Pyöräily sadekeleillä ja lapsen pään suojaaminen

Autottomana äitinä pyöräilen lapsen kanssa kaikkialle. Yhteen asiaaan en ole keksinyt vielä ratkaisua. Mitä pukea lapselle pyöräilykypärän alle, ettei pää kastu? Sadelakkeja ei nykyisin ole enää myynnissä. Tietysti jostain huutonetistä voisi löytyäkin. Onko joku muu keksinyt tähän hyvän ratkaisun?
 
Viimeksi muokattu:
Voi höh... Sinulla ei taida olla omakohtaista kokemusta? Me pyöräillään kesät talvet ja se on pikkaisen eri asia kuin mennä esim. autolla tarhaan. Toivoisin nyt vastauksia sellaisilta joilla on kokemusta asiasta, enkä suinkaan näsäviisailta...
 
ehdotus
Mitenkähän tuollaiset? En tiedä onko lasten kokoja, mutta pyöräilijät käyttävät neopreenisiä myssyjä viimaa ja kosteutta vastaan kypärän alla.

http://www.rapha.cc/eu/en/shop/winter-hat/product/WHT02
 
ehdotus
Kiitos vastauksista. Aikuisille kyllä löytyy vedenpitäviä aluslakkeja, mutta lapsille vaikeampi löytää. Tietty voisi kysyä ompelimosta, jos ompelisivat lapselle sopivan aluslakin.
Oletko etsinyt ulkomaisista verkkokaupoista? Keski-Euroopassa lapsille on paljon enemmän pyöräilyvarusteita saatavana kuin meillä, siis erityisesti pyöräilyyn tarkoitettuja :)
 
vieraus
[QUOTE="kieppi";30130355]Harvassa sadetakissa on niin iso huppu, että se pysyy paikoillaan kypärän päällä.[/QUOTE]

Voi kai sen laittaa allekin, niin kuin sydvestinkin voisi. Meillä sellainen oli, taisin keväällä myydä kirpparilla pois.
 
vinkvink
[QUOTE="kieppi";30130355]Harvassa sadetakissa on niin iso huppu, että se pysyy paikoillaan kypärän päällä.[/QUOTE]

Minä ainakin tarkoitin huppua juurikin kypärän alle ihan samoin kuin lakkikin laitetaan. Asia tietenkin eri, jos lapsi itse jo pyöräilee ja pitää nähdä myös sivuille. Siitä en tiedä, kääntyykö huppu pään mukana.
 
Dick Tator
Vedenpitävä hattu tai huppu kypärän alla on kohtalaisen inhottava, ilma ei pääse kiertämään. Vauden huppu peittää kypärän kuoren tuuletusaukot, muta päästää ilman kulkeman kypärän reunojen alta.
 
Kauniit kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä! Lapsi on välillä kyydissä ja välillä pyöräilee itse eli varusteita saa olla monenlaisia. Mutta kyllä noista ehdotuksista varmasti jotain päänsuojaa löytyy :) Umpikypäräkin pitää laittaa harkintaan.
 

Yhteistyössä