Saako lapsi nukkua autossa helteellä?

  • Viestiketjun aloittaja vie-ras
  • Ensimmäinen viesti
vie-ras
Mitä mieltä ootte voiko jättää lapsen (4v.) nukkumaan autoon kotipihalle? Auto tietysti varjossa ja kaikki ovet auki. Kuulen lapsen kokoajan ja käyn välissä katsomassa. Autossa ja sisällä on molemmissa +28. Lapsi herää jos kannan sänkyyn, ja on tosi kiukkuinen. Mielestäni tässä ei ole mitään vaaraa.
 
"jees"
Kuka sen kieltäisi? Tuleeko sakkoja?

En mä nää mitään syytä miksi ei voisi jättää. Kiva olis jos lapsi pääsisi sit itse pois autosta, eli olis istuimen vyöt auki.
 
No höh!
On meilläkin lapset nukkuneet väliin autossa omassa pihassa. Tosin aika usein joko minä tai mieheni on istunu siellä autossa kaverina kirjaa lukemassa. Tai sitten leikitty muitten lasten kanssa pihalla auton lähellä.

Kuumasta en sano muuta, kun että kait sen osaat kattoo, ettei sinne tukehdu.
 
"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja No höh!;30118467:
On meilläkin lapset nukkuneet väliin autossa omassa pihassa. Tosin aika usein joko minä tai mieheni on istunu siellä autossa kaverina kirjaa lukemassa. Tai sitten leikitty muitten lasten kanssa pihalla auton lähellä.

Kuumasta en sano muuta, kun että kait sen osaat kattoo, ettei sinne tukehdu.
Juuri näin meilläkin. Joo tottakai osaan mutta, kysyin kun kuulin mielipiteen ettei niin saisi tehdä.
 
"Hömelö"
Täysin eri asia jättää lapsi lukittuun autoon nukkumaan, jos ikkunatkin on kiinni. Jos taas ovet on auki, auto varjossa, lapsi pääsee autosta itsekin pois, aikuinen on jossain lähettyvillä ja vielä käy välistä tarkistamassa että kaikki on ok niin mikäs tuossa nyt on ongelmana?! Eikö lapsen jättämistä autoon kritisoida siitä syystä, että pieni lapsi pelkää olla yksin, ei pääse itse ulos lukitusta autosta jos tuleekin esimerkiks tulipalo, saattaa käynnistää auton jos avaimet on virtalukossa tai siitä syystä, että lämpimällä ilmalla umpinaiseen autoon tulee tosi nopeesti tappavan kuuma. Jos ap:lla ei ole vaaraa mistään näistä, niin minkä takia lasta ei vois jättää autoon nukkumaan?
 

Yhteistyössä