Onko vanhempien avoin toistensa helliminen hyvä vai huono sinusta?

  • Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti
kyselyikä
Emme puhu nyt seksistä, vaan muunlaisesta koskettelusta ja hellimisestä: halittelu, pussailu, silittely jne.

Onko se sinusta lapsen kehityksen kannalta hyvä vai huono? Miksi?
 
ap....
Seksuaaliterapeutti iltasanomissa kommentoi (pettämisasiaan),että "voi olla vaikeaa osoittaa hellyyttä lasten nähden". Jos se on vaikeaa,niin uidaan varmaan aika syvissä jo..

Aloin vaan miettiä, et onko ihmisiä, joista lasten läsnäollessa hellittely on haitallista jopa. :) Meillä lapsia ja aikuisia hellitään ja pusutellaan tasapuolisesti .
 
Totta kai se on hyvä asia. Me jos pussataan niin lapsiki haluu pusun ja sitä aina hymyilyttää kun halataan miehen kanssa. Antaa myös lapselle mallin miten puolisoa kuuluu kohdella, jos helyyden näkeminen ehkäisis sen ettei tyttöni ota koskaan itseleen kusipää ukkoa.
 
njuu
lapsi viell äalle2v jyl meil pyritään halailee ja pusuttelee ihan lapsen nähdenkin,ja varsinkni jos on jtn riitaa(kyllä kotrotetaan ääntä ja kinataan lasten nähden) niin myös sit halataan riidan jälkeen
 
Peyote
Minusta lapsi jää jostain paitsi, jos ei näe ollenkaan vanhempien välisiä kiintymyksen osoituksia. Ei lapsen tartte kaikkea tietää tai nähdä, mutta lapsen kuuluu tajuta että äidin ja isän suhde on erityinen.
 
oma kokemus
Itse olen kasvanut perheessä jossa ei tunteita ole näytetty, eikä niistä ole puhuttu. Ei vanhemmat keskenään eikä oikeastaan lapsillekaan ole hellyyttä osoitettu, en ainakaan muista.

Itse olen nyt aikuinen ja herännyt pohtimaan omaa pitkään kestänyttä parisuhdetta. Tuntuu ettei minulla ole sellaisia tunteita miestäni kohtaan mitä 'pitäisi' olla ja hellyyden osoituksia ei ole. Lapsuuden kokemuksien vuoksi olenkin nyt pääni sisällä umpikujassa. Onko tosiaan niin ettei minulla enää ole riittäviä tunteita miestäni kohtaan vai onko syynä kotoa opittu malli joka nyt puskee voimakkaammin pintaan.

Itse en vastaavaa mallia haluaisi mahdollisille lapsille siirtää.
 

Yhteistyössä