteyden ja puhtauden käsityskin on aika venyvä.[/QUOTE]Totta sinänsä. Sanotaan sitten, ettei ystäväpiiriimme kuulu ketään, jonka luona olisi kyläilyaikana yhtään siistimpää kuin meillä päivittäin. Tuon perusteella uskallan väittää, että meillä on aina siistiä.
 
Kerro osuinko?
Meillä on 220neliöinen omakotitalo eikä suursiivousta kyllä tee puolessa tunnissa, ei edess pelkkiä ikkunoita tai mattoja pese siinä ajassa. Se siiitä saastaisuudesta.
Veikkaan keki-ikäisen snobin asuvan kahdestaan vaimonsa kanssa kerrostaloasunnossa. Kahden aikuisen pikkukoti on helpompi jopa suursiivota.
 
kotiäipppä
No aloittaja on kyllä ihan oikeassa :D siivottava ei siivoamalla lopu. Se jatkuu hautaan saakka tai siihen kunnes sen kokonaan lopetat :D

Itse siivoan päivittäin; pyykit, tiskit, pytyn ja lavuaarin pesu, keittiön siistiminen, imurointi. Pakolliset.
Kerta viikkoon: mm. lattioiden pesu, petivaatteiden vaihto ja pyykkäys, suihkuhuoneen pesu, pölyjen pyyhkiminen..
Pari kertaa vuodessa: ikkunat, parveke, hellan/jääkaapin taustat, saunan pesu, kaappien siivoaminen, mattojen pesu jne..

Mutta meillä onkin lapsi ja koira. Silloin kun asuttiin kahdestaan miehen kanssa ja oltiin päivät pitkät töissä, siivoamista oli luonnollisesti vähemmän.
 
"M33"
Veikkaan keki-ikäisen snobin asuvan kahdestaan vaimonsa kanssa kerrostaloasunnossa. Kahden aikuisen pikkukoti on helpompi jopa suursiivota.
En ole keski-ikäinen, mutta asumme tosiaan kahdestaan kerrostaloasunnossa. Olemme olleet tarpeeksi fiksuja tehdäksemme elämästämme helppoa, mitä siivoamiseen ja kotitöihin tulee. Siten ei tule tarvetta valittaa.
 
[QUOTE="M33";30083221]Mitä te oikein teette kotonanne, kun ne ovat noin saastaisia? Vai onko teillä vain liian isot ja vaikeasti hoidettavat kodit? En ymmärrä tuota ajatusta, ettei siivoaminen lopu koskaan. Kyllä se meillä loppuu aina viimeistään puolen tunnin jälkeen, ja aina on siistiä ja puhdasta.[/QUOTE]

Puoli tuntia? Miten ihmeessä puolessa tunnissa ehtii siivoamaan kunnolla?

Puolessa tunnissa ehdin juuri ja juuri imuroimaan. JOS ei ole lapsia jaloissa hommaa hidastamassa. Mutta ei sillä imuroinnilla järin pitkälle päästä. Pitää viedä matot ulos ja pestä lattiat. Niitä ei puolessa tunnissa tee, jos sen lattian meinaa pestä, eikä vain läästiä nihkeällä.

Pyykkihuoltoa saa hoidella pitkin päivää ja väitän käyttäneeni siihen tänäänkin yli puoli tuntia aikaa.

Mä siivoan päivittäin. Reippaasti yli puoli tuntia. Eikä siivoaminen lopu koskaan.
 

Yhteistyössä