myyjä huijasi autokaupan yhteydessä

  • Viestiketjun aloittaja ärtymys
  • Ensimmäinen viesti
ärtymys
Ostimme auton kesäkuun lopulla yksityishenkilöltä. Kävimme koeajolla ja kaikki tuntui pelaavan moitteettomasti. Ajoimme auton kotiin ja seuraavana päivänä ilmastointi ei enää puhaltanutkaan kylmää lainkaan - se oli siis rikki. Käytimme autoa korjaamolla, jossa korjaaja (kokenut sellainen) totesi, että vika on sellainen, että myyjän on täytynyt tietää siitä (ei ole siis voinut syntyä yhdessä yössä eikä sitä ole voinut olla huomaamatta :/). Myyjä on siis käynyt täyttämässä kylmäainetta juuri ennen myyntitilannetta/koeajoa ja niinpä siinä tilanteessa ilmastointi vaikutti olevan kunnossa. Että osaa raivostuttaa. Autoa myydään niin, että yhtenä varusteena on ilmastointi eikä kertaakaan mainita, että tämä ilmastointi on muuten sitten rikki.....

Yksityisten välisissä kaupoissa ostaja lienee täysin suojaton :/.
 
Kyllä me ainakin ollaan autoa myydessä ilmoitettu että kaikkine vikoineen myydään, niistä on turha jälkeenpäin syyttää ja uusiin ei oteta kantaa. Mutta tosin ollaan kerrottu ne viat.
 
ärtymys
Jep, ei kyse olekaan siitä, että käytetyn auton pitäisi olla virheetön mutta jos autoa myydään ilmastoinnilla ja jos myyjä ostotilanteessa vakuuttaa, että kaikki (!) toimii ja tosiasiassa tuo ilmastointi ei sitten toimikaan, kyseessä on silti huijaus eikä sattuma ;). Tätä mieltä oltiin myös korjaamolla.
 
Mulla on myös sellainen käsitys, että yksityistenn välisissä autokaupoissa on ostaja vähän heikoilla. Mutta voithan sä yrittää sopia asiaa myyjän kanssa/keskustella vaikka hinnan alennuksesta?

Me ostettiin auto ihan liikkeestä, virheettömänä myytiin. Nyt se on ollut parin kuukauden sisällä jo kaksi kertaa takuuhuollossa ja kaiken lisäksi selvisi, että myyjät tiesi jo ennenkuin ostimme auton, että siinä oli ko. vika jonka ekalla kerralla korjautimme. Kyllä pisti ärsyttämään!
 
ärtymys
Juuri se tässä eniten ärsyttääkin, ettei ole mitään mahdollisuuksia tehdä mitään :/. Jostain syystä ärsyttää myös se, että tuollainen tavallinen perheenisä voi ihan pokkana valehdella päin naamaa. Olisi kivampi ajatella, että huijarin edes jotenkin voisi tunnistaa mutta ei....;).
 
saman kokenut
Meillä myös oli autossa joku vika jonka korjaus maksoi tuhat euroa, mutta myyjä sai pimitettyä sen täyttämällä jonkun säiliön juuri ennen kuin mentiin koeajolle. Jos oltais tiedetty viasta, ei oltais ostettu tuota autoa vaan suoraan tonnin kalliimpi. Ei voi muuta kuin harmitella..
 
Sana sanasta
Vaikea sitä olisi oikeudessa todistaa että myyjä tiesi viasta. Ilmastointi esim. voi mennä rikki milloin vain.
Jos olisin itse myyjä niin loppuun asti väittäisi, että en ole käyttänyt sitä ilmastointia sitten viime kesästä. Ja eihän se olisi harvinaista, että moni autoilija oikeasti ei käytä sitä ilmastointia. Esim. meidän ukki(isäni) ajaa hienolla autolla mutta voi sitä säästeliäisyys latinaa jos pyytää laittaa ilmastointi päälle tuuletuksen sijasta.
 
"Lissu"
Huono tuuri. :( Yleensä sillä myyjällä on aina jokin syy hankkiutua eroon siitä autosta. Meillä myös löytyi vikaa ilmastoinnista autokaupan jälkeen, mutta itse ajattelin niin että onneksi vain ilmastoinnista, mitä ilmankin pärjää. Edelllinen auto kun jätti tielle.

Onhan se myös mahdollista, että myyjä tiesi että ilmastointi ei toimi mutta kuvitteli kylmä-aineen vaan olevan vähissä ja uskoi, että sen lisääminen riittää korjaamaan ongelman.
 
"sommarcat"
Mä voin sanoa, mun auton ilmastointikin toimii. Tai siis toimi vielä viime viikolla. Perjantaina sitten lähdin reissuun ja kotiin palatessa ei ilmastointi enään toiminutkaan. Auto seisoi parkissa kaksi päivää ja lakkasi toimimasta. Nesteet ja kaikki kunnossa. Että voi ne yhdessä yössä hajota.
 
"hohhoijaa"
Aivan ensimmäisenä tällaisissa tapauksissa kannattaa pyytää konsultaatioapua tältä palstalta jossa työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit, kotiäidit, mielenterveysongelmaiset ja muut älyn jättiläiset auliisti tarjoavat laajaa ja syvällistä autoalan teknistä asiantuntemustaan käyttöösi.
 
Bnn
[QUOTE="hohhoijaa";30090877]Aivan ensimmäisenä tällaisissa tapauksissa kannattaa pyytää konsultaatioapua tältä palstalta jossa työttömät, yh-äidit, siwan kassatädit, kotiäidit, mielenterveysongelmaiset ja muut älyn jättiläiset auliisti tarjoavat laajaa ja syvällistä autoalan teknistä asiantuntemustaan käyttöösi.[/QUOTE]

Kukas sinä olet noista luettelemistasi ihmisistä?
 
alkuperäinen
Jep - mutta tässä tapauksessa merkkikorjaamolla oltiin vankasti sitä mieltä, että tämä vika ei ole tullut yhdessä yössä :). Konsultaatioapua on siis saatu muualtakin kuin täältä...

En varsinaisesti kysellyt täältä ohjeita vaan purin ainoastaan turhautumistani ;). Oletinkin, että keinot tosiaan ovat aika vähissä.
 
"mei"
Minä olen myös vähän huoleton myyjä, enkä oikeastaan edes TIEDÄ milloin jossain autossa ilmastointi toimii :/ Inhoan autokauppoja...Yleensä myyn vähän halvemmalla jotta ostajan on helpompi hyväksyä mahdolliset viat.
mutta autot ovatkin hintaluokkaa 2000-3000 e.....Ymmärrän ap:n harmistuksen.
 

Yhteistyössä