Kauan voi olettaa, että kestää kun on laittanut työhakemuksen siihen, että sieltä otetaan yhteyttä?

  • Viestiketjun aloittaja vvierass
  • Ensimmäinen viesti
Vierass
Riippuu tilanteesta. Jos alkuperäinen valittu peruu, niin pyyntö voi tulla vielä kuukausienkin jälkeen. Mulla oli joskus kesätöiden kanssa niin, että olin hakenut helmikuulla. Mitään ei kuulunut ennenkuin toukokuun lopulla viikkoa ennen töiden alkamista, jolloin kysyttiin halukkuuttani töihin. Mies taas teki hakemuksen vakituiseen työhön joskus kesäkuussa. Mitään ei kuulunut ennenkuin syyskuussa, jolloin kysyttiin, onko vielä käytettävissä.
 
Vierass
[QUOTE="vieras ap";30090208]Niin mietin vaan kun työ alkaisi vasta syyskuussa niin jos siellä on porukkaa lomilla ja kävisivät hakemukset läpi vasta elokuussa...[/QUOTE]
Hyvinkin mahdollista. Meidän firmassa rekrytointiprosessi on mielettömän hidas. Jos työntekijä on selvillä, niin palkkaukseen menee useita kuukausia. Jos mukana on haastattelut, niin silloin menee reilusti yli puoli vuotta.
 
"qwerty"
Meidänkin firmassa voi rekrytoinnit kestää pitkään, eli toivosta en luopuisi vielä. Sanoisin myös, että tuossa vaiheessa voit jo hyvin soittaa perään ja kysellä aikatauluista. Olet sitten taas vähän viisaampi :)
 
"vieras ap"
[QUOTE="qwerty";30090255]Meidänkin firmassa voi rekrytoinnit kestää pitkään, eli toivosta en luopuisi vielä. Sanoisin myös, että tuossa vaiheessa voit jo hyvin soittaa perään ja kysellä aikatauluista. Olet sitten taas vähän viisaampi :)[/QUOTE]

Tällä alalla ei yleensä rekryt sen kummemmin kestä, ei ole mitään kummempia testejä tms..

En vaan tajunnut ottaa yhteyshenkilön tietoja ylös ja ilmoitus on tietty mol.lin sivuilta jo kadonnut.. Olisko pönttöä kysellä samasta s.postista johon hakemus laitettiin?
 
"Vivian"
Laita vaan sähköpostia samaan paikkaan, näin saat vaikutelman että olet kiinnostunut paikasta.
Aina kannaattaa hakemuksen jätön jälkeen soittaa perään jos mahdollista.
 
"xxx"
Mulle kävi valmistumisen jälkeen niin, että toukokuussa sain työtarjouksen - mutta en sitten edes kutsua haastatteluun. Luulin, että en saanut paikkaa, mutta elokuussa minuun otettiinkin yhteyttä uudelleen. Haastattelun jälkeen minun haluttiin aloittavan uudessa työssä heti.

Myöhemmin selvisi, että kaikki sen tason esimiehet, jotka asiaan saattoivat vaikuttaa olivat olleet kesän ajan eri aikaan lomalla, eikä rekrytointi sen vuoksi edennyt. Samaan aikaan työt osastolla olivat yhtä kaaosta, kun henkilöstövahvuus ei riittänyt perusbisneksen hoitoon.
 

Yhteistyössä