Mikä mua vaivaa? Hoitajia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja KysynpähänVaan
  • Ensimmäinen viesti
KysynpähänVaan
Heippa!

Oireina on ollut 3 päivän ajan huimausta, voimattomuutta ja vatsakipua. Maha on ollut tukossa pari päivää mutta tänään sain sen toimimaan vatsanpehmikkeiden avulla.

Antibioottikuurin lopetin juuri, joka voisi itsessään jo kovettaa vatsaa, mutta ei se varmasti selitä muita oireita?

Tänään olen vapaalla töistä ja olen yrittänyt juoda mahdollisimman paljon nesteitä, koska itse epäilisin oireitten johtuvan nestehukasta? Olo on edelleen voimaton ja huimausta jonkin verran. Tänään olen nukkunut suuremman osan aamusta.

Onko tämä nestehukkaa? Saako tätä hoidettua itse pois vain onko lähdettävä päivystykseen?

Myönnän että en ole kerinnyt kuumina päivinä juoda tarpeeksi. + 30 asteen helteillä työvuoron aikana kerkisin juomaan pari lasia vettä..


Pyytäisin asiallisia vastauksia.
 
vierras
Suosittelisin nyt tehostamaan juomista. Laiskan ihmisen ratkaisu on urheilujuoma. Siitä saat nesteen lisäksi myös mm suoloja, joiden puute saattaa hyvinkin olla syy huimaukseen ja voimattomuuteen.
 
iyttyyy
Kulostaa helteen oireilta ja lievältä nestehukalta. Juomapullo ja viilennystä kehiin. Jos olet vielä juuri sairastanut jonkun tulehduksen niin se altistaa väsymykselle näillä keleillä. Ummetus voi johtua liian vähäisestä nesteen saamisesta. Jos olo pahenee niin soittele tervydenhoitajalla, jos vaikka antibiootti ei ole ollut riittävä.
 
vierass
Nestehukassa elektrolyyttitasapaino on hairiintynyt. Eli pelkka vedenjuonti ja normaali syominen ei valttamatta auta, jos on sairastellut. Jos on pahoja oireita niin mene laakariin. Terve ihminen tehostaisi magnesiumin ja kaliumin saantia ja soisi vahan suolaa, mutta sairaalle ihmiselle esim. ripulissa tila on mahdollista paheta.
 
KysynpähänVaan
Heippa! Minulle tehtiin viikko sitten silmien laserleikkaus jonka seurauksena sain antibioottitipat. Yleisvointi ei siitä muuttunut ja toivun leikkauksesta hyvin.

Magnesiumia rupesin ottamaan jo eilen ja tänään jälleen. Yöllä ilmentyi jalan kramppausta mutta meni ohitse nopeasti. Vichyä olen juonut jo tänään, pari päivää sitten se aiheutti kovempaa vatsakipua.

Ajattelin katsoa tämän päivän vielä kotosalla, mutta jos aamulla heikko olo jatkuu menen päivystykseen. Kiitos vinkeistä! Tuota urheilujuomaa voisi kokeilla.
 

Yhteistyössä