Alkuraskaudessa huvipuistoon?

  • Viestiketjun aloittaja 55555
  • Ensimmäinen viesti
55555
Olisi huvipuistoreissu tiedossa, mutta olen raskaana. Alle 10 viikolla. Huvipuiston sivulta jo katsoin, että osa laitteista on kyllä sellasia mihin voi mennä raskaanakin. Muissa oli sellainen maininta ettei suositella raskaana oleville. Power Park huvipuisto kyseessä.. Uskaltaako siellä mennä käymään yhdessäkään sellaisessa laitteessa missä on se merkintä että ei suositella raskaana oleville? Olisi kiva päästä vaikka vuoristorataan mutta en aio kaikista hurjimpiin mennä kun en muutenkaan tykkää semmosista. Netistä luin että ne "ei raskaana oleville" on sen takia että jos ne turvakaaret painaa mahaa. Mulla ei siis vielä näillä viikoilla mahaa ole.
 
"niin"
Tuohan on oma päätöksesi. Itse myös raskaana, alkuraskaus. (hedelmöitys tapahtunut juhannuksena), enkä kyllä menisi..mutta jos ei mahaa, tai mahan kasvu selkärangan suuntaan niin miksei.
 
Itse kävin
Kävin itse rv 7 huvipuistossa niissä hiukan hurjemmisakin laitteissa ja nyt täysin terveen vauvan kanssa kotona. En tietenkään voi suositella jos jotain sattuisikin...
 
55555
Minä en siis aio mennä niihin hurjimpiin kieputtimiin mitkä heittelee ties mihin suuntaan, johan niissä yrjö lentäis :D Aion kyllä kysyä neuvolan mielipidettä myös. Mahaa ei vielä ole näin aikaisilla viikoilla. Mutta tottakai jos esim. neuvolasta sanotaan ettei kannata niin en mene niihin hurjempiin, vauvan terveys on tärkeämpi kuin joku huvipuistopäivä. Mutta olisi kuitenkin kiva käydä kun pitkän matkan takaa sinne mennään. Onneksi siellä on kuitenkin muutakin hauskaa :)
 
Ken guru
En ole mennyt. Paitsi nyt keväällä taisin olla isonkin mahan kanssa 1 v sylissä sellaisessa pyörivässä kipossa lintsillä mihin ei ole ikärajaa. Mutta muuten olen skipannut laitteet alkuraskaudessakin. Varmuuden vuoksi kun ei ole ollut faktaa että voiko haitata vai ei.
 
Alle 10 viikolla sikiö on niin pieni että vaikea saada haittaa aikaan omalla toiminnalla. Omaa järkeä tietenkin kannattaa käyttää mutta hysteriaan ei ole syytä. Käytkö urheilemassa? Ratsastatko? Keinutko lasten kanssa leikkipuistossa? Hypäätkö uima-altaaseen? Ajatko peräti moottoripyörää tai jopa rullaluistelet? Suunnilleen yhtä vaarallista. Polkupyöräillessäkin saatat kaatua. Isommilla viikoilla ei tietenkään voi mennä ihan siitäkin syystä että turvakaaret jne eivät mene kunnolla kiinni. Mutta silloinkin voi mennä rauhallisiin vehkeisiin.
 
55555
Alle 10 viikolla sikiö on niin pieni että vaikea saada haittaa aikaan omalla toiminnalla. Omaa järkeä tietenkin kannattaa käyttää mutta hysteriaan ei ole syytä. Käytkö urheilemassa? Ratsastatko? Keinutko lasten kanssa leikkipuistossa? Hypäätkö uima-altaaseen? Ajatko peräti moottoripyörää tai jopa rullaluistelet? Suunnilleen yhtä vaarallista. Polkupyöräillessäkin saatat kaatua. Isommilla viikoilla ei tietenkään voi mennä ihan siitäkin syystä että turvakaaret jne eivät mene kunnolla kiinni. Mutta silloinkin voi mennä rauhallisiin vehkeisiin.
Sitä minäkin pohdin että eiköhän sikiö ole niin pieni vielä että on suojassa aika hyvin? Ja tottakai urheilen ja pyöräilen ja muuta. Mutta huvipuistolaitteet nyt on vähän erilaisia, harvemmin ihmiset esim. hurjaa vauhtia pyörii ympäri ämpäri jollain polkupyörällä?? :) Mutta kuten sanoin ei mulla tee edes mieli niihin pahimpiin ettei tule huono olo.
 
suojassa
Kyllä alkuviikoilla sikiö on hyvin suojassa. Ihmiset harrastaa tuossa vaiheessa viellä kilpaurheiluakin, siis "kontaktilajeja" kuten pallopelit ja kamppailulajit. Minun käsitys on se, ettei vielä tuossa vaiheessa ulkoisesti (paitsi lävistämällä kohtu jollakin) voi sikiötä vahingoittaa. Mutta kysy nyt vielä neuvolasta.
 
55555
Juu aion kysyä ja varmistaa asian tietty. Täältä kyselin lähinnä siksi että onko muilla vastaavia kokemuksia. :) Voihan toki moni mennä alle rv 10 huvipuistoon ihan edes tietämättä että on raskaana.
 

Yhteistyössä