Auttakaa, mä oon ratkeamassa :(

  • Viestiketjun aloittaja Än, yy, tee..
  • Ensimmäinen viesti
Än, yy, tee..
Ratkemassa siis herkkuihin.
Olen sairaalloisen lihava, ja elämäntaparemontti ollut menossa jo jokusen kuukauden. En vain jostain syystä laihdu ollenkaan sitä vauhtia kuin haluaisin tai kuin mitä kaikki muut laihtuu.

Useamman kuukauden mä oon elänyt kurinalaista elämää, kuntoillut, liikkunut, punninnut, kirjannut ylös, jne. Ja siitä hyvästä paino laskee muutaman sata grammaa viikossa jos sitäkään.

Tällä hetkellä masentaa, ahdistaa ja vituttaa koko homma. Hain äskettäin kaupasta Lidlin paistopisteeltä korvapuustin ja mustikkamuffinssin. Ajattelin vetää ne molemmat just nyt. Mä niin tiedän, miltä niistä ihmisistä tuntuu jotka korkkaa tämmöisessä tunnetilassa oluen tai viinapullon. Mulla se päihde on vaan noi herkut. Ja nyt on niin lähellä että ratkean niihin.

Help...

(Ja ei noitten syömisessä varmaan muuten mitään oiskaan, päivän kaloreihin mahtuisi ainakin toinen, mutta oon vähähiilarisella ja noitten sokerit ja jauhot sekoittaa pasmat täysin. Tiedän että noista tulee painoa lisää varmaan puolkiloa samantien, joita taas sulattelen *ttu seuraavat 5 viikkoa.)
 
kannattaa myös jättää kaikki sokerittomat limsat, koska makeutusaineet ylläpitää sitä sokerihimoa! täysin sokeritta/makeutusaineitta kun saat sen kaks viikkoa kituutettua, niin helpottaa, lähtee se fyysinen sokerihimo! alkaa marjat maistua bulgarialaisen jogurtin ja rahkan kanssa taivaalliselta ym :) jotkuthan puhuu, ettei edes hedelmiä (omenat, saati hiilaribanaani) kannattaisi syödä, koska hedelmäsokeri on lähestulkoon yhtä pahasta kuin tavallinen.. ja yrittää jotenki löytää se asenne, ettei laihduta, puntaroi, laske kaloreita tai hiilareita, elää vaan sillee ettei syö niitä. se on vaikeaa, monesti itsekin (tällä hetkellä tosin itselläkin kaikki vituillaan) syyllistyin, kun en vieraissa maistanut mitään, koska se pieniki kakkupala muistuttaa taas elimistölle makeasta, ja himo on taas päällä! ihan kuin alkkiksilla! tsemppiä!
 
ja tää yhteiskuntahan meidät on aivopessyt siihen, että joku makea donitsi olisi hyvää. oletpa kaksi viikkoa tosiaan täysin sokeritta, ja sitten maistat makeaa, niin huomaat kuinka imelää se on. sellaista se on ihan koko ajan, sitä ei vaan huomaa silloin kun on riippuvuus päällä. monesti jos käy kahvilassa, ni pakko saada joku hyvä. usein vaan käy niin, ettei siellä loppujenlopuksi ole mitään aivan mielettömän herkkua, minkä haluaisi, mutta uskottelee itselleen, että no on tuo tuossakin ihan hyvää. vaikkei se sitten kuitenkaan ole, varsinkin kun on jo puolet syönyt. sitä vaan tottuneesti syö sen loppuun.
 
soitanpikapikaanettikytät
Otsikkosi johti minut harhaan!! ILMOITUS!!!!! JA KYLLÄ IHMINEN TOLLASEN OSAA HOITAA :O lenkkarit jalkaan ja liikkelle, käy salilla, jos et itte osaa tota tajuta, syö terveellisesti kato puntaria mutta helvetti liiku!
 
tiedätkö, jos se menis tollee, ni maailmassa ei olisi ylipainoisia ollenkaan. vähä sama ku löis masentunutta selkään ja sanois että koitahan piristyä!!
Alkuperäinen kirjoittaja soitanpikapikaanettikytät;30133648:
Otsikkosi johti minut harhaan!! ILMOITUS!!!!! JA KYLLÄ IHMINEN TOLLASEN OSAA HOITAA :O lenkkarit jalkaan ja liikkelle, käy salilla, jos et itte osaa tota tajuta, syö terveellisesti kato puntaria mutta helvetti liiku!
 
gw
JOko sä ratkesit? Toivottavasti et! Älä ratkee, siitä tulee vaan suurempi vitutus, kun sulla on jo tehtyä työtä taustalla. Joskus se paino vaan ei lähe heti tippumaan. Paljonko sä oot nyt yhteensä laihtunu? Tää kuumuuskin jumittaa aineenvaihduntaa, ja turvottaa. Tsemppiä!
 
Än, yy, tee..
Sen verran ratkesin, että söin 1/3 pullasta, joka tuntui riittävän.
9 kg on lähtenyt, mutta mä oon laihduttanut jo kohta 5 kk :( Ja nyt on taas paino junnannut samassa pari viikkoa, vaikka kaikki oon tehnyt orjallisesti oikein.
 
mä...
Olet kateellinen heille, jotka laihtuvat silmissä. Mutta näet vain sen laihtumisen, et sitä jojottelua, mikä nopeasta laihduttamisesta tulee. Se ei ole pysyvää, se ei ole terveellistä, siitä ei tule hyvää oloa. Sinun tulisi olla ylpeä saavutuksestasi, sillä se on se parhain mihin kaikkien pitäisi päästä. Saavutuksesi on pysyvä, ei jojomainen. Nyt käyt heittämässä ne kaloripommit ulkoroskikseen, ei ne ole edes hyviä.
 
"Kemeli"
Mulla ei ole pahemmin kokemusta laihduttamisesta, koska olen normaalipainoinen. Itse kuitenkin turpoan näillä hellekeleillä useamman kilon muutamassa päivässä. Eikä ne nesteet lähde ennenkuin helle loppuu. Tuntuu, että liikuntakin vaan pahentaa nesteiden kertymistä ja tietenkin suolainen ruoka, johon mulla ainakin tulee himo tällä kuumalla ilmalla. Pitää vaan kestää. Voisin kuvitella, että sulle tulee myös turvotusta helposti, kun on jo ennestään painoa paljon.
 
säröä
Vaikka paino pysyy samassa suht pitkään, älä lannistu! Kerta liikut ja kuntoilet, sulle tulee myös lihasta. Lihas painaa enemmän kuin läski, joten kroppa muuttaa muotoaan läskistä lihaksiksi ja paino voi noustakin. Joku kehonkoostumusmittaus vois olla hyvä, näkee siitä sen muutoksen. Tosin jos meet liian vähillä kaloreilla, voi koko prosessi tehdä stopin. Tsemppiä :)
 
Än, yy, tee..
Kiitos tsempeistä. En ole syömässä noita yhtään enempää, kun tuosta pullanpalastakin jo tuli kauheat vatsakivut :( Toisaalta ihan kiva, jospa tää hillitsis seuraaavaa tunnesyömiskohtausta.
 
joo toisaalta ku itekki mietin, että oonhan itekki ollu täysin ilman sokeria kauan, sitte kuitenki jossain vaiheessa jotenki oon alitajuisesti saanu puhuttua itteni takasi syömään sitä :D kyllä ihminen on typerä!! tai sit mä vaan..
 

Yhteistyössä