Vanhemmat ei maksa lasten ruokia

  • Viestiketjun aloittaja buffet pöydässä
  • Ensimmäinen viesti
vieras...
Kuulostaa mun korvaan Itaran Ja Moraalittoman Loogikalta.

Onneksi meillä päin lounasbuffetissa pikkulapsi (alle 2-4v paikasta riippuen) yleensä ruokailee maksutta ihan luvan kanssa maksavan aikuisen seurassa. Tuo oma lapsonen on niin pieniruokaista lajia että olisi kyllä harmittanut maksaa siitä tomaattilohkosta ja puolikkaasta maitolasillisesta kovin kummoista hintaa :D
 
Reea
Tässä loman aikana reissatessa olen huomannut, että onneksi aika monessa paikassa perheen pienimmät syövät ilmaiseksi mkasavan aikuisen seurassa. Laivalla meni buffetissa vasta 6-vuotiaasta maksu, samoin monessa muussa paikassa alle 4 -vuotiaat ilmaiseksi. Että olisko tämmöisestä kyse? Itse olen nähnyt vain sitä, että esim. buffetissa otetaan ruoka lapselle halvalla ja sitten " lapselle" kannetaan lautanen lautasen perään ruokaa ja ruoat menee aikuisen pöytäseurueen suihin.
 
ravintoloitsija
Pitää sitten selittää vuokranantajalle ja tavarantoimittajille ettei voi maksaa laskujaan kun ne perheiden lapset syö vaan niin vähän. Luulisi Kespronkin antavan minulle alennusta. Terv. Yrittäjä 14-15 tuntia päivässä
 
"Ami"
Aika monessa ketjupaikassa, kuten ABC:lla ja monessa pienemmässäkin paikassa, muksut syö ilmaiseksi tai ruokailu maksaa vähemmän. Just tänään söin lasten kanssa pienen ravintolan seisovassa pöydässä, 2-v:n ruoka oli ilmainen ja 4-v:n ruoka maksoi 5 euroa. Molemmat söivät yhden perunan, hiukan lihaa ja vesimelonin paloja ja joivat vettä. Ei siis kovin kalliiksi yrittäjälle tullut heidän osuutensa.
 
[QUOTE="Ami";30123510]Aika monessa ketjupaikassa, kuten ABC:lla ja monessa pienemmässäkin paikassa, muksut syö ilmaiseksi tai ruokailu maksaa vähemmän. Just tänään söin lasten kanssa pienen ravintolan seisovassa pöydässä, 2-v:n ruoka oli ilmainen ja 4-v:n ruoka maksoi 5 euroa. Molemmat söivät yhden perunan, hiukan lihaa ja vesimelonin paloja ja joivat vettä. Ei siis kovin kalliiksi yrittäjälle tullut heidän osuutensa.[/QUOTE]

no yrittäjälle maksaa myös sen ruoan säilyttäminen (laitteet, sähköt, vuokra ) astiat, työntekijöiden palkat jne
 
kuka maksaa
Jännä miten ihmisten mielestä kakaroidensa ruuan voi maksattaa yrittäjällä vaan kun ne syö "niin vähän". Ja voiko 3 lasta olla kaikki alle 2-vuotiaita? Jos lapsi erikseen mainitaan ilmaiseksi, aterian hinta on varmasti vähintään 8 euroa. Mutten ikinä ilkeäisi mennä alennuksen turvin syömään 5-6 eurolla ja syöttää kakarani siinä sivussa ilmaiseksi.
 
ilmaista siellä ja täällä
Jännä miten ihmisten mielestä kakaroidensa ruuan voi maksattaa yrittäjällä vaan kun ne syö "niin vähän". Ja voiko 3 lasta olla kaikki alle 2-vuotiaita? Jos lapsi erikseen mainitaan ilmaiseksi, aterian hinta on varmasti vähintään 8 euroa. Mutten ikinä ilkeäisi mennä alennuksen turvin syömään 5-6 eurolla ja syöttää kakarani siinä sivussa ilmaiseksi.
On paikkoja jossa esim. alle 4-vuotiaat ruokailee maksutta, alle 3-v:t on vielä yleisempi tapa. Aika hellyyttävää kuinka käärmeissään jotkut voi olla, kun joku jotain saa ilmaiseksi ja itse ei saa :D voivoi, onko jäänyt uhmaikä päälle?

Yrittäjä sen itse päättää mitä pyytää, eikä minun tarvitse tuntea mitään huonoa omaatuntoa tms jos listalla lukee että alle 3 v. ruokailee ilmaiseksi meidän vanhempien seurassa.
 
"Ami"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30123549:
no yrittäjälle maksaa myös sen ruoan säilyttäminen (laitteet, sähköt, vuokra ) astiat, työntekijöiden palkat jne
No itsehän yrittäjä voi asiakkaiden tuloon vaikuttaa. Jos muksuilta peritään täysi maksu, jää suurin osa lapsiperheistä kokonaan tulematta. Eli sitten saa yrittäjä lämmitellä niitä ruokia ilman asiakkaita ja heittää sitten illan päätteeksi bioastiaan.

Toki jos lapsia ei haluta asiakkaiksi, mikään ei estä laittamasta ovelle K18 kylttiä.
 
Mun mielestä
Noissa mennään sillä logiikalla minkä kyseinen ravintola määrittelee. Jos esim alle 4v syö ilmaiseksi maksavan aikuisen seurassa. Jos taas lapsesta menee buffassa maksu niin se maksetaan. Vaikka se lapsi söisi sitten vaan sen puolikkaan tomaatin.
 

Yhteistyössä