vauvan liikkeet mahassa

  • Viestiketjun aloittaja "peruna"
  • Ensimmäinen viesti
"peruna"
Miltä vauvan liikkeet tuntuvat? Viikkoja on mulla nyt 19. Olen tuntenut ties minkälaisia ihme tuntemuksia mahassa ja osa niistä tuntuu vähän niinkuin sellaiselta lihasnykäykseltä tai elohiireltä. Joka tuntuu tosin vain kerran eli ei ole mikään elohiiri. Miltä teillä on liikkeet tuntuneet näillä viikoilla? Jännä kun tunnen kaikenlaista tuolla mahassa ja en tiedä mitä mikäkin tuntemus on.
 
Liikkuva odottaja
Ensin on hipaisuja ja epämääräisiä tuntemuksia. Mutta nyt esim. rv 26 niin jo maha tömisee ja tuntee hyvin muljahteluna kun vauva kääntyilee. Myös vatsan pinta pomppii toisinaan. Hassua sillä alkuraskaudessa nuo liikkeet "häiritsee" enemmän, nyt niihin ei paljon edes kiinnitä huomiota.
 
"peruna"
Joo "häiritsee" kyllä kun huomaa vähän väliä ja miettii et oliko tuo nyt potku vai mikä :) Välillä erotan kyllä jos mahassa esim. kiertää ilma mutta aina ei voi olla varma ja haluaisin tietää aina kun potkii. Kai sen alkaa tästä pikkuhiljaa tunnistamaan kun aikaa kuluu :)
 
"peruna"
Niin ja missä kohtaa niitä potkuja voi tuntea? Luin että jollain aiemmalla viikolla kohtu on n. kaksi sormenleveyttä navasta alaspäin. Välillä tuntuu tuolla navan korkeudella ja korkeammallakin, sekä enemmän kyljessä kuin vatsassa noita "nykäyksiä" :D Voiko nekin olla potkuja vai jotain muuta? Tuntuuko potkut siis myös "ylemmällä" vatsassa?
 
"peruna"
Taas tunti tuossa oikean KYLKILUUN kohdalla se elohiiritunne! Ei kai nämä voi potkuja olla? Olen lukenut että myöhäisemmillä viikoilla kun vauva on kasvanut isommaksi, niin voi oikein sattua kylkiluihin kun potkii. Mutta siis tämä tuntui navasta ainakin 10cm ylöspäin ja ihan sivulla kyljessä. Ei siis mitenkään haittaa, mutta häiritsee kun en tiedä mitkä on vauvan liikkeitä ja mikä taas jotain ihan muuta.
 
pallomasu
Ei tunnu navan yläpuolella, eli ihan alhaalla semmoiset elohiiret tms voi olla liikkeitä, muuten on vain jtn muuta. Itsellä ensimmäinen ja nyt 22+ rv ja tuntuu kunnon muksauttelut mutta nekin navan korkeudella maksimissaan jossa kohdun yläreuna nyt.
 

Yhteistyössä