Muitajärkisuhteessa / kaverisuhteessa olevia?

  • Viestiketjun aloittaja "ihme ja kumma"
  • Ensimmäinen viesti
"ihme ja kumma"
Haluisin tietään onko kukaan saanut suhteen toimimaan, ns. järkiliitossa? lähinnä mietityttää pystynkö elämään ilman hellyyttä, kosketuksia, seksiä?
 
"Sirpa"
[QUOTE="ihme ja kumma";30086546]Haluisin tietään onko kukaan saanut suhteen toimimaan, ns. järkiliitossa? lähinnä mietityttää pystynkö elämään ilman hellyyttä, kosketuksia, seksiä?[/QUOTE]

Kyllä kai sitä hetken kärvistelee, me olimme tuossa tilanteesa puolentoista vuotta, sitten loppui minulta jaksaminen. Vaikka sitä seksiäkin sain luvan kanssa muualta.
Haluan kiihkeän, monogamisen rakkaussuhteen, siksi tuo oli vaan lopetettava.

Rahallisesti, käytännön asioiden sujuvuuden suhteen ja monella muullakk tapaa olisi ollut vaan järkevää asua kaverina yhdessä, mutta ei rakkausasioita voi järjellä päättää.
 
vie ras
Mä olen mieheni kanssa kaveriliitossa. Mä rakastan häntä ja haluaisin häntä, mutta hän ei mua. Nyt ollaan oltu vuosi ilman seksiä tai mitään kosketusta. Kyllä näin pärjää, mutta olen todella surullinen asiasta.

En tiedä olemmeko yhdessä vielä kuinka kauan. Olemme olleet yhdessä 19 vuotta, joten mies on varmaankin kyllästynyt. Muutaman vuoden päästä nuorin lapsi on täysi-ikäinen, sitten saa nähdä otanko eron. Emme riitele, elämä sujuu hyvin ja kaikilla on mukavaa. Paitsi minulla, seksinpuutteen takia.
 
jjje
Me oltiin pari vuotta. Mun kohdalla vain rakkaus loppui.. Mies halusi, mä en. Oltiin muuten toistemme parhaita ystäviä. Jaettiin arki, nukuttiin vierekkäin, mutta seksiä tai muuta ei ollut. Ei se olisi toiminut jos me ei oltaisi oltu niin hyviä ystäviä, ja tykätty viettää aikaa yhdessä. Nykyään ollaan taas ihan oikeita puolisoita. Se rakkaus tuli takaisin.
 
"Samma här"
Mä olen mieheni kanssa kaveriliitossa. Mä rakastan häntä ja haluaisin häntä, mutta hän ei mua. Nyt ollaan oltu vuosi ilman seksiä tai mitään kosketusta. Kyllä näin pärjää, mutta olen todella surullinen asiasta.

En tiedä olemmeko yhdessä vielä kuinka kauan. Olemme olleet yhdessä 19 vuotta, joten mies on varmaankin kyllästynyt. Muutaman vuoden päästä nuorin lapsi on täysi-ikäinen, sitten saa nähdä otanko eron. Emme riitele, elämä sujuu hyvin ja kaikilla on mukavaa. Paitsi minulla, seksinpuutteen takia.
Ihan kuin minun kirjoittamaa... Paitsi yhdessä oltu 12 vuotta. Välillä tuo asia ei ole niin pinnalla ja sitten taas se valtaa ajatukset. Esimerkiksi nyt on "huono" aika menossa. JOhtuu varmaan siitä, että on kesäloma ja olen toipunut työstressistä. Nyt olisi energiaa muuhunkin kuin sohvalla lojumiseen. No, kaipa se tästä taas helpottaa kun loma loppuu ja tulee työväsymys.
 
[QUOTE="ihme ja kumma";30086546]Haluisin tietään onko kukaan saanut suhteen toimimaan, ns. järkiliitossa? lähinnä mietityttää pystynkö elämään ilman hellyyttä, kosketuksia, seksiä?[/QUOTE]

Kai se vähän riippuu, millä lailla sen pitäisi toimia - mikä on "järkiliitossa" sitä toimivuutta? Ja mitkä ovat syynä - jos taloudelliset syyt tai lapset, niin olisiko asiaa mahdollista ratkaista jotenkin muuten?

Itse en kyllä varmaan näkisi syytä roikkua tuollaisessa. Voihan toisen kanssa olla kaveri tai ystävä ilman, että pitää esittää parisuhdetta, jos sellaista ei kerran oikeasti ihmisten välillä ole.
 
"vaimo"
Mä olen mieheni kanssa kaveriliitossa. Mä rakastan häntä ja haluaisin häntä, mutta hän ei mua. Nyt ollaan oltu vuosi ilman seksiä tai mitään kosketusta. Kyllä näin pärjää, mutta olen todella surullinen asiasta.

En tiedä olemmeko yhdessä vielä kuinka kauan. Olemme olleet yhdessä 19 vuotta, joten mies on varmaankin kyllästynyt. Muutaman vuoden päästä nuorin lapsi on täysi-ikäinen, sitten saa nähdä otanko eron. Emme riitele, elämä sujuu hyvin ja kaikilla on mukavaa. Paitsi minulla, seksinpuutteen takia.
Meillä aikalailla samanlainen tilanne, paitsi lapset ovat vielä pienempiä ja seksiä on sentään pari kertaa vuodessa. Välilllä oli viisi vuotta taukoa. Sen jälkeen en enää kestänyt, vaan hankin rakastajan. Tällä tyylillä on menty nyt 1,5 vuotta se on toiminut kohtalaisen hyvin. Rakastan miestäni, enkä halua erota. Arki toimii pääsääntöisesti hyvin.
 
"viola"
No en kyllä ikinä tuhlaisi elämää tuollaiseen parisuhteeseen. Ystävä voi olla muutenkin. Kyllä minulle seksi, hellyys ja fyysinen läheisyys ovat välttämättömiä pari suhteessa.
 
Eikö järkisuhdettakin olisi järkevää hoitaa olemalla kumppania kohtaan hellä, halata ja koskettaa? Siten yhdessäolo pysyisi mielekkäänä ja leppoisana, vaikka liitto olisikin järjellä ja kaveruuspohjalta perustettu. Mahdollisesti voisi sopia myös hienotunteisesta suhteen avoimuudesta, jolloin molemmat voisivat maltillisesti etsiä suhteen ulkopuolelta roman- ja erotiikkaa halutessaan.
 

Yhteistyössä