Jos irtisanoudun itse..

  • Viestiketjun aloittaja "kerstin"
  • Ensimmäinen viesti
m1es
[QUOTE="kerstin";30132094]ok, kiitti. 20 vuotta eläkeikään, mutta kun auto-, asunto ja muut lainat on jo maksettu niin taidan heittäytyä yhteiskunnan elätettäväks :)[/QUOTE]

Onneksi se karenssi voi iskeä vielä uudelleenkin, kun kieltäydyt vastaanottamasta tarjottua työtä.

Toivon, että tämä on provo. Ikävä kyllä Kerstin voi olla tottakin - nämä vain itseään ajattelevat Kerstinit nakertavat vähitellen sen, mitä kutsumme hyvinvointivaltioksi. Eteenpäin kohti amerikkalaista sosiaaliturvaa!
 
"kerstin"
Onneksi se karenssi voi iskeä vielä uudelleenkin, kun kieltäydyt vastaanottamasta tarjottua työtä.

Toivon, että tämä on provo. Ikävä kyllä Kerstin voi olla tottakin - nämä vain itseään ajattelevat Kerstinit nakertavat vähitellen sen, mitä kutsumme hyvinvointivaltioksi. Eteenpäin kohti amerikkalaista sosiaaliturvaa!
tää ei ikävä kyllä ole provo. 17-vuotiaasta olen itseni elättänyt töitä tekemällä, ajoittain jopa kahta eri työtä. samalla olen myös työn ohessa jatkuvasti kouluttautunut, että pysyn leivän syrjässä kiinni. siinä sivussa olen kasvattanut 2 ihanaa nyt jo aikuista lasta. olen maksanut verorahoja niin paljon etten viitsi edes laskea. me yksittäiset "kerstinit" emme nakerra ns. hyvinvointivaltiota, vaan systeemi jossa matalapalkkainen ja työtön "tienaa" lähes yhtä paljon/kk. olen ruvennut ajattelemaan kuten mm suuri osa tällä palstalla kirjoittelevista työttömistä, erona että mun asumista, lasten elatuksia tms ei valtion tarvitse maksaa, ne olen maksanut ihan itse, omalla työllä. suurin ongelma ovat nämä kouluttamattomat vailla minkäänlaista työkokemusta omaavat työttömät kellä ei ole minkäänlaista halua osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen. kiitos ja hyvää yötä.
 
m1es
Ja nyt kun Kerstin on hypännyt yhteiskunnan tulonsiirtojen varaan, ryntäävät kouluttamattomat työttömät sankkoina massoina työelämään ja näin suomalainen yhteiskunta on pelastunut kestävyysvajeelta.
 

Yhteistyössä