Miten toimisit jos miehesi..?

  • Viestiketjun aloittaja meikku84
  • Ensimmäinen viesti
meikku84
Miten sinä toimisit, jos olisit sopinut miehesi kanssa että lähdette tiettynä päivänä rentoutumaan perheen kesken, ja mies ottaakin sille päivälle jotain muuta tekemistä? ja tietenkin ilmoittaa tästä juuri sinä nimenomaisena päivänä.....!

Tämä on meillä jatkuvaa.

Meillä tilanne se,että ei ole varaa viedä kaikkia lapsia päivähoitoon. Siksipä minä teen töitä kotona silloin kun mies on lasten kanssa. Tällä hetkellä EN USKALLA ottaa asiakkaita, koska mies voi milloin tahansa tehdä oharit. Rahaa kuitenkin tarvittaisiin.
 
Lakkaisin suunnittelemasta yhteistä tekemistä miehen kanssa ja alkaisin tehdä niitä juttuja jonkun ystävän kanssa, joka joko viihtyy myös lasteni kanssa tai jolla on omia lapsia, jotka voivat tulla mukaan.

Jälkimmäiseen - vaatisin, että mies pitää lupauksensa, jotta voin tehdä töitä. Ohareista vakava keskustelu. Ehkä harkitsisin jopa, haluanko olla parisuhteessa ollenkaan ihmisen kanssa, jonka kanssa on noin hankalaa. Ehkä ehdottaisin erillään asumista koeajaksi - ei varsinaista eroa, mutta sanoisin, että koska mies tekee ohareita estäen työntekoni, olen alkanut miettiä muita keinoja järjestää elämäni. Ehkä se keskustelu herättäisi pitämään lupaukset.
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
meikku84
Kiitos edellisestä. pala on kurkussa koska vasta tänään heräsin todellisuuteen; saatan jäädä 4 lapsen yksinhuoltajaksi...Mutta tällaista ei voi sulattaa jatkuvasti!
 
Kiitos edellisestä. pala on kurkussa koska vasta tänään heräsin todellisuuteen; saatan jäädä 4 lapsen yksinhuoltajaksi...Mutta tällaista ei voi sulattaa jatkuvasti!
No ei todellakaan voi. Mies on nyt tottunut tekemään mitä lystää, mutta perheessä on otettava muutkin huomioon. Ehkä keskustelu herättää hänet tajuamaan asioita. Tsemppiä! Ja kyllä sitä sitten jotenkin neljän lapsenkin kanssa pärjää, ja olisivathan he välillä isänsäkin luona, jolloin voit tehdä enemmän töitä ja saat nukkua univelkoja. Ja voihan olla, ettei eroon asti tarvitse mennäkään.
 
meikku84
Olen päättänyt sen sata kertaa että alan elää lasten kanssa niinkuin itse haluan. Päätös kestää korkeintaan seuraavaan päivään asti. Mieskin on varmasti oppinut että onglema menee itsestään ohi! :/
 
Mä en katsoisi hetkeäkään miestä joka ei antaisi mun tehdä töitä. Todellakin vakavan keskustelun paikka ilman muuta. Eihän me missään Afganistanissa asuta, vaan maassa jossa kokaisella on yhtäläinen oikeus ansaita elantonsa.

Oletko varma ettei teillä ole varaa laittaa lapsia hoitoon edes esim 12 päivää kuussa? Niissähän on tulorajat ja jos on useampia lapsia niin maksut ovat todella vähän muutenkin kolmannesta ja neljännestä. Käypä katsomassa oman kuntasi sivuilta ja vaikka soita päivähoitotoimistoon.
 

Yhteistyössä