Millaiset syysvaatteet 2-vuotiaalle lapselle

  • Viestiketjun aloittaja Vaatteet mielessä
  • Ensimmäinen viesti
Vaatteet mielessä
Vielä on hellettä ja kesä, mutta kohta se syksy tulee ;) kauppoihin näkyy jo ilmestyneen jonkin verran esim. ulkovaattetteita syksyksi. Minkälaisia ulkovaatteita/kenkiä olette hankkineet/aiotte hankkia noin kaksi vuotialle lapsillenne?

Itse pohdiskelen hankkisinko syksyksi haalarin vai kaksiosaisen takki & housut yhdistelmän. Ja sitten vielä kengät, kun lapsen jalkakin on kasvanut kesän aikana....
 
wieruus
Kalleinta mitä rahalla saa, vähintään kolmet haalarit ja viidet kaksioisaiset, mutta kirppikseltä sitten haalari ja kaksiosainen joita saa vain käyttää ettei nämä kalliit kauppa- /kaupunkipuvut menetä jälleenmyyntiarvoaan.
 
"nanna"
Mä oon haalarifriikki. :D Mun 2v7kk pojalla ja 1v4kk kaksostytöillä on vaan haalareita. Haalari on helpompi pukea, varsinkin lapsen itse ja eipähän vilku selkä/maha paljaana.

Ystävä taas ei missään nimessä lapsilleen haalaria laita, koska tykkää enemmän kaksiosaisista puvuista. Jokainen siis tavallaan.
 
Viereas
Haalari tuon ikäiselle joka opettelee itse pukemaan. Jos on kotihoidossa niin vedenpitävä haalari niin ei tartte kurakamoja ostaa. Jos on päivähoidossa niin ne kuravaatteet on yleensä pakko ostaa ja silloin joku vähennän vettä pitäväkin haalari riittää.
Mulla on ollu tapana ostaa lindex/kappahl tms halvat(klubitarjous-) vedenpitävät kuorihousut ja kirpparilta joku siistimpi takki, kun alkusyksystä monesti on lämpimiä päiviä mutta märkä maa niin voi tarvittaessa vaatetusta vähentää ja toisaalta pelkän takin kanssa voi mennä kauppareissulle jne.
 
njoo
mun tytär täöyttää syyskussa 2v ja en ole viellä ensinmäistäkään syysvaatetta ostanut odottelen viellä että tuo mahdollinen syksyn pituus selvisisi paremmin , ettei tuu väärää kokoa ostettua. varmaan paksummat kengät,välikausihaalarin,hanskat,kevyen pipon
 
Mä oon pojalle ostanut vk-haalarin, sadeasun ja softshell-takin (kauppareissuja varten). Keväällä ostetut kengät ja saappaat menee viä. Samoin ohuet hanskat, pipot ja kurarukkaset menee viä. Paksummat hanskat täytyy viä ostaa, mutta niitä ei viä oo myynnissä (haluan tietyn merkkiset).

Minusta haalarit on kätevämmät noin pienellä, ja kuriksia tykkään käyttää vaikka haalari onkin vedenpitävä.
 
"vattu"
Jos opettelee olemaan ilman vaippaa niin kaksiosainen on kätevämpi kun housut saa erikseen pesuun. Ja iltapäivisin on lämpimämpää niin voi olla ulkohousut jalassa mutta collegetakki päällä..
 
viieras
Meillä on sekä haalari että kaksiosainen. Kaksi pitää joka tapauksessa melkein olla jollei halua paniikissa illalla pestä ja kuivatella tarhassa likaantunutta pukua- tietty onnistunee jos on kuivausrumpu. Haalaria käyttää yleensä koska on helpompi pukea ja kurahousut jotenkin istuu siihen paremmin. Jos on lämmin syksy, niin takki ja housut on kätevmpi kun voi heittää vaikka takin pois tai laittaa pelkät kurahousut.

Kenkinä eka lenkkarit ja myöhemmin Vikingin Goretexit- talvikengät kai ovat mutta meillä käytetty kylmillä ilmoilla syksyllä ja pikkupakkasilla vaan. Ohut kypäräpipo ja normaalipipo, parit hanskat ja tähän päälle tietty kuravermeet ja saappaat- kyllä sitä rytkyä tarvitsee, vaikkei asiaa "harrastaisikaan".
 

Yhteistyössä