Ikean Kura-sänky kerrossänkynä?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Onko kukaan käyttänyt Ikean käännettävää Kura-lastensänkyä kerrossänkynä? Meillä 1,5 ja 3,5 v samassa huoneessa ja tilaa on vähän. En haluaisi korkeaa kerrossänkyä, kun isompi on jättänyt hiljattain yövaipat pois ja välillä käy yöllä vessassa. Periaatteessa kiipeäminen onnistuu, mutta en haluaisi, että puoliunessa kompuroi korkealta. Tuohon Kura-sänkyyn oli Ikeassa laitettu patja alle. Voihan sitä tietenkin kerrossänkynä käyttää, mutta onko se vähän typerää, jos pienempi nukkuu oikeastaan
 
Ihan suoraan lattialle ei kannata patjaa laittaa, koska tuolloin se patja ei pääse ns. hengittämään. Eli hiki yms. ei pääse siitä poistumaan. Lisäksi patja suoraan lattialla on aika...no lattiallahan on pölyä.

Kaverilla on KURA kerrossänkynä niin, että sinne alas tehtiin pitkille sivuille laudoista "listat", joiden päälle sitten on laitettu säleikkö. Ja patja sitten siihen päälle.

Itse tuunasin oman puoliparvemme siten, että ostin kierrätyskeskuksessa sinne alle puisen sängyn, josta sahasin jalat poikki.
 
"..."
No sitä pölyä mietin kans. Mut toihan ois hyvä idea et laittais jonkun säleikön siihen päälle. Tai halvemmalla pääsis kun ostais käytettynä ja sahais jalat pois. Kiitos ideoista, miksen tota itse tajunnut.:D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
meillänäin
Meillä kyseinen sänky tällä hetkellä kerrossänkynä niin että isompi (4v) nukkuu ylhäällä ja pienempi (alle 2v) alhaalla. Itse en halunnut pientä pelkän patjan päälle lattialle nukkumaan (pölyjen, patjan tuuleentumisen ja "mukavuuden" vuoksi) vaan meillä oli ylimääräisenä ikean minnen sänky josta vaan isäntä jalkoja lyhensi niin siitä saatiin kivasti sinne pienemmällekin kunnollinen sänky.
Hyvin on toiminut ja molemmat ovat tykänneet.
 
Blue
Ihan suoraan lattialle ei kannata patjaa laittaa, koska tuolloin se patja ei pääse ns. hengittämään. Eli hiki yms. ei pääse siitä poistumaan. Lisäksi patja suoraan lattialla on aika...no lattiallahan on pölyä.

Kaverilla on KURA kerrossänkynä niin, että sinne alas tehtiin pitkille sivuille laudoista "listat", joiden päälle sitten on laitettu säleikkö. Ja patja sitten siihen päälle.

Itse tuunasin oman puoliparvemme siten, että ostin kierrätyskeskuksessa sinne alle puisen sängyn, josta sahasin jalat poikki.
Meillä oli vastaavalla tavalla sama sänky kerrossänkynä lapsilla parisen vuotta. Toimi hyvin.
 

Yhteistyössä