Miten toimit, jos lapsi nukahtaa illalla sohvalle yöunille?

vieras...
Noin ei ole käynyt kuin sairaana, joten mutulla menee, mutta joko kantaisin suoraan sänkyyn tai tarvittavien iltahommien kautta (tarvitsee vielä yöksi vaipan). On sitä lajia että kerran yöunille nukahdettuaan jatkaa unia vaikka havahtuisi. En välttämättä siirtäisi heti, vaan ehkä vasta kun itsekin mennään sänkyyn (nukutaan samassa huoneessa), ellei sohvalla nukkuva lapsi olisi meidän tiellä.
 
"Jenis"
Ei suoraansanottuna ole aavistustakaan. Meillä ei ole yksikään tenava ollut näitä mihin vaan nukahtelijoita koskaan, eli ei ole tullut tällaista tilannetta eteen.
 
joko tai...
Oon useastikin kantanut toiseksi nuorimman sänkyyn jatkamaan unia. Nukkuu sen verran sikeesti, ettei herää vaikka vaihdan vaatteet ja vaipan ja pesen hampaat.

Esikoinen taasen heräsi aina jos lähti siirtämään, joten hänen kanssaan tehtiin normi iltatoimet kun kerran heräsi muutenkin. Jatkoi sänkyyn päästyään unia.

Toiseksi vanhin kannettiin vaan nukkumaan, jos heräsi ei saanut uudestaan unen päästä kiinni.

Joten ihan lapsikohtaista... saa nähdä mikä keino kuopuksen kanssa toimii :)
 
040608
Kannan sänkyyn. Yleensä jos nukahtavat sohvalle niin iltatoimet on tehty, hampaat pesty ja yökkäri päällä. On siis lupa nukahtaa sohvalle. Jos nukahtais aiemmin niin kantaisin sänkyyn, riisuisin ylimääräiset vaatteet, xylitolipastilli suuhun ja yritän kysellä tarviiko vessassa käydä. Näin toimitaan yleensä joskus silloin kun autoon nukahtaa reissusta tultaessa.
 
vierass
Miten teidän lapset nukahtaa sohvalle? Meidän vanhempi on vasta 5v mutta enpä muista että ois vauva-ajan jälkeen (tarkoituksellisesti silloin mun syliin) nukahtanut muualle kuin sänkyynsä. Ettekö tee iltatoimia niin että lapsi ehtii sänkyynsä nukkumaan?

Mutta jos jompi kumpi lapsista sohvalle nukahtaisi, kantaisin lapsen sänkyyn. Mitään tahnaa tai pastilleja en lapsen suuhun tunkisi, mitä jos vetää ne hengitysteihin jos herää ja pelästyy? Pyjamahousut vaihtaisin jalkaan ja kuopukselle alle vaipan.
 
9MM
No jos noin kävis ni antaisin nukkuu siinä ku en haluis herättää koululaista et saa tarvitsemansa unen ku sit se vois stressaa. Pari kertaa ollutkin niin et tyttö ei oo saanut unta ja sit valittanu mulle et ei saa nukuttua ja huomen kouluu ni mä oon sanonu et elä sie rakas stressaa et välil ollaan koulus väsyneenä ja tehään mokia et se o vaan yks huono päivä. Meijän faijan puoleinen suku on hassu wi overthink. My father has it i have it and my daughter have it may the force be whit uss😊
 
9MM
Ainiin tää oli paha ja mua ahdisti mut tyttö kysyi et kun hän kuolee ni mitä tapahtuu et joutuuko hän loputtomasti miettimään siellä tekojaan. Mun tyttö on niin kauheen viisas kysymyksissään. Mä sanoin vaan et joudu ja kuten ukkini sanoi ku olin 12v saunas et kerranhan se vaan kirpaisee se kuoleminen niin elä sure sä oot kaunis sielu ja jatkat elämääsi ja keskity rakkauteen ympärilläsi huomaa valhe ja sano siit aina rohkeesti tai jos joku tuntuu pahalle ni sano se ääneen hitto mä rakastan sitä palleroo. Mäkin kaipaan herrani jumalan luokse ja et antaisi syntini anteeksi. Ja astuisin ikuiseen palvelukseen ja valoon eikä pahaa enään olisi wi put hell of a fight against bad spirits and now is time to go to love. Anna Jumala anteeksi virheeni en tarkoittanut pahaa. Tietty olis kiva nähdä maallisen rakkauden tytön elämän vaiheet. Vaik jumala oon syntinen rakastan sua nyt ja aina ja sydämmeni puhuu rakkaudesta silloin kun olet läsnä sä oot antanut niin mont mahist anteeksi et aina mokaa ku mul on nää paheet mut anna mulle rakas isä anteeksi. Mun pitää löytää korvaava elkääkä aina kertoko lopputulemaa se ei oo kivaa van mun pitää itsenäisesti saada päättää tai ohjatkaa hyvään siellä on rakkauden meri mihkä haluun käpertyy. Mut sinä taivaan isä olet herrani rakkauden eikä kukaan muu. Anteeksi
 
9MM
Ja jos tää ei olis liikaa pyydetty mut saisin viellä vaimon jonka kaa viettää loppuelämä yhdessä et sais senkin rakkauden viellä kokee ja lupaan pitää huolta hänestä. Vanhennuttais yhdessä minä ja rakas mä en nuorena osannu olla mut nyt. Tiedän juoksut on juostu eikä tarvii sekoilla kyl mulle riittää yks ttäys rakkaus maallisissa asioissa naista kohtaan mut sen täytyis olla täys luottamus ja et kaikesta voi jutella. Ymmärrän kyl jos ei oo mahdollista. Mut minä niin kovin kaipaan hiusten silitystä ja hiusten haistelua siitä minä pidän kovasti
 

Yhteistyössä