Poika se on vaan niin huono syömään.

  • Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti
..aha......
Oikein mikään ei maistu. Painoa tulee kilon vuodessa,pituutta n 7-10cm. Nyt mitat 124cm ja 21kg ja ikää pian 6v. Ja häneltä lähtenyt jo 6 maitohammasta ja sekin tuntuu vaikeuttavan syömistä. En vaan tiedä mitä tekisi.
 
Keppi ja porkkana
Mä tiedän miltä susta tuntuu. meillä on sama tilanne, ehkä jopa pahempi, vuodessa ei ole tullut lainkaan painoa. Ja ei, se ei h*lvetti ole kiinni ruuanlaittotaidoista, jos olisi, niin olisin jo mennyt kokkikouluun!

Mä olen koittanut kaikkea, uhkailua, lahjontaa, kiristystä, ignooraamista, neuvolaa, pediatria, ravintoterapeuttia, ei auta.

En vaan jaksa lainkaan kommentteja, ruoanlaittotaidoista, p*skalta tuntuu moiset!
 
vieras..
Meillä on rantut 10v ja 7v. Jollakin nuo elää vaikka tuntuu ettei mikään kelpaa eikä maistu. Isompi syö koulussa sen mitä pakko maistella. Kotona on varmaan kerran kuussa ruokaa mistä tykkää ja sitte syökin kahden edestä.

Pienemmän kanssa joutuvat opettajatkin luovuttamaan. Pahimpina päivinä ei ollut syönyt edes sitä näkkileivän puolikasta. Maistelee kyllä mutta siihen sitte jää.
 
..aha......
Mä tiedän miltä susta tuntuu. meillä on sama tilanne, ehkä jopa pahempi, vuodessa ei ole tullut lainkaan painoa. Ja ei, se ei h*lvetti ole kiinni ruuanlaittotaidoista, jos olisi, niin olisin jo mennyt kokkikouluun!

Mä olen koittanut kaikkea, uhkailua, lahjontaa, kiristystä, ignooraamista, neuvolaa, pediatria, ravintoterapeuttia, ei auta.

En vaan jaksa lainkaan kommentteja, ruoanlaittotaidoista, p*skalta tuntuu moiset!
"Kiva" kun joku tietää miltä tämä tuntuu. Pojalla jo oli pikkasen parempaa aikaa tuon syömisen suhteen mutta sitten se meni taas jotenkin takapakkia. Eipä sitä tosiaan tiedä enää mitä tekisi.
 
vieras..
"Kiva" kun joku tietää miltä tämä tuntuu. Pojalla jo oli pikkasen parempaa aikaa tuon syömisen suhteen mutta sitten se meni taas jotenkin takapakkia. Eipä sitä tosiaan tiedä enää mitä tekisi.
Antaa olla kyllä se lapsi hengissä pysyy. Sitä virhettä ei kannata kuitenkaan tehdä että alkaa ostamaan vain niitä lapselle kelpaavia juttuja. Ruoka-aikana käydään pöydässä. Syö jos syö.
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
Meillä kanssa poika jolle ei maistu oikein ruoka.. Välillä on päiviä että syö tosi hyvin vaan silti painoa on tuolla pojalla häthätää se 20kg ja ikää 6 1/2 v.. ollut kyllä ikänsä hoikka mutta jostain se repii sen energian minkä tarvii. Ärsyttää vaan kun anoppi aina jaksaa toitottaa että on liian laiha ja pitäs syödä ja tuputtaa pojalle ruokaa jne!! Ihan on normaali poika vaikka hoikka onkin niin suututtaa pojankin puolesta tuommonen..
 
Keppi ja porkkana
Tuntuuko muidenkin nirsoilijoiden mammoista nololta käydä kylässä, kun kaikki taivastelevat, kun mikään ei kelpaa? Isovanhemmatkaan ei halua ottaa hoitoon, kun on kuulemma niin hankalaa ruoan kanssa. Mä saan aina kuulla siitä, että olen itse tuollaiseksi opettanut...
 
"Pellervo"
Olen itse aina ollut huono syömään, ruipelo luonnostani (tissit olisi kiva ylläri ;) ), ja lapset samasta puusta veistettyjä. Ruipeloita koko sakki, eikä se johdu ruuan puutteesta, ettei sitä olisi tarjolla riittävästi ja maukasta... mutta kun ei maistu kun vähän kerrallaan.
En osaa edes olla huolissani lapsista, kun on itse samanlainen. Ihan terveitä ja iloisia nuo ovat. Pääasia ettei sitten korvaa sitä syömättömyyttä herkuilla/roskaruualla...
 
Keppi ja porkkana
Syökö teidän lapset sitten "namia", jos ruoka ei maistu? Juovatko mehua?
Ei, meillä on ihan peruskarkkipäivä, jolloin saa karkkia, muutoin ei, mehua ei juoda lainkaan.

Pahimpina päivinä lapsi syö kaksi hapankorppua, kinkun siivun, maitoa ja kurkun palan, toistaiseksi on hengissä..

Mä en ainakaan enää tiedä, mitä tehdä - enkä ole edes varma jaksanko enää mitään tehdäkään.
 
Täh
Antaa olla kyllä se lapsi hengissä pysyy. Sitä virhettä ei kannata kuitenkaan tehdä että alkaa ostamaan vain niitä lapselle kelpaavia juttuja. Ruoka-aikana käydään pöydässä. Syö jos syö.

Miksi ei saisi ruokkia sillä mikä kelpaa ?

Perheen lapsista toinen syö kaikkea ja toinen nirsoo, yökkii eikä syö.Huonosti syövä kasvanut perunalla, kalapuikolla ,porkkanalla , omenalla , maidolla ja muroilla näitä sitten tarjottu joka päivä ja aina saanut kokeilla muun perheen ruokaa. Teininä alkoi syödä muutakin ja suht kaikkiruokainen nykyään.

Periaatteessa söi jotakin joka ruokaryhmästä päivittäin, vaikka ne on sitten samoja vuoden ympäri.
Miksi tämä on mukamas huono vaihtoehto ? Monet allergisetkin syö vuosia vain muutamia ruoka-aineita.
Mielestäni parempi että syö sitä mikä maistuu , ettei ruuasta tule stressiä.
 
..aha......
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30133870:
Olet varmasti ainut ihminen joka saa väännettyä köyhyytensä rikkaudeksi, jopa siinä vaiheessa kun kukaan muu ei mainitse rahaa.
Ihanaa kun olet taas palstalla vittuilemassa,on ollut ikävä.
 

Yhteistyössä