sokerirasitus ja imetys + helle..Nesteytys kieltoko?

  • Viestiketjun aloittaja Sarda
  • Ensimmäinen viesti
Sarda
Aamulla pitäs kirmaista sokerirasitukseen.
täys imetän ja vielä on melkein +30 helteet jokapäivä.
syömättä ja juomatta pitäisi olla 12h mutta en varmana ole ilman nesteytystä.
Eikait veden juonti mitenkään laimenna sokeriarvoa jos juonkin vettä?
 
Sarda
itsellä oli raskauden aikanen diab. ja nyt synnytyksestä on kohta 12vk joten pitää tehdä rasitus..
itsekkin mietin että eikö ne nyt voiko tämä helle nyt vaikuttaa sokeriarvoihin ja kun on joutunut vettä juomaan paljon vaikka toki sitä vettä tulee juoduksi muutenkin kun imetän...
 
vvvv..
Kyllä se vaikuttaa tulokseen!! Pelkkä veden juominenkin vaikuttaa

Mut onks siihen rasitukseen nyt pakko mennä??
Pyytää hoitajalta sokerimittarin lainaan, ja tarkistaa arvoja.
Ja menee sit kun helle helpottaa.
 
vvvv..
Jos menet myöhemmin, nii soitat terkalle kun olet käynyt, niin hän voi näytättää arvon lääkärille.

Väittäisin et kyllä näillä helteillä lyö äidin aika heikkoon kuntoon jos imettää eikä pysty juomaan, käytännössä 14 tuntiin.

En menisi. Koska ei kuitenkaan ole mikään hengenhätä-testi. Niitä arvoja voi kyllä aika hyvin tarkkailla myös sillä pikkumittarilla.
En mennyt raskausaikanakaan siihen ekaan, kun oli niin törkeä pahoinvointi, eikä mitää napinaa tullut, kun muuten arvot oli enempi alakanttiinkin.
 
Siirrä ihmeessä se rasitus myöhemmäksi. Ei näitä helteitä ikuisuuksia kestä, mutta et sä voi olla kahtatoista tuntia yhden vesilasin armoilla. Mä en tiedä miksi se rasitus pitäisi olla tehtynä jälkitarkastukseen mennessä, ilmeisesti vaan siksi että kaikki asiat hoituis yhdellä kertaa? Ei se ainakaan pitäisi mitenkään vaikuttaa siihen Kelaan toimitettavaan lappuseen.
 
täällä kans
Mulla kans pitäis käydä. Ohje oli että VUODEN kuluttua synnytyksestä.
En todellakaan menis nyt mihinkään, ehtii sitten syksymmälläkin kun ilmat kylmenee. Mulla siis nyt 10 kk synnytyksestä.
Imetän myös vielä.
 
kolmen äiti ja terkka
Miksi 12 vko synnytyksestä? Onko sun terkka seonnut? Se on varmaan tarkoittanut 12 kuukautta. Meillä ainakin se on vuoden sisällä synnytyksestä kun pitää tehdä uus testi jos on ollut rd.
 
jooku
Se on vuoden sisällä,ei 12vko! mikähän uusi systeemi tuo on? itselläni myös yhdessä raskaudessa rd ja minulle sanottiin että aina synnytyksen jälkeen vuoden päästä pitää käyä rasituksessa. Peruhan se aika,ei siitä testistä mitään selviä jos niin lyhyt aika synnytyksestä!!!
 
Vierailija2
Mulla myös tulossa sokerirasitus ennen jälkitarkastusta, toinen lapsi tulossa ja rd. Ensimmäisen kohdalla oli paljon
myöhemmin. Kyllä ne neuvolassa tietää paremmin kuin keskustelupalstoilla keskimäärin :)
 
ujuj
Tottakai jos raskaana oletniin joudut rasitukseen,muussa tapauksessa tuo rasitus on joku ylimääräinen! nirmaali tilanteessa rasitus on vuoden päästä ja seuraavassa raskaudessa käyt 2krt rasituksessa raskauden aikana!
 
ssfsf
Mulla rd kahdesti ja molemmilla kerroilla rasitus aikaisintaan 6kk synnytyksestä. Tosin mulla on ollut dieettihoitoinen, meillä päin insuliinihoitoisilla on käsittääkseni rasitus jo aiemmin.
 
enpä itsekään joutunut koskaan synnytyksen jälkeen enää kontrolliin, aika erikoista? mittari toki jäi itselle, ja huvikseni tarkistelin välillä tuloksia! mutta ohjeistus on että syödä ja juoda ei saa, vettä voi juoda 1-2 lasia. en sitten tiedä voiko ne juoda illalla vai aamulla, vai molempina vaikka yks lasi?on kyllä aika kummallista, että pitää vielä jälkeenpäin käydä?
 
eikun joo, oli mulla se kontrolli :D mutta tosiaan kans 6-12kk synnytyksestä
enpä itsekään joutunut koskaan synnytyksen jälkeen enää kontrolliin, aika erikoista? mittari toki jäi itselle, ja huvikseni tarkistelin välillä tuloksia! mutta ohjeistus on että syödä ja juoda ei saa, vettä voi juoda 1-2 lasia. en sitten tiedä voiko ne juoda illalla vai aamulla, vai molempina vaikka yks lasi?on kyllä aika kummallista, että pitää vielä jälkeenpäin käydä?
 

Yhteistyössä