Tori.fi ostajat todellakin on ärsyttäviä

  • Viestiketjun aloittaja nyt loppu myynti
  • Ensimmäinen viesti
nyt loppu myynti
Varaillaan ja lupaillaan hakua, järkkäät heitä varten valmiiksi omia suunnitelmia niin että olet kotona hakua varten, kerrot osoitteet, numerot ym tiedot mitä kaikkea he keksii lisää kysyä, otat tavaran pois myynnistä ja ilmoittelet muille että se on varattu/mennyt.

Sitten kun joskus jaksetaan niin viime tinkaan ilmoitetaan "en mä otakkaan" tai jätetään vaan saapumatta paikalle. Ei ilmoiteta mitään tai sitten jälkeenpäin kysellään uutta hakuaikaa.

Mitä näiden ihmisten päässä oikein liikkuu nykyään? Ihan niinkuin muiden aika ja vaivannäkö olisi ihan ilmaista ja mistään mitä on sovittu ei näemmä tartte pitää kiinni! Loppus kyllä omatkin myynnit nyt tähän tuolla.
 
v iera s
Mä en ikinä ota pois myynnistä tavaraa ennenkun se on haettu. Sovin hakijan kanssa ajan mahdollisimman pian niin ei tarvi järjestellä mitään ja tavarasta on tietysti jo myyntiin laittaessa kaikki tiedot mitä tiedän. Enkä tosiaan jätä mitään omia juttuja väliin sen vuoksi että joku on ehkä silloin tulossa hakemaan jotain, sovin aikoja vain sille välille kun tiedän olevani itse kotona. Enkä lähde toimittamaan tavaroita mihinkään, jollei ole muutoinkin kulkua alueella ja helposti matkassa kulkeva tavara.

Kyllä ihmiset vaan on semmosia, jotkut kehtaa toimia niin tympeästi.. Kannattaa itse varautua siihen kunnolla eikä vaan olettaa että kaikki ovat yhtä ajattelevaisia kuin itse on.
 
"Pirjo"
Myin arviolta 100eur arvoisia teutonian rattaita torissa, ajattelin että menköön tarvitsevalle ja pyysin 20 euroa... viestiä pukkasi, mutta "tarjoon kympin", "lähteekö vitosella", olkoon myymättä kun pitää tingata tinkaamisen ilosta.
 
nyt loppu myynti
No pakko ottaa pois myynnistä kun tarjouksia satelee. Tottakai laitan ilmoon kaikki tiedot mitä tiedän ja tulee mieleen, mutta kyllähän niitä lisäkysymyksiä aina välillä tulee. Ja usein juuri näiltä jotka ei sitten oikeasti ole aikeissa edes ostaa. Vastaat kysymyksiin ja laitat lisäkuvia, turhaan. Ja kyllä se aika vaan pitää varata jos joku on jotain tulossa hakemaan, ei voi sitten lähteä mihinkään extemporekaan. Kurja sitten jos odotat turhaan esim. tunnin että toinen tulee hakemaan eikä sitten tulekkaan.

En myy torissa enää mitään, ja fb kirppiksilläkään en varaa kellekkään mitään. Ja oharit tehneet pääsköön sitten seinälle kaikkien tietoon... arghh
 
minun toimitapani
Näin toimin ostajana :)
Minä taas en ikinä jää varttumaan onko joku tuote jollekin varattu ja jos tekee oharit niin saatan saada ehkä viikon päästä sen vasta.
Jos soitan ja kysyn tuotteesta haluan sen hakea mahdollisimman heti pois,
joko heti tai tuntien päästä tai max seuraavana päivänä jollei kyse jostakin muuttomyynnistä jossa lukeekin ilmoituksessa että haku esim kuun lopussa tms.

Myyjänä en myöskään varaile,
jos sinulla ei ole varaa tai kyytiä hakea tavaraa mahdollisesti heti, tuntien päästä tai seuraavana päivänä niin se on voi voi.
Jos sovitaan haku otan luonnollisesti ilmoituksen pois,
parempi se että ottaa sen hetkeksi pois kuin ilmoitella mahdollisesti muille ostajille että olet niin ja niin mones tässä tavarassa jonossa.
Joten koen että pienempi paha se on laittaa uudelleen tuo ilmo :) Kun monikaan ei jää odottelemaan josko se tavara ei menisikään vaan saisin sen kun olenhan jonossa.
 
vinkkejä
Itse olen myynyt torissa seuraavilla periaatteilla: hyvä(t) kuva(t), kaikki tiedot mittoineen, hinta josta tinkaan 10% , puhelinnumero ja maininta, että kyselyt vain puhelimitse. Ai niin, ja vain nouto toimitustapana, en postita tai roudaa tavaroita mihinkään.

Kaikki myytävät ovat menneet muutamassa päivässä, tosin hintakin on aina ollut ennemmin edullinen kuin kallis. Ja noudot sovin niin, että olen muutenkin kotona, en muuttele aikataulujani kenenkään takia.
 
en tingi
[QUOTE="Pirjo";30122366]Myin arviolta 100eur arvoisia teutonian rattaita torissa, ajattelin että menköön tarvitsevalle ja pyysin 20 euroa... viestiä pukkasi, mutta "tarjoon kympin", "lähteekö vitosella", olkoon myymättä kun pitää tingata tinkaamisen ilosta.[/QUOTE]

Miksi et kirjoittanut jo ilmoitukseen että en tingi ja siksi halvalla saakin mennä ;)
 
vieras-
Miksi et kirjoittanut jo ilmoitukseen että en tingi ja siksi halvalla saakin mennä ;)
On aivan sama mitä ilmoitukseen kirjoittaa, kun ei ohjeiden mukaan menetellä kuitenkaan.
Torissa itsekin joskus myin paljon ylimääräisiä huonekaluja, lastenvaatteita jne. mutta en enää kun alkoi mennä niin hankalaksi.
Milloin veivattiin noudon kanssa ja milloin piti välttämättä saada postitse jne.
Tulipa pari ostajaa kerran oikeaan aikaan noutamaan mutta rahaa ei löytynytkään, selitys oli että halusivat vain tulla tsekkaamaan ja maksavat sitten myöhemmin.
 
app
On aivan sama mitä ilmoitukseen kirjoittaa, kun ei ohjeiden mukaan menetellä kuitenkaan.
No peesi! Ja sit on vielä näitä jotka tulee hakemaan ja hakiessa alkaa ihmettelemään että ai se olikin tämmönen tai aijaa, teillä olikin koira, vaikka kyseiset asiat on ilmossa jo mainittu! Parhaassa tapauksessa senkin jälkeen vielä sähköpostilla tai puhelimitse erikseen ja henkilökohtaisesti hänelle kerrottu! huh
 
dbdd
Mä en oo torissa saanu ikinä mitään myytyä, kyselyjä kyllä satelee ja lisäkuvia pyydetään, saatetaan jopa ilmoittaa että ottaa tuotteen, mutta siihen viestittely sitten loppuukin. Outoa.

Huutonet on paras, toki sielläkin oharien tekijöitä löytyy mutta huomattavasti vähemmän
 
adsfdhk
No peesi! Ja sit on vielä näitä jotka tulee hakemaan ja hakiessa alkaa ihmettelemään että ai se olikin tämmönen tai aijaa, teillä olikin koira, vaikka kyseiset asiat on ilmossa jo mainittu! Parhaassa tapauksessa senkin jälkeen vielä sähköpostilla tai puhelimitse erikseen ja henkilökohtaisesti hänelle kerrottu! huh
Kaverille kävi niin että vaikka oli selvästi ilmoituksessa maininnut että kissatalous ja myytävässä sohvassa (josta oli todella hyvät sekä selkeät kuvat, kynnenjäljetkin näkyvillä) on kissan tekemiä kynnenjälkiä, asia oli ollut ostajalle ok. Annas olla sitten kun ostaja sai osoitteen ja pääsi eteiseen asti, tämä hyväkäs pyörähti kannoillaan ja sanoi ettei osta risaa sohvaa!
 
Rainer
Tori on oiva paikka hankkia maksullista seuraa, olen reilun vuoden ajan ostanut hyväkuntoisia lastentarvikkeita, rattaita ja pienten lasten polkupyöriä. Ja sitten myyn hiukan edullisemmin eteenpäin, mutta noudettaessa tarjoan aina mahdollisuutta ilmaiseen tavaraan pienellä vastapalvelulla :)

Tähän ei toimi niin hyvin turvaistuimet ynnä muut, parhaiten juuri yh äitien hankkimat hiukan kalliimmat tarvikkeet.
 

Yhteistyössä