Lasten tabletti?

  • Viestiketjun aloittaja "Mamma 85"
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma 85"
Hei,

Mieheni hankki juuri uuden tablet-tietokoneen (Novus) mm. lapsille pelikäyttöön sekä lastenohjelmien katseluun. Haluaisin saada siihen lapsilukon, koska 8-vuotias poikamme on liiankin näppärä tekniikan kanssa (rakentaa jo alkeellisia 3D palapelejä :) ) ja pelkään että menee sillä aikuisten sivuille. :/

Etusivu ei löydy ensimmäistäkään viitettä miten lapsilukko käytännössä tehdään, mukana tulleissa ohjeissa ei myöskään ole sanaakaan asiasta vaikka tablet myydään jopa kotisivuilla "koko perheen tablettina". Myöskään youtube ei vastaa asiaan.

Eli: miten lapsilukko kytketään, maksaako se jotakin vai onko ylipäänsä mahdollinen?? Kiva keksintö sinällään, mutta lapsiperheet saisivat huomioida muutenkin kuin änkemällä kaiken maailman pelejä täyteen..
 
Jorma33cm
[QUOTE="Mamma 85";30117416]Hei,
ja pelkään että menee sillä aikuisten sivuille.
[/QUOTE]

Miksette laita salasanaa siihen tablettiin, ja annatte sen lapsen käyttöön vain silloin kun tiedätte mitä se tekee. Jos haluatte että se voi käyttää sitä silloinkin kun ette ole läsnä, niin kyllä tollaiset "aikuisviihdelukot" pitää laittaa suoraan selaimeen, ei se ole mikään tabletin softa. Vaikka kai siihenkin joku aplikaatio voi löytyä.
 
"Mamma 85"
Miksi ihmeessä Novus Tablet vai mikä lie ei kerro noita asetuksia ohjeissaan?!!!! Edesvastuutonta toimintaa kun kuitenkin ollaan lapsille annettavan koneen kanssa tekemisissä. Tai siis myös lapsille mutta kuitenkin.

Ja en voi valvoa koko ajan vanhempia lapsia koska mulla imetysikäinen huollettavana. Eli voin nyt kuulostaa kauhealta äidiltä, mutta tuo tabletti antaa mulle hetken hengähdystauon valvomisesta, ei lisää sitä kiitos!

Ja kaikki arvostelijat tälle strategialle voitte pitää mielipiteet itsellänne.

Jos Novus pystyy hoitamaan mulle 2 h hengähdystauon vanhemmista lapsista, ostan heille kukkapuskan kiitokseksi. Mutta ilman sitä aikuisviihdelukkoa kukat jää ostamatta.
 
Jorma37cm
[QUOTE="Mamma 85";30117675]
Jos Novus pystyy hoitamaan mulle 2 h hengähdystauon vanhemmista lapsista, ostan heille kukkapuskan kiitokseksi. Mutta ilman sitä aikuisviihdelukkoa kukat jää ostamatta.[/QUOTE]

Eikö se aikuisviihde ole juuri sitä koukuttavaa sisältöä, siinä saattais saada äitee vähän enemmänkin kuin pari tuntia vapaata. No mutta joo, ei muuta kuin Google Play-kaupasta vaan selailemaan sopivaa lisäosaa. Itse en ole perehtynyt noihin, oma 2v vekara kun ei osaa käyttää tablettia kuin vasarana.
 
sieras
oliskohan selaimen asetuksissa jotain. Ti jos vaan sovitte lapsen kanssa, että youtubea saa katsoa, mutta ei mitään muuta. Sieltäkin toki löytyy lapsille sopimatonta, mutta pjornoa ei nyt kumminkaan.

Yleensähän vekarat katsoo youtubesta pelivideoita, eli sitä, kun joku muu on pelannut supermariota ja laittanut siitä videon. Ei siis kovin vaarallista. Korkeintaan oppii vähän kirosanoja. Mutta 8-v lienee jo koulussa oppinut muutaman...
 
viieras
Mulla on kouluikäiset lapset joilla omat älypuhelimet, Google-tilin asetujset ovat alaikäisen. Ai lapsi vain juutubiin?? Kokeiles itse etsiä sieltä vaikka söpöjä ponivideoita...
 
"Mamma 85"
Juu poniviedoitahan mun poikani just palvoo! :) Tai itse asiassa tykkää kyllä katsoa siskojensa kanssa, mutta osaa aina "Aaro näyttää, odota hetki" siskoilleen, ja sitten tulee kylmä hiki päälle että mitä se nyt aikoo "näyttää" netistä... :/ Toistaiseksi ollut jotain seinillä pomppimista, en nyt muista "lajin" nimeä, mutta miksi ihmeessä toi http://www.novustablet.fi/ ei voi sisältää SELVIÄ VAIHE VAIHEELTA OHJEITA eri tilanteisiin?! Koko juttu näyttää joltakin bisnesmiesten laitteelta enemmänkin kuin perheelle suunnatulta, mutta ei ne varmaan bisnesmiehet kyllä pelaa angry birdsia. En tiedä. Alan olla väsynyt edes yrittämään. Ei tuolta selaimen asetuksista saa kuin erilaisia verkkojuttuja, joihin en uskalla kajota.
 
it-nörttikörtti
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12383169#comment-68977766

jollakin muullakin on ollut ongelmia ko laitteen kanssa, joskin epäilen vahvasti että ongelma on sama ihan joka ikisellä androidpohjaisella vehkeellä. eli sun täytyy tajuta, ettei android ole pc, vaan ihan oma maailmansa. opettele se vaikka youtubesta. siellä on paljon erilaisia kursseja asiaan. itse asiassa android on pc:tä parempi mm skaalautuvuudessa, mutta heikompi sitten taas muussa.
 
joopajois
Et saa mistään mitään it-tukea laitevalmistajalta, ei se niiden homma ole sua auttaa tietokoneita käyttämään. Ai onsite-tuki pitäisi olla ilmainen?

Kaiva itse tieto, ei laitevalmistajat mitään atk-kurssin pitäjiä ole.
 
jaaniin on toki
Soittakaa applelle ja samsungille ja kysykää miten ohjelmistoja asennetaan. Nekö pitää henkilöstöä teitä naisia auttamassa. Ei autonkaan mukana tule autokoulunopettajaa veloituksetta mukaan. Teidän tapauksessa ikävä kyllä näin
 

Yhteistyössä