ONko jonkun lemmikki vaistonnut raskauden?

  • Viestiketjun aloittaja vierrrraas
  • Ensimmäinen viesti
vierrrraas
Kuulemma koirat ainakin ovat,itse olen raskaana viikolla 11 ja koiramme on muuttanut käytöstään selvästi.Siirtynyt nukkumaan sänkyni viereen,havahtuu yöllä heti jos menen esim vessaan ja seuraa sinne plus muutenkin kaikkialle,ilmoittaa kaikista äänistä jos olen yksin kotona,vapaana ollessaan pyörii ihan lähella kaiken aikaa.Ja siis aivan päinvastoin toiminut aiemmin,alkoi suunnilleen samoihin aikoihin kun tein testin.
 
syli
kyllä. siskon koira tuli istumaan syliini, ennen kuin edes tiesin raskaudesta. jo tuolloin ajateltiin tilanteessa olevan jotain outoa. koira ei ollut aikaisemmin tullut syliini.
 
Vanhin koiristani aloitti yöhaukkumiset jo pari päivää ennen plussaa. Siis aivan kuin olisi pyytänyt ulos tms. mutta kun tulin alakertaan katsomaan, niin meni vaan tyytyvaisenä takaisin nukkumaan. Samoin ei mene lenkillä kovin kauaksi jos olen koirien kanssa keskenään lenkillä. Yksi luottoihminen koirallani on ja jos hän sattuu olemaan mukana lenkillä häipyy koira samantien omille reissuilleen.

Samoin kun olin itse aavistellut olevani raskaana (plussan aikoihin) ja menin ratsastamaan tuttavani kanssa, niin hänen molemmat hevosensa alkoivat nuuhkimaan minua aivan innolla. Eivät ole tehneet niin sitä ennen, eikä sen jälkeen.
 
Kaikki mun koirat, kissat ja hevoset on aina reagoineet.
Koirat on olleet suojelevampia, kissat kiehnänneet mahan päällä ja hevoset olleet jotenkin varovaisempia ja rauhallisempia kun olen ollut paksuna.

Mun tammalla oli tapana loppuraskaudesta "kuunnella" mun mahaa. Aina kun sitä harjailin ja touhusin, se laittoi pään kevyesti mun mahaan kiinni jo korvat hörössä möllötti vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kirspe
"jonne"
Nämä on kivoja juttuja. Eläimet siis näyttäisivät suhtauvan ihmisen raskauteen ja ihmisvauvoihin tamaan tapaan kuin ihminen heltyy nähdessään eläinlapsia ja eläinperheitä.
 
"..."
Kaikki mun koirat, kissat ja hevoset on aina reagoineet.
Koirat on olleet suojelevampia, kissat kiehnänneet mahan päällä ja hevoset olleet jotenkin varovaisempia ja rauhallisempia kun olen ollut paksuna.

Mun tammalla oli tapana loppuraskaudesta "kuunnella" mun mahaa. Aina kun sitä harjailin ja touhusin, se laittoi pään kevyesti mun mahaan kiinni jo korvat hörössä möllötti vaan.
Ihana toi tammajuttu :)
 
vieras--
Omat koirat eivät, mutta appiukon silloinen koira vaistosi selvästi molemmilla kerroilla. Tunki lähelle, yritti syliin (iso koira x) ) ja oli muutenkin huolestuneen oloinen. Tämä jatkui kummallakin kerralla koko raskausajan. Muutoin ko. koira ei ollut yhtään semmoinen "tunteellinen" eläin vaan paremminkin jäyhä.
 
Kyllä vain
Meidänkin koira vaistosi ja kulki perässä ja aina kun vain oli mahdollisuus niin kuunteli kans mahaa eli piti päätään mahalla. Sitä jatkui koko raskaus ajan ja kun vauva syntyi niin jatkoi samaa sille. Istui päiväunilla vieressä vartioimassa ja tuli kertomaan jos vauva on herännyt tai sillä on joku hätä. Me ei edes tarvittu itkuhälyttimiä! :D niistä tuli ihan parhaat kaverit ja se jatkoi lapsen huolehtimista kuolemaansa saakka, vaikka lapsesta kasvoi iso koululainen.. <3
 
"kissamamma"
En muista reagoivatko kissan mitenkään erityisesti ennen raskaustestiä, mutta yksi kissoistamme tykkäsi istua aina sylissäni. Mahan kasvaessa ei ollut enää tilaa, mutta kissa laittoi takapäänsä mahani päälle ja etujalat jalkojen päälle ja köllötteli siinä rapsuteltavana, aivan kuin olisi hautonut vauvaa. Sitten olikin ihmeellistä, kun maha yhtäkkiä katosi ja kissa mahtui taas kunnolla syliin.
 
lapset ja kissa
Meidän kissamme nauttii siitä että saa makoilla puoli-istuvassa asennossa olevan ihmisen vatsan päällä. Kun aloin odottamaan keskimmäistämme niin suunnilleen samana päivänä kun alkio kiinnittyi kohtuuni tuo katti lopetti vatsani päälle tulemisen. Tuli kyllä reisieni päälle ja joskus asetteli etutassunsa rintakehälleni mutta siinä asennossa ollessaan ei laskenut painoaan lainkaan vatsani päälle.
Sama tapahtui kun aloin odottamaan nuorinta lastamme. Naurettiinkin miehen kanssa että katti on tehokkaampi kuin halvat raskaustestit.

Tuo kissa ei tullut kummankaan nuorimman lapsen "leikkialustalle" heidän ollessa vauvoja vaan istui alustan vieressä odottamassa että vauva tulisi niin lähelle että vauva voisi vähän edes koskettaa kissaa. Ei hypännyt sohvallekkaan jos vauva oli sylissäni ja istuin sohvalla.

Nyt kun pienet ovat 4 ja 2 vuotiaita niin katti on mielellään lasten lähellä rapsutettavana.
 

Yhteistyössä