voi teini

  • Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti
teinin äiti
Huoli teinistä, meidän teinin kanssa on vähän vaikeata ollut. Nyt tuli puhelin erittely. Teini oli laittanut viestin 16*** numeroon? En haluaisi hutkia turhasta joten mikähän numero voisi olla kyseessä? 2.90 euroa oli hints
 
rohkaisen
Kyllä sinun pitäisi olla sen verran rohkea, että kysyisit asiaa siltä teiniltäsi :) Ihan totta. Tällä menolla sinulla on harmaat hiukset puolessa vuodessa ja ihan turhaan. Suurin osa teinien tekosista on aivan viattomia, mutta äidit hermoilevat, kun eivät tohdi kysyä aivan pikkujuttuja suoraan. Tekevät mielessään johtopäätöksiä ja pelkäävät turhaan. Sitten kun tulee se isompi juttu kohdalle, voi alkaa miettiä sitä, että voi voi kun on teinin kanssa vaikeaa.
 
"a.p"
Toivon että olisi oppinut mutta myös pelkään että on möhlinyt. Isälleen maksoi joka sentin takaisin niistä rahoista mitä sai ja lisäksi teki isälleen töitä. Haluaisin että kotona ei tarvitsisi kassakaappia sen takia että teinimme tekee pöllön töitä.
 
affa
Todennäköisesti ostanut energiajuoman limuautomaatista. Mun pojan puhelinlaskussakin olen noita limulaskuja nähnyt ja ärsyttää ihan perkeleesti. Olen sanonut että pyytää rahaa jos tarttee limsaa, mutta ei kasvata puhelinlaskua automaateilla.
 
rohkaisen edelleen
Yhä, kysy ihan suoraan ihan heti, kun tulee näitä juttuja, älä ollenkaan jää maalaamaan piruja seinille :) Suosittelen sitä, minulle neuvottiin niin, olin samanlainen äiti kuin sinä, pelkäsin pahinta, mutten antanut nuorelle mahdollisuutta heti selvittää asioita, pikkujuttuja.
 
"a.p"
Voipihan Se niinkin olla että olen nössö ???? lähinnä pelkään että ei kerrasta oppinut. Luottamusta on kasvateltu ja en halua olla aina varpaillani vaan haluan luottaa että kotona voi säilyttää tärkeitä papereita yms ilma kassakaappia
 
rohkaisen edelleen
[QUOTE="a.p";30131664]Voipihan Se niinkin olla että olen nössö ???? lähinnä pelkään että ei kerrasta oppinut. Luottamusta on kasvateltu ja en halua olla aina varpaillani vaan haluan luottaa että kotona voi säilyttää tärkeitä papereita yms ilma kassakaappia[/QUOTE]

Miten se liittyy siihen, että kysyt, että mikä tää juttu on sun puhelinlaskussa?
 
rohkaisin, mutten jaksa enää
[QUOTE="a.p";30131751]No kun isälleen on tehnyt laskua isänsä nimissä, isänsä tunnuksilla jotka olivat heillä kotona. Omiin tarpeisiinsa.[/QUOTE]

Rautalanka loppui :) Sanon vielä kerran, ole nyt kunnon äiti ja kysy kun on kysyttävää, tai ole sitten tutiseva hermokimppu, joka pelkää teiniään, luultavasti ihan turhaan. Ihan sama minulle.
 
EN nyt ihan ymmärrä mikä tässä on ongelma..? Ellei sitten ihan oikeasti ongelmalliset välit vanhempien ja lapsen välillä. Iästä riippumatta.

Kyllä lapselta voi kysyä ihan suoraan, että puhelinlaskussa oli outo numero. Miksi? Ilman räyhäämistä, syyttelyä tai muuta negatiivista.. Miksi ei voisi kysyä? Lapsi sitten varmaan kertoo, että mihin on soittanut.
Jos vanhemmat eivät halua, että lapsi kasvattaa puhelinlaskua tarpeettomasti. Vaikka ihan vahingossa ja ajattelemattomuuttaan, niin kannattaa laittaa estoja puhelimeen.. Ei soittoja tiettyihin numeroihin, ei ulkomaan puheluita yms...
 

Yhteistyössä