Riidellessä, tuntuuko että haluat erota miehestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Moi"
  • Ensimmäinen viesti
"Moi"
Mulla on aina tunne että jos tulee riita niin tää suhde on tässä että kamala mies. Riitoja on harvoin. Kun sitten on rauhoituttu niin ei siinä sitten mitään ollut. Ajattelen että riidaton mies ois kiva mutta onko edes sellaista?
 
mies1harm.
Miehet eivät ole puudeleitanne, eivät maskuliiniset miehet ainakaan... ;)

Mun nenille ei nainen hypi. Mutta toki kohtelenkin naista hyvin lähtökohtana. Vahvaa esittävä nainen on mulle enemmän koominen harmistus kuin ihana. Jos taas nainen kohtelee mua jotenkin ikävästi niin tartun siihen välittömästi kunnes hän joutuu perääntyä.
 
"Poppanainen"
Mulla ei ole ollut tuollaista tunnetta ikinä. Riidellessä lähinnä mietin, että kylläpä v*tuttaa, kun tuo on nyt niin v*ttumainen. Mitä se sun mies tekee riidellessä? Vai oletko itse eroperheen lapsi tai rumasti jätetty?
 
"Poppanainen"
Miehet eivät ole puudeleitanne, eivät maskuliiniset miehet ainakaan... ;)

Mun nenille ei nainen hypi. Mutta toki kohtelenkin naista hyvin lähtökohtana. Vahvaa esittävä nainen on mulle enemmän koominen harmistus kuin ihana. Jos taas nainen kohtelee mua jotenkin ikävästi niin tartun siihen välittömästi kunnes hän joutuu perääntyä.
En halua loukata, mutta kuulostaa jotenkin hermoheikolta mieheltä.

Riitoja nyt tulee ja menee, luonteista riippuen enemmän tai vähemmän. Mutta monelta turhalta kränältä välttyy, kun aina ei "tartu välittömästi", vaan relaa ja antaa tilanteen mennä ohi. Eräs viisas nainen sanoi, että onnellisen suhteen salaisuus on siinä, ettei suutu toisen suuttumuksesta.
 
mies1harm.
[QUOTE="Poppanainen";30129234]En halua loukata, mutta kuulostaa jotenkin hermoheikolta mieheltä.

Riitoja nyt tulee ja menee, luonteista riippuen enemmän tai vähemmän. Mutta monelta turhalta kränältä välttyy, kun aina ei "tartu välittömästi", vaan relaa ja antaa tilanteen mennä ohi. Eräs viisas nainen sanoi, että onnellisen suhteen salaisuus on siinä, ettei suutu toisen suuttumuksesta.[/QUOTE]

Totta sikäli, etten rakasta riitelyä ja arvostan kärsivällisyyttä. En kuitenkaan usko riitojen välttelyyn tai pahan olon piilotukseen - se ei kuulu läheisyyteen.

Olen kuitenkin tarkka siitä, miten minua kohdellaan naisen taholta, koska mullekin on niin tarkkaa, miten kohtelen toista. Kunnioitus on 2-suuntainen katu, AINA. Jos nainen lipeää tästä, en katso sitä läpi sormieni. Nainen saa puhua mulle suoraan, muttei ilman kunnioitusta, koska minäkään en puhuttele häntä huoraksi, hauku tms. vaikka voinkin antaa suoria näkemyksiä. On taito riidellä ilman että kunnioitus karkaa.
 
"Poppanainen"
Totta sikäli, etten rakasta riitelyä ja arvostan kärsivällisyyttä. En kuitenkaan usko riitojen välttelyyn tai pahan olon piilotukseen - se ei kuulu läheisyyteen.

Olen kuitenkin tarkka siitä, miten minua kohdellaan naisen taholta, koska mullekin on niin tarkkaa, miten kohtelen toista. Kunnioitus on 2-suuntainen katu, AINA. Jos nainen lipeää tästä, en katso sitä läpi sormieni. Nainen saa puhua mulle suoraan, muttei ilman kunnioitusta, koska minäkään en puhuttele häntä huoraksi, hauku tms. vaikka voinkin antaa suoria näkemyksiä. On taito riidellä ilman että kunnioitus karkaa.
Eli jos nainen kohtelee sinua epäkunnioittavasti, vastaat kohtelemalla häntä epäkunnioittavasti?
 
  • Tykkää
Reactions: paska säkä
"Moi"
[QUOTE="Poppanainen";30129223]Mulla ei ole ollut tuollaista tunnetta ikinä. Riidellessä lähinnä mietin, että kylläpä v*tuttaa, kun tuo on nyt niin v*ttumainen. Mitä se sun mies tekee riidellessä? Vai oletko itse eroperheen lapsi tai rumasti jätetty?[/QUOTE]

En ole eroperheen lapsi. Toki joku mies on jättänyt joskus nuoruudessa mutta en ole jäänyt sitä ruikuttaan
 
mies1harm.
[QUOTE="Poppanainen";30129252]Eli jos nainen kohtelee sinua epäkunnioittavasti, vastaat kohtelemalla häntä epäkunnioittavasti?[/QUOTE]

Vastaan vaatimalla naista jollain tavalla selvittämään käytöksensä minulle.

En muuten oikein ymmärrä, kuinka jotkut miehet kestävät vuosikausia naisen huonoa kohtelua, "vittuilua" sun muuta. Ajanhaaskaukselta tuntuu.
 
Pin
Oletko tosi tempperamenttinen ihminen? Jospa sulla menee ajatuksetkin vähän överiksi kun suutut kunnolla?

Ei mulla varsinaisesti erojuttuja mieleen tule, mutta jotain "maailman surullisin ihminen olen, maailman vittumaisin ihminen" jne ääripäätä, vaikka heti laannuttua muistankin taas, että ihan oikeasti minulla on TODELLA hyvä ja kunnioitettava ihminen kumppanina. Voin siis ihan puhtaasti sanoa, että mieheni on kaikilla osa-alueilla hyvä ihminen, mutta jos suutun kunnolla (yleensä aika tyhmästä jutusta) :D , välähtää mielessäni turhan radikaaleja ajatuksia.
 
vvvvvvvvh
Mulle tulee ja olen erollakin uhkaillut. En uskalla naimisiin ennen kunkykenen ymmärtämään riitojen olevan ihan normaalia joskus. Mies ei välttämättä edes huomaa että riidellään kunnes minä räjähdän. Tosin meillä mies sanoo riidellessä mitä sylki suuhun tuo joten moni voisi ymmärtääkin. Riidellessä tuntuu ettei toisessa ole mitään hyvää. Jälkikäteen tunnen syvää rakkautta.
 
----
Sanaharkat kuuluu parisuhteeseen. Ne puhdistaa ilmaa. Kummankin kannattaa silti opetella puhumaan asioista positiivisesta katsantokannasta käsin. Mitkä asiat on hyvin? Verrata voi esim. Afrikan olosuhteisiin. :)
 
Todellakin, molemmat ovat parhaimpien riitojen aikaan valmiita eroon. Ollaan tulostettu tappelun aikana eropaperitkin ja täytetty ne. Tosin saman riidan aikana ne revittiin ja homma kääntyi koomisuutensa takia nauruksi, eikä edes enää muistettu mistä koko kähinä alkoi. Mutta tälläistä riitaa ei ole kuin kerran parissa kolmessa vuodessa ollut.
 

Yhteistyössä