Neuvola + äidin paino!

  • Viestiketjun aloittaja pyöreähkö
  • Ensimmäinen viesti
pyöreähkö
Miten tarkasti neuvolassa katotaan odottajan painoa? Jostain kuulin että hirveät saarnat saa, jos ei ole timmi kroppa.. Olen nimittäin 160cm ja 63kg, ihannepaino mulla on n. 58kg.. Eli ois tiputettavaa hieman.. Mutta olenpa viimeisen parin vuoden aikana 80kg tullut tähän painoon.. Ruokavalio on kyllä OK ja liikuntaa harrastan, mutta tuleeko kauheat motkotukset painostani :( Eka neuvolakäynti siis tulossa
 
"terkka"
En ole KOSKAAN motkottanut kenenkään painosta. Toki jos paino nousee hurjasti, niin kysyn että haluaako ohjausta tai erittäin ylipainoisille tarjoan mahdollisuutta käydä ravitsemusterapeutilla. Olet ihan normaalin kokoinen nainen. Mene hyvillä mielin neuvolaan ja nauti raskaudesta!
 
pyöreähkö
Joo, siis mitenkään lihavaksi en koe oloa, mutta voisin muutaman kilon vähemmän painaa ja siihen olin tähdännytkin kunnes tulin raskaaksi joten varsinaista laihdutusta ei enää voi tehdä.. Muuta kuin syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa ja vahtia ettei paino nouse ihan älyttömästi raskausaikana. Pelästyin vaan kun kuulin että sieltä tulee kauheat saarnat jos on vähänkin pyöreyttä :D Hyvä jos ei tulisi, elämäntavat on kuitenkin kunnossa..
 
Jokainen terkka on yksilö ja toinen voi kokea painoon liittyvät asiat tärkeämmäksi kuin joku toinen. Lisäksi ihmisillä on erilaisia tapoja esittää asioita eli toinen th sanoo asiat suoremmin kuin toinen.
 
"Misu"
No en ole ikinä kuullut että kenellekään olisi saarnattu, vaikka tuttavapiirissäni on jos minkäkokoisia naisia, pieniä ja vähemmän pieniä ja siltä väliltä :D Hei, ne terkat on ihan ihmisiä, ja monet vielä ihan mukaviakin! Ja ainakin meidän terveyskeskuksessa suurimalla osalla terkoista on itsellä roimasti ylipainoa eli eivät ihan pienestä varmastikaan urputa ::)
 
vieralt
Aphan on ihan normirajoissa, huolehtii vaan normitapaan painonnoususta raskauden aikana. Mutta asiasta jotta lihava terkka ei juttele lihavuudesta on kyllä väärin jos noin on, viran puolesta täytyy tuoda riskit yms esiin vaikka itse eläisi miten sattuu.
 

Yhteistyössä